Gå til innhold

Fototreff i Trondheim

Anbefalte innlegg

Jeg kan være med til Røros lørdagen! Tar gjerne tog eller buss hvis ingen har bil.

Jeg blir med på treff i morgen. Hvis det er lov å fotografere på Anno-arrangementet, kunne det vært artig å delta der. Men Ilabekkdalen er er bra alternativ. Jeg vet ikke om det er is der.

Det er bra værmeldinger, men mørkt langs bekken, i alle fall om morgenen. 8 er litt tidlig for meg også, selv om jeg er helt enig i at det best lys om morgenen.   :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så flott at du kan linepulse! håper at flere "melder seg" på. jeg har sjekket mulighet for å ta tog til trd-røros. dessverre går det INGEN tog fra rørs til trd på kvelden på lørdag! sikkert utsolgt! håper at flere melder seg på snart, og at noen har bil.

Angående treffet imorgen:

Jeg fikk nettopp svar fra Anno-arrangementet, at vi kan ta bilde og at dette arrangementet skal finne sted hver lørdag frem tl 25.feb. Så kanskje vi kan ta det en annen lørdag som et mellomtreff?

Hvis det ikke er andre forslag så kan vi ta kalvskinnet og bort mot ila/ilabekken? skal vi treffes ved egon i prinsenskrysset? kl 12? 

Lenke til kommentar

Virker som jeg er ledig 25. februar og kan bli med til Røros, om vi får det til og det ikke blir altfor kronglete. Sjekket nettopp tog og der er faktisk plass på tog fra Røros til Trondheim både 16:30 og 19:37. Problemet er at det bare er et tog fra Trondheim og det går 9:45 og er framme 12:15. Hadde gjerne tatt 16:30-toget hjem og da har man kun fire timer i Røros.

Fant nettopp dette.

http://dagstur.tide.no/busstur-rorosmartnan

"Avreise fra Trondheim kl. 08:00 med ankomst Røros ca. kl. 10:30. Du får god tid til å oppleve Martnan før det blir retur fra Røros kl. 17:00. Vi er tilbake i Trondheim ca. kl. 19:30."

Kunne kanskje funke? Det koster 275kr ToR for bare buss og det var jo ikke så farlig.

EDIT: Hvis noen önsker å ta 19:37-toget tilbake til Trondheim går det jo fint å kombinere. Det blir litt dyrere enn tog begge veier, men bare ca 30-40kr tror jeg.

Endret av HelenaN
Lenke til kommentar

:eek: :eek: det går jo tog tilbake fra røros til trd jo. jeg må ha vært litt fjern da jeg sjekket sist :eek: :eek:

buss til røros virker som et godt alternativt til tog, rimeligere og bedre logistikk! Kanskje vi må bestille billetter så fort som mulig før det blir utsolgt?

så langt er det linepusle, helena og meg som kunne tenke seg til røros?

ingen flere?

Lenke til kommentar

Enig i at vi nok borde bestille billetter så snart som mulig. Håper noen fler melder seg på nå når vi vet at der er et realistisk alternativ for å komme seg dit og hjem.

(Unnskyld at jeg svarte etter "dead-line" :) men jeg har hatt det så travelt og planene for februar ble ikke ferdige för nå.)

Endret av HelenaN
Lenke til kommentar

tenkte kanskje vi kan bli enige om når vi skal bestille billetter, slik at vi samkjører litt. jeg vil helst få gjort det i løpet av helga, på lørdag. hva synes dere som skal være med? for de som vil ha ekstra tid til å tenke om de skal være med på turen kan gjøre det, men synd hvis det blir utsolgt. Så tenk fort ;)

Lenke til kommentar

Vi drar til hytta om noen timer og blir der til söndag kveld. Usikkert om vi har nett der ennå (det er svak signal men vi skal pröve å få det til nå i helga med en ekstern antenn), så jeg må nok anten bestille nå eller vente til vi er hjemme igjen. Hadde gjerne "hört" fra Linepusle og evt andre först så jeg tror jeg venter til söndag kveld eller måndag morgen.

Lenke til kommentar

Nå er vi tre stykker (Linepusle, Helena og meg) som har bestilt busstur til rørosmartnan med tide.no (linken som helena skrev ovenfor). Avreise lørdag 25. feb kl 08, hjemreise kl 17 og er i trondheim kl 1930.

Det er fortsatt ledige plasser igjen og håper at flere kan :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg satser på å komme tidsnok til å ta bussen fra Sentralbanestasjon, jeg også. Det passer bare sånn passe, med litt sjanse for stress med alle de 4 bussene som kommer inn østfra (som jeg kan ta). De går 07:29, 07:29, 07:33 og 07:34 fra mine nærmeste stasjoner... Får bussen rød bølge innover mot byen, må jeg sikkert løpe som en gal for å rekke bussen, men jeg satser på at det går bra. 

Gleder meg.Det ser ut til å bli kaldt (ulike varsler varierer mellom minus 5 til minus 13), men med lovende sol bak en sky eller skyet. Håper på sol bak en sky!

Lenke til kommentar

Hmm, det var jo dumt at alle går nesten samtidlig fra din holdplass. Håper det går bra.

Jeg pleier ikke å ha problemer med valg av klär, men nå er jeg veldig usikker. Synd man ikke vet om det blir -5 eller 12. Lurer på å ta "täckbyxor" (vet ikke hva det heter på norsk, men det er vatterte busker man har utenpå), for det er praktisk siden man lett kan ta dem av når man går på bussen eller på café, men hvis det "bare" blir -5 er det kanskje for varmt. Å fryse er dog enda värre...

Hva for klär tar dere?

Lenke til kommentar

klær ja....

det er sikkert ikke dumt med en "täckbyxor", lett å ta av og på. tror det heter termobukse på norsk. 

jeg har ikke en slik en, heller ikke en romslig og god og vinterjakke, så det blir lag på lag med ull. skal også ta med leggvarmere, ekstra hansker og ullsokker. skal dere ta med stativ?

det blir ikke mange timer til fotografering så jeg skal ta med meg en solid matpakke, i tilfelle det er lange køer for å kjøpe mat der.

Lenke til kommentar

Jeg tar med stativ, lag på lag-klær, og en romslig regnbukse som kan tres utpå og som isolerer litt. Den tar ikke for mye plass heller hvis det blir for "varmt" til å ha den på. Ekstra batterier og gode bukselommer til å ha dem i  :tease: .

Jeg smører også en matpakke, men vi må vel ha en pause et sted for å spise - det er noe av livet med mart'nan. Håper det er plass til oss et sted.

Og jeg satser på å rekke bussen. Bussene går bare hver time så tidlig, så jeg tar sjansen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...