Gå til innhold

Fototreff i Trondheim

Anbefalte innlegg

På fototreffene i helga (som var veldig hyggelige!) snakket vi om å pröve å få til en dagstur til Fosen i vår. Slik at flest mulig kan bli med kan vi begynne å planere allarede nå.

Hvis vi skal klare det på en dag funkar det nok best om vi tar ferjen Flakk - Rörvik og holder oss innen dette området:

post-178020-0-10971000-1459755888_thumb.gif

På fototreffet ble vi enige om å pröve med siste helga i April eller förste i Mai og det trenger jo ikke å väre en lördag, dvs. noen av disse dagene: 30. April, 1., 7. og 8. Mai. Egentlig kunne også 5. Mai funke selv om det er en torsdag siden det er Kristi Himmelfartsdag.

Fint om alle som har lyst til å bli med kunne skrive i tråden så snart som mulig. Alle er velkomne, også de som aldri värt med för. Skriv "ja" etter datoene om du tror du kan (selvfölgelig ikke bindende). Kan du ingen av dagene, skriv gjerne forslag på dato som passer deg bedre. Skriv også om du har forslag på steder å besöke, rute og om du har tilgang til bil. Hvis folk kan to eller fler av dagene blir vi mer fleksible med tanke på väret.

Jeg kan jo begynne:

30. April: Ja

1. Mai: Ja

5. Mai: Ja

7. Mai: Ja

8. Mai: Ja

Bil: Nei

Forslag:

Vi begynner med å ta til venstre og fölge kysten mot Rissa og videre mot Fevåg.

Reins kloster i Rissa kan väre verdt et besök.

I Fevåg finner man sementskipet Crete Joist (https://www.google.no/search?q=crete+joist&biw=1920&bih=1050&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiJx4Cfw_TLAhVmJJoKHeJ5AuoQ_AUIBigB).

Hvis vi har tid kunne vi kjöre videre til Råkvåg (https://www.google.no/search?hl=en&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1920&bih=1050&q=r%C3%A5kv%C3%A5g&oq=r%C3%A5kv%C3%A5g&gs_l=img.1.0.0.1821.3239.0.4856.6.4.0.2.2.0.60.202.4.4.0....0...1ac.1.64.img..0.6.203.oFKq2M9WRek).

Sen vei 715 tilbake til Rörvik via Storvatnet og Vanvikan.

Bare noen forslag slik at vi kommer igang med planeringen. Var ikke redd for å foreslå noe helt annet, selv om det betyr at vi må ta en annen rute!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Fint at vi bli såpass mange!

Selv om det var mitt forslag vil jeg ikke bestemme alt selv (for da föles det som jeg har hele ansvaret for turen...), så når det blir dags å velge dato etc. må dere hjelpe til. :)

Jeg synes ditt ønske skal telle mest, siden du har foreslått turen. Men det er selvsagt hyggelig å få med flest mulig.

Lenke til kommentar

det hadde selvfølgelig vært fnt at flest mulig kan være med, men vi snakket også om å se an på været. det er litt greit å ha oppholdsvær.

så mitt forslag er at vi kan satse på første dato som er foreslått som er neste lørdag 30. april (yr og storm melder allerede nå at det blir opphold) vi følger med på værmeldingen underveis og dersom det blir fint vær når det nærmer seg dagen så går vi for det. dersom været blir dårlig så kan vi avlyse og satse på neste dato som er søndag 1.mai?

Lenke til kommentar

Takk til dere begge! Jeg tror jeg kan alle dagene.

Höres bra ut krøllx! OK, da begynner vi med lørdag 30. april så får vi se på torsdag/fredag hva YR sier og ta en beslutning på fredag.

Skal vi prøve å bli enige om detaljene allarede nå slik at vi ikke må ta det i siste minutt? Siden det er en relativt lang tur vore det fint om vi kan starte kl. 10.

Hvis Eivind og andycam kommer har vi to biler og det betyr at det er plass for alle som meldt seg på (og sikkert to til). Vi må snakke om hvem som skal sitte på med hvem og hvor vi skal møtes. Jeg kan ta bussen til byen og møte dere der.

Hadde vært fint med en relativt stor parkering eller liknende der alle kan vente slik at vi kan kjøre sammen til Flakk. Kanskje Leuthenhaven P-plass (mellom Trøndelag Teater og Repslagerveita)?:

post-178020-0-80657400-1461495419_thumb.gif

(Synd om du Hagen ikke kan bli med, men du har jo egen bil og familien med, så det kanskje ikke gjør så mye?)

Lenke til kommentar

Evt. kunne vi utsette til söndag slik at Randi kan bli med. Hvis vi drar söndag, blir du med da Randi? Eivind, kan du söndag også? Andycam, kan du bekrefte at du blir med, og om du kan begge dagene?

Men i slutenden beror valg av dag på värvarslet. Vi får sjekke YR og ta en beslutning på fredag som planert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...