RandiA Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Det samme lurte jeg på, det er litt tidlig ja...tar en time å gå dit også...RandiA Du tar da bare bussen til Samfundet og går over Marienborgbrua? :!: :!: Jeg VIL da gå kan du skjønne (prinsipper - prinsipper)...har da bil sjø..... (Vet ikke helt hvor den brua er, men finner den nok...) RandiA Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Da foreslår jeg følgende: Oppmøte kl 11.00 på Marienborg, Osloveien 105. (Se kart tidligere i denne tråden) Kaffe og kakao innendørs. Bli-kjent-og-sånn. Hvis det er interesse for det: Omvisning i Trafikkstyringssentralen. Her overvåkes og kontrolleres all togtrafikk nord for Lillehammer. Helt sikkert verdt en tur for de som er litt mer enn middels datainteressert. Bla. storskjerm på 14 x 2,5 meter. Fotografering rundt på området. (Vet foreløpig ikke om vi kan ta bilder innendørs) Hvis kuldegradene blir ekstra mange så tar vi flere kaffepauser ved behov. For de som evt. skulle være i tvil: Kaffe og kakao serveres absolutt gratis. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Dette ser da fint ut, takk, takk...bra med mulighet til litt oppvarming ja. Sikker på at det blir en del bra motiver å finne.... RandiA Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 11 er helt greit for meg. (Har forøvrig besøkt kontrollsentralen nedi Gudbrandsdalen et sted for mange år siden.) Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Høres bra ut, Blippblopp! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Hvor mange som er "påmeldt" nå da? RandiA Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Jeg er påmeldt og synes kl 11 er en ok tid. Jeg kommer selvsagt kjørende i min nylig eu ok bil. Skam over de som tror en 250D dør så lett, enda jeg har prøvd i 2 år.... (fikk 2 nye år til å ta livet av den idag) hehehe... Kjempekurant opplegg blippblopp. Detta blir bra. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Jeg blir med. Blippblopp, mange takk! Dette blir nok intressant og artig. Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Endring i planene...! ...eller skal vi kalle det et tillegg? Fikk nettopp telefon fra de ansvarlige fra Mantena. (De som driver vedlikehold på togene) Fotografering inne i verkstedhallen er i boks! Stående applaus mottas med takk! Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) *Stående applaus* :!: Endret 6. februar 2009 av Ratleto Lenke til kommentar
okvaal Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Stående applaus mottas med takk! Klappe, klappe, juble, juble, hipphipp, hipphipp. Lenke til kommentar
okvaal Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Bare sånn at jeg slipper å lete i morra formiddag: jeg kommer pr. sykkel over brua. Må jeg da opp i Osloveien og tilbake mot byen først, eller finnes det er snarvei inne på området fx fra den nederste parkeringsplassen og oppover? Jeg prøvde å se på Gule Siders skråfoto også, men ble ikke helt sikker. Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Bare sånn at jeg slipper å lete i morra formiddag: jeg kommer pr. sykkel over brua. Må jeg da opp i Osloveien og tilbake mot byen først, eller finnes det er snarvei inne på området fx fra den nederste parkeringsplassen og oppover? Jeg prøvde å se på Gule Siders skråfoto også, men ble ikke helt sikker. Du må opp i Osloveien og så mot Ila/byen. Hele området er inngjerdet. Legger ut linken til kart en gang til for evt "nye lesere" Kart Marienborg, Osloveien 105 Endret 6. februar 2009 av Blippblopp Lenke til kommentar
okvaal Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Du må opp i Osloveien og så mot Ila/byen. Hele området er inngjerdet. OK. Retning byen skal bli. Takk skal du ha. Lenke til kommentar
arela Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Lykke til i morgen. Høres fristende ut, men jeg må slite ved bridgebordet hele dagen. Lenke til kommentar
okvaal Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Lykke til i morgen. Høres fristende ut, men jeg må slite ved bridgebordet hele dagen. Hmm. Tipper vi ikke engang snakker Adobe Bridge her. Velvel, kos deg. :-) Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Det var et spørsmål her tidligere om temperaturen inne i hallen? Er det T-sjorte temperatur eller må man kle seg godt. Ute er det vel uansett noen minus. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Nå kom jeg akkurat hjem etter en "lete-tur", skal ikke garantere at jeg finner frem. Dette var litt innviklet, stemte ikke med kartet/tegningen..(har ikke lest de siste linkene her med "gjerde" og slikt, før jeg la ut på turen). Jeg gikk 16km til fra..og vanskene begynte ikke før jeg så den høye pipen...hvor skulle jeg ha gått?: Altså, jeg gikk over den broen, (var en tur innom sykehusets kjellerganger først, de sa jeg kunne gå ut en dør der, men det var stengt, hjemover fant jeg at Klostergaten->Ragnhildsgate var OK), men vel over bro, og under en undergang, så jeg bygningene, pipen og alt, jeg tok til venstre, masse parkeringsplasser, et gjerde hele veien, og Adgang Forbudt. Jeg gikk helt til slutten av gjerde. (Måtte vel bli mot Ila det), skjønte det var galt, gikk tilbake og langs gjerdet i motsatt retning, samme her, ingen inngangsporter gjennom gjerdet. Da så jeg en bygning nærmest veien, det stod NSB på den, og den var ikke innenfor gjerdet..men oppmøteplassen på det tegnede kartet, stemte ikke med denne bygningen og plassering i forhold til pipe og slikt, så hvor går jeg etter å ha kommet over bro, og under undergang? Til venstre eller høyre?? Må jeg gå helt til venstre, sørover og liksom rundt hele området til en annen side??? Tror jeg dropper stativ jeg, for vegen var islagt store deler...med litt roting, beregner jeg halv-annen time gåing, har vel et nummer (som vanlig) jeg kan ringe :!: ..ikke flink til å orientere meg, har GPS på iPhone nå, men ingen nettforbindelse ute. (Det blir litt dyrt ) RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå