RambaZamba Skrevet 30. april 2021 Del Skrevet 30. april 2021 (endret) Er det flere som er interessert i et "kun analog" treff? Jeg har flere film speilreflex kamera som jeg kan låne ut. Men jeg må gå gjennom og se hvilken som funker uten ny batteri. Anders, har du noen tips hvordan man kan teste for lightleaks og generellt funksjon av lukker, etc ? M42, Canon, Minolta Lysmåling kan i tilfelle utføres med mobil. Vi kan levere inn film til Japan foto direkte etter fotowalk. Det er melt sol på kvellen. Så kansje Ranheimsfjærra eller Korsvika kan være spennende (med fargefilm). hilsen, Hagen Endret 30. april 2021 av RambaZamba Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 30. april 2021 Del Skrevet 30. april 2021 HAdde tenkt å foreslå Botanisk hage og ladesti, men kveldstid/solnegang (21:37) på Ranheim/tangenfjæra er ikke så dumt 🤔 Uansett så blir jeg med. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 30. april 2021 Del Skrevet 30. april 2021 (endret) Tar gjerne en kveldstur til Ranheim imorgen om det blir sol. Når skal vi møtes? Takk Hagen! Har lyst til å teste film noen gang, men tror at jeg holder meg til mitt vanlige utstyr imorgen. Endret 30. april 2021 av HelenaN Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 30. april 2021 Del Skrevet 30. april 2021 jeg er fleksibel, men vil gjerne ha dagslys også. hva med fem eller seks? Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 1. mai 2021 Del Skrevet 1. mai 2021 (endret) Jeg blir gjerne med i dag eller i kveld. Det er fint på både Ranheim og Lade nå. Endret 1. mai 2021 av Linepusle Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 1. mai 2021 Del Skrevet 1. mai 2021 Ser fortsatt lovende ut med været! Skal vi møtes ved parkeringen nedenfor kirken? Jeg må spise først og det tar ca 50min med buss 1 fra Heimdal + at det er en bit å gå fra holdplassen, så jeg kommer nok ca 18:10. Hvis dere vil møtes tidligere er det selvfølgelig greit! Jeg finner dere sikkert. 😊 Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 1. mai 2021 Del Skrevet 1. mai 2021 (endret) Skal vi si 1830 på tangenfjæra eller parkeringen nedenfor kirka? Jeg skal også busse. Endret 1. mai 2021 av krøllx Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 1. mai 2021 Del Skrevet 1. mai 2021 1830 passer fint. Parkeringsplassen ved fjæra er vel greit? Da kan de som er tidlig ute rusle rundt i området. Jeg sykler hvis det ikke snør... Lenke til kommentar
RambaZamba Skrevet 1. mai 2021 Del Skrevet 1. mai 2021 Hei, vi blir gjerne med kl 18:30. hilsen Hege og Hagen Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 2. mai 2021 Del Skrevet 2. mai 2021 (endret) Takk for hyggelig kveldstreff på selveste 1. mai. Her er bildetråd. Endret 2. mai 2021 av Linepusle Lenke til kommentar
andycam Skrevet 4. mai 2021 Del Skrevet 4. mai 2021 Ramba: det kommer an på hvilke forseglinger du ønsker å sjekke. Man kan til en viss grad sjekke ved å ta med utstyr i et mørkt rom + lommelykt. Lukkerhastighet og lyslekkasje: Man kan også få en viss anelse ved å teste/ bruke kameraet men det er en heller uvitenskapelig måte. Ble det analogt treff? Lenke til kommentar
RambaZamba Skrevet 5. mai 2021 Del Skrevet 5. mai 2021 Hei Anders, for min del ja. Fant en nesten ubrukt film i et av kamaene. Eksponeringsmåling med app i iphone. Var litt overrasket over betingelser på Japan Foto: 150kr og 2 uker venting. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 1. juni 2021 Del Skrevet 1. juni 2021 (endret) Da er det snart tid for fototreff igjen, og denne gangen vet jeg at jeg har mulighet. Noen som har noen forslag til sted og rute? Jeg vet det er strengere restriksjoner enn på lenge i byen, men vi klarer jo fint å holde 2 meters avstand, og kan evt også bruke munnbind. Selv så er jeg forresten å regne som fullvaksinert (regjeringens betegnelse - er mellom 3 og 15 uker siden første dose), selv om jeg ikke har fått andre dose enda. Endret 1. juni 2021 av Ratleto Lenke til kommentar
andycam Skrevet 4. juni 2021 Del Skrevet 4. juni 2021 Hva med brattøra, Svartlamoen eller Lilleby? Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 28. juni 2021 Del Skrevet 28. juni 2021 (endret) Noen fler som er hjemme i helga? Skal vi prøve å få til en tur? Vi har f.eks. snakket om Storfossen i bedre vær. Var der nylig og det var uventet flott i stark sol og det er fint og grønnt i skogen rundt. Vi har også snakket om Løkken (Gammelgruva, Thamshavnbanen m.m.). På grunn av Korona må billetter forhåndsbestilles, så det er kanskje litt vanskelig nå midt på sommeren. Kom gjerne med andre forslag! Jeg er fleksibel. Spoiler Storfossen forrige helg: Endret 29. juni 2021 av HelenaN Lenke til kommentar
JanaR Skrevet 29. juni 2021 Del Skrevet 29. juni 2021 Jeg blir gjerne med til Storfossen. (har aldrig vært der). Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 29. juni 2021 Del Skrevet 29. juni 2021 Jeg kan være med til helga. Jeg var med kameraklubben til Storfossen i midten av mai og det var fint der da. Kan tenke meg at det er mye grønnere nå. Tar gjerne turen dit igjen Det går vel ikke kollektivt transport dit og må ha bil? Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 29. juni 2021 Del Skrevet 29. juni 2021 Fint at dere kan bli med Jana og krøllx! Håper fler også kan. Ser ut at bli fint vær. Ja, tror at vi trenger skyss. Håpentligvis ordner det seg. I annet fall får vi prøve å finne på noe annet. Lenke til kommentar
RambaZamba Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 Jeg blit gjerne med. Vet noen når det fint sol i dalen? Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 Når jeg var der var det fint sollys på begge fosser og i dalen kl 12. (Du kan se bilde på hvordan det så ut i mitt innlegg lenger opp - klikk på "Reveal hidden contents".) Men vi må nok regne med at det er mye folk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå