Gå til innhold

Fototreff i Trondheim


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kraftverket nederst i leirfossen er inngjerdet såvidt jeg vet.

... men nå er det ikke lengre anleggsområde, offisiell åpning av kraftverket for et par uker siden, så kanskje de har fjernet inngjerdingen? Kan i alle fall sjekke, hvis ingen vet sikkert hvordan det ser ut nå.

Lenke til kommentar
Kraftverket nederst i leirfossen er inngjerdet såvidt jeg vet.

... men nå er det ikke lengre anleggsområde, offisiell åpning av kraftverket for et par uker siden, så kanskje de har fjernet inngjerdingen? Kan i alle fall sjekke, hvis ingen vet sikkert hvordan det ser ut nå.

 

Joda, fremdeles godt inngjerdet. Men naturen er tilgjengelig. Litt høstfarger igjen, men kanskje ikke den mest spennende årstiden der? Har ikke vært oppenfor kraftverket, kun på tur mellom kraftverket og Sluppen tidligere i år.

Lenke til kommentar
Joda, fremdeles godt inngjerdet. Men naturen er tilgjengelig. Litt høstfarger igjen, men kanskje ikke den mest spennende årstiden der? Har ikke vært oppenfor kraftverket, kun på tur mellom kraftverket og Sluppen tidligere i år.

 

Hmm. OK, hvis Leirfossen utgår, står vi igjen med Ilsvika, Trikkestallen (bør vel avtales på forhånd, kan godt sjekke det) og Sverresborg (koster en liten hundrings i inngang?). 4 dager igjen :hmm:

Lenke til kommentar
Noen som vet navnet på vannet som ligger ved et spesielt stort furutre i bymarka? Tror det er 3 veier som møtes i krysset der, og er en liten demning der også...
Skjellbreia du tenker på ? og stedet heter Storfurua.

post-19109-1225347160_thumb.jpg

 

Storfurua ligger vel egentlig på andre siden av veien, dvs mellom veien og Skjellbreia, men helt inntil veien ved krysset.

 

Om man fortsetter bortover fra krysset så kommer man bort til ei bru som går over utløpet til Skjellbreia, hvor det også er en liten demning. Nede i elveløpet ligger det restene etter et gammelt møllebruk. Ennå litt lengre bort kommer man til "Marken", hvor det er ei lita hytte, som ikkeer åpen for almenheten.

Endret av ok67
Lenke til kommentar
Gikk en tur til Rønningen fra Ringvål (Skogly) for en uke siden.

Mange fine motiv, bl.a ved Lauglovatnet og noen mindre vann og gressletter.

Kommer det frost på bakken, blir det kanskje enda finere.

 

 

Altså: flere (i alle fall to-tre stykker) uttaler seg positivt om denne turen/ruta. Skal vi prøve og samle oss om den, eller? Vi må jo gjøre oss fortjent til musemattene vi fikk, om ikke annet?

Lenke til kommentar

Det er vel minst tre mulige adkomster til Rønningen:

  1. Veien innover fra parkeringen ved Smistad, kan være vanskelig å finne ledig parkeringsplass.
  2. Sti fra Granåsen, enkelt å finne parkering. Har bare gått herfra på ski om vinteren.
  3. Fra skistadion på Skogly, ved Ringvål, er trolig noe lengre enn fra Granåsen, men man passerer vel opptil flere vann på veien, tror jeg. Har kun gått her om vinteren på ski.
  4. Fra Lian, til marken og så til Rønningen. Laaangt, den får vente til det blir skiføre, de er det en fin tur.

Siden det er minst tre adkomster, så har jeg lista opp fire :lol:

Endret av ok67
Lenke til kommentar
Det er vel minst tre mulige adkomster til Rønningen:

  1. (klipp)
  2. Fra skistadion på Skogly, ved Ringvål, er trolig noe lengre enn fra Granåsen, men man passerer vel opptil flere vann på veien, tror jeg. Har kun gått her om vinteren på ski.

Siden det er minst tre adkomster, så har jeg lista opp fire :lol:

 

Stemmer for den der, jeg. Det er vel den ruta arela gikk i forrige uke. Jeg blir med (hvis ikke noe VELDIG uforutsett skulle dukke opp). Kan, som chris, bidra med skyss. Er det noen som VET at Rønningen er åpen på lørdag?

Lenke til kommentar
Gikk en tur til Rønningen fra Ringvål (Skogly) for en uke siden.

Mange fine motiv, bl.a ved Lauglovatnet og noen mindre vann og gressletter.

Kommer det frost på bakken, blir det kanskje enda finere.

 

 

Altså: flere (i alle fall to-tre stykker) uttaler seg positivt om denne turen/ruta. Skal vi prøve og samle oss om den, eller?

 

Synes alternativet fra Ringvål høres fint ut... forbi et par vann... Det er vel en stor parkeringsplass der også? Vi bør vel starte ganske tidlig. Er det snakk om kl. 11, 12, eller? :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...