Ratleto Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 Jeg kan i morgen, om noen vil ta seg en tur ut da. Skal vi holde ekstra god avstand, eller tar vi på munnbind? Munnbind er helt greit for meg, i alle fall. Greit ift kuldegradene også, synes jeg. Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 Jeg har også tenkt å foreslå mellomtreff imorgen. Det er veldig fint vinterlandskap med damp langs nidelven tidlig på morgen (rundt 1030 og utover). Vi kan starte ved Kroppanbrua holdeplass? Andre forslag? Munnbind er ok 😷 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 Tenker du å gå langs elva? Er det ikke da bedre med Nedre Leirfoss eller Trondheim spektrum? Ganske bratt ned til elva fra det busstoppet. Tenker jeg, da. Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 Vi har ved tidligere treff møtt under Kroppanbrua (for de som busser er holdeplassen Kroppanbrua) og gått langs elva under Kroppanbrua. Kan ikke huske at det var altfor bratt til å gå ned, eller tar jeg feil? er det langt å gå til Kroppanbrua dersom vi starte fra Nedre leirfoss? Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 Det er ganske bratt der, ja. Vet ikke om det er sti ned der engang nå på vinteren. Et lite stykke å gå fra Nedre Leirfoss, ja. Aner ikke hvordan stien er der for tiden, heller. Noen som har vært i området mens det har vært snø der, som kan si noe om forholdene? Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 Vi var der januar 2018.veldig kaldt og mye snø, men veldig flott med mye frost og damp fra elven. det skal være en sti ned til under brua. skal vi prøve? jeg skal ta buss. andre som har lyst å være med? Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 Ok. Men bussene stopper vel ikke lenger ved Kroppanbrua, gjør de? Nei. Sjekka nå. Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 Ved søk i ATb app fikk jeg opp buss nr 1 stopp ved Kroppanbrua (etter/før Tonstadkrysset 1), men holdeplassen vises ikke i rutetabellen for buss 1!? vet ikke...jeg fortrekker et sted langs elva og evt mulighet for å komme til området nær kroppanbrua til fots. Hvor vil du foreslå å møte? Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 Nei, si det. Skal tenke litt over det. Skal lage ferdig og få i meg middag nå, så skal jeg se om jeg har noe fornuftig forslag da. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 Jeg blir med imorgen. Fint forslag krøllx! Buss 1 og 2 har holdplass ved Kroppanbrua i retning ut fra byen (men ikke inn (fra Heimdal)). Bussen stopper like ved brannstasjonen. Man går rundt den for å komme seg ned til elva og under brua. Vi kanskje kan møtes under brua ca 10:30? Tar med munnbind, men når det er kaldt blir det mye is rundt munnen, så jeg foretrekker å holde avstand om det er greit for dere? Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 Supert! Du har kontroll HelenaN! 😉 Hva med å møtes kl 11? under brua (jeg er blitt godt vant til "slow & enjoy" på morgen etter en periode med mye hjemmekontor) Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 Kl 11 under brua passer bra for meg. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 Supert at det blir med fler! Da må jeg bare finne ut åssen jeg skal komme meg dit og sånn med bil fra Klæbu. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 16. januar 2021 Del Skrevet 16. januar 2021 Jeg får ikke til å bli med idag likevel. Våknet med hodepine i 6-tida som ikke gir seg, og trenger nok å ta igjen søvn når klokka er 11. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 17. januar 2021 Del Skrevet 17. januar 2021 Synd du ikke kunne bli med Ratleto, men takk for at du tok initiativ til treff. Bildetråd for fototreffet ved Nidelva og Kroppanbrua. Lenke til kommentar
RambaZamba Skrevet 5. februar 2021 Del Skrevet 5. februar 2021 Hei, har dere forslag til neste fototreff (imorgen)? Det er masse muligheter for fine motiver nåfortiden: røjk på elva, drivis, isdanning ved fossene, frost på trær Jeg har tid i morge og har plass i bilen. Det er meldt kadt i morgen også. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 5. februar 2021 Del Skrevet 5. februar 2021 Flott nå, ja, så jeg kan gjerne tenke meg en tur imorgen. Har sett at det har vært "frosttåke" på fjorden også. Kanskje Øysand kunne være fint nå? Vet du om det er noen is der? Lenke til kommentar
RambaZamba Skrevet 5. februar 2021 Del Skrevet 5. februar 2021 Nei, beklager. Jeg ser bare Nidelva fra hjemmekontoret mitt. Men Øysand er et bra forslag. Jeg husker fra ifjor at det var fine isformasjoner langs stranden. Og så kan man ja gå fram til Gauladelta. Jeg har en ny 20mm som jeg ønsker å teste i morgen. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 5. februar 2021 Del Skrevet 5. februar 2021 Har ikke vært ved fjorden på flere månader, men har lest at det ofte er is ved Øysand siden Gaula har utløp der og gjør vannet mindre salt og det pleier jo å være en del å fotografere der hele året. Håper fler kan bli med! Tror det vore fint å ha treff nå når smitten er lav igjen (ca 30/100.000 idag leste jeg), for det kan jo bli verre igjen snart om vi får hit "mutantsmitten". Jeg får skyss av Lars, så det er fortsatt ledig plass i RambaZamba sin bil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå