Gå til innhold

Fototreff i Trondheim


Anbefalte innlegg

Bare sånn at jeg slipper å lete i morra formiddag: jeg kommer pr. sykkel over brua. Må jeg da opp i Osloveien og tilbake mot byen først, eller finnes det er snarvei inne på området fx fra den nederste parkeringsplassen og oppover? Jeg prøvde å se på Gule Siders skråfoto også, men ble ikke helt sikker.

Så nå etterpå at du "roter" på den samme veien, skal vi møtes etter undergangen og rote litt sammen kanskje...det var der problemene begynte...synes alltid det er lettere å komme til fots noe sted jeg, men ikke denne gangen...

RandiA

 

 

Endring i planene...!

...eller skal vi kalle det et tillegg?

 

Fikk nettopp telefon fra de ansvarlige fra Mantena. (De som driver vedlikehold på togene)

Fotografering inne i verkstedhallen er i boks!

 

Stående applaus mottas med takk!

:p

Oi, så denne nå først jeg..så flott da, og jeg som dropper stativ, vel, får se om jeg drasser det på glattisen likevel...

RandiA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper dere må gå opp til Osloveien og så følgen Osloveien mot Ila et stykke og så ta inn til jernbaneannlegget. Ser i hvertfall slik ut på flyfotoet på gule sider.

 

Og det er taktikken jeg har tenkt når jeg kommer med bil i morgen; jeg tar av til høyre i avkjøringen etter den som man kjører når man skal ned mot sykehuset.

 

Ser at det kom en tegning mens jeg skrev innlegget mitt, og den stemmer med min oppfatning av stedet.

Endret av ok67
Lenke til kommentar
Et forsøk på å vise vei fra brua ved sykehuset

post-7302-1233949509_thumb.jpg

Edit: La til pipa :)

Det forklarer mine problemer ja...gikk frem og tilbake langs gjerde der på elve- og jernbanesiden, stoppet der i hjørnet syd, er det der bygningen det står NSB på vi skal fortsette forbi og veien gjør en sving, altså rundt hele området, må legge til noen minutter i min beregning da :!: ..så jeg tar til venstre etter bru/undergang og følger en hovedvei? Eller er det en ekstra "sidevei" inntil bygningene?

RandiA

Lenke til kommentar
Følg hovedveien. Ingen sideveier.

Takk, takk..nå må det vel gå bra, har fått det inn med teskjeer nå..men det var litt mørkt og skummelt da jeg var der i kveld, aldri vært over den broen før, og det var lite lys langs gjerdet der også, men på formiddag ser det vel annerledes ut. Fint opplegg dette.

RandiA

Lenke til kommentar
Helt ærlig Randi. Jeg tror du burde kjøpt deg en billig tlf uten gps og heller kjøpt en god gps i tillegg... :p

Så mye som du er ute å går er det vel liten tvil om at du kan få bruk for en...

Edit: Ingen edit!!!

Blir nok neste "leke-greien" jeg kjøper det ja..må ikke den gå på nett? da, eller abonnement eller noe..

Randi

PS. Du fryktet oppringing igjen nå da :!: :!:

Lenke til kommentar
Hehe... Neida.. Det er bare koslig det vettu...

En dedikert gps trenger ikke nettverk ala telenor el lign for å finne din posisjon. De trenger fri sikt mot himmelen og kommuniserer med sattelitter.. :) Trenger heller ikke noe abb..

 

Da blir nok mitt neste kjøp en slik...fint om den kunne brukes både til fots og i bil...(Bruker jo bilen et par-tre ganger om året også da..)

RandiA

Lenke til kommentar
Blippblopp: Hadde vært fint om du kunne svare på en liten ting som jeg har spurt om tidligere (men ikke fikk svar på da hallene neppe ville være åpne), og som en til har lurt på: Hva er tempen inne i hallene sånn ca?

Det varierer avhengig av hvilken hall/verksted vi er i. Men stort sett "innetemp". Kaldere hvis de flytter tog inn/ut av portene. Jeg vet ikke hvor vi får tilgang. Avklarer dette med de som jobber der i morgen. Og, JA, det er drift der i helgene. :)

Lenke til kommentar
På min mobil, en SonyEricsson med GPS har jeg lagt inn kart fra OpenSourceMap slik at jeg kan bruke GPSen uten å bli belastet med tellerskritt.

Hørtes kjekt ut, men Nokia er mer min greie...ved siden av iPhone/Apple da :!:

RandiA

 

Med Nokia skal det da gå an å be om at GPS-delen ikke skal koble seg opp til noe når man bruker den - at den bare bruker det innebyggede kartet. Men da må du ha lastet ned Nokia Maps fra Nokia først (tror jeg da). Jeg kjenner SE bedre enn Nokia, foreløpig, men madammen har Nokia, og tror ikke hennes ble belastet med noe da vi brukte GPSen for en tid tilbake.

Lenke til kommentar
På min mobil, en SonyEricsson med GPS har jeg lagt inn kart fra OpenSourceMap slik at jeg kan bruke GPSen uten å bli belastet med tellerskritt.

Hørtes kjekt ut, men Nokia er mer min greie...ved siden av iPhone/Apple da :!:

RandiA

 

Med Nokia skal det da gå an å be om at GPS-delen ikke skal koble seg opp til noe når man bruker den - at den bare bruker det innebyggede kartet. Men da må du ha lastet ned Nokia Maps fra Nokia først (tror jeg da). Jeg kjenner SE bedre enn Nokia, foreløpig, men madammen har Nokia, og tror ikke hennes ble belastet med noe da vi brukte GPSen for en tid tilbake.

Men jeg har ikke GPS på min Nokia, vet ikke om den er moderne nok heller...bruker den på Bluetooth i hvert fall

RandiA

Lenke til kommentar
Kan ta en liten oppsummering slik at vi ser sånn ca. hvor mange vi blir:

HelenaN

Ratleto

chris300

RandiA

Blippblopp

ok67

Mr. Olsen

okvaal

Sille

Alfafa

Saftret

Ser ut som om vi klarer å runde over 10 deltagere denne gangen også ;)

Har fått SMS om at det trolig kommer et par til også..så blir vi stort sett den faste gjengen...

RandiA

Lenke til kommentar

Hei! Var litt avventende til Vassfjellet... (noen brudd i skulderen sist jeg var der), men Marienborg er perfekt!! Veldig bra opplegg! Jeg kommer.

 

Kameraet ligger på lading... og jeg har endelig fått på plass en ny ekstern harddisk, så jeg har plass til nye bilder. PC'en var faktisk full!

 

RambaZamba skulle også komme.

 

- HegeLH -

 

Takk til Randi for SMS om Marienborg!

Endret av HegeLH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...