RandiA Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Nå er det minus 18.2 her og det er for kaldt for kamera og meg for fotografering ja - husker en gang vi var ved Nedre Leirfoss ved de temperaturene - det var ikke godt. Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 ja, det kan bli for kaldt også. jeg har nettopp blitt litt bedre etter en forkjølelse, så har ikke tenkt å være kjempelenge ute i kulden. har bare så lyst til å komme meg ut en tur det har vært så fint lys, dis fra kulden, fin stemning kanskje rundt blåtimen i byen et sted? langs nidelva, festningen, bakklandet ol? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Fint med en liten tur ja. Var treningstur både i går og i dag. Gikk greit. Men ville ikke stått og fotografert i kulden. Nå skal visst gradene stige litt i morgen. Så en liten tur. Og et varme krypinn i nærheten er OK. Kanskje litt senere enn 12 da. 12.30 f.eks. Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 er det ingen andre som skal være med i morgen bortsett fra meg og randi? Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Jo, jeg kan godt bli med en liten tur i kulda. Avtale hvor og når i morgen tidlig? Jeg kom nettopp hjem. Lenke til kommentar
andycam Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Jeg blir med. Hvav med olav tryggvason 1200 dersom vi skal gå langs Nidelven? Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 beklager, jeg får ikke til å være med på treffet i dag. noe dukket opp håper dere får et fint treff. Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Jeg blir gjerne med på en runde, men Randi ville gjerne møtes 12.30, så hva med Olav Tryggvason 12.30? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Jeg er fortsatt hjemme, men 12.30 rekker jeg. Skal gå ned til byen. Så får man bare se hva man greier i kulden. Byen er full av varme kafeer heldigvis. Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Takk for kaldt, men trivelig fototreff. Synd vi bare var tre stykker, men kulda fristet ikke akkurat til noen lang tur! Her er bildetråd. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Når jeg var på sköyteturer i helga (nydelig!) så jeg at det var mange fine isformasjoner og sprikker på Jonsvatnet, men det var en jo sköytetur med samboern, så det ble ikke så mange bilder som jeg hadde önsket. Lurer på om noen har lyst til å dra dit i helga om väret er OK og det ikke har kommet snö? Vi trenger dog bil for det er ingen buss som går dit/hjem de aktuelle tidpunktene (har spurt AtB). OBS. Disse sprikkene og mönstrene kan endre seg over natta, så jeg kan ikke garantere at det er noe igjen i helga, men det skal väre relativt kaldt i uken så det kanske bli nye intressante motiver. Noen eksempel på hvordan det så ut i helga (to er tatt på Benna, men det var liknende på Jonsvatnet): Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Så fine bilder av isformasjonene! Jeg har faktisk tenkt å ta en tur til teisendammen og ilabekken til helga for å ta bilde av isformasjoner! Så bra at det er flere som tenker det samme, så jeg blir gjerne med dersom det ordner seg med skyss Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Fantastisk, Helena - så du hadde lagt inn noen flotte på Flickr også. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Fint kröllx! Vi får se hva de andre sier. Får vi det ikke til med Jonsvatnet kan vi pröve oss på Teissendammen eller Ilabekken istedet. Noen som vet hvordan det ser ut der nå? Takk Randi! Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 (endret) NM Endret 13. januar 2016 av HelenaN Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Siden det bare er kröllx og jeg som meldt intresse for tur og det ser ut å bli snö i helga har vi bestemt oss for å droppe Jonsvatnet. Evt. pröver vi igjen en annen helg. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Skulle gjerne tatt en tur, men det er så mye disse dagene. I morgen skal jeg på Jørgen Brekke sitt "stunt" når han lanserer sin nye bok. kl.18 på torget, han heises opp av Brannvesenet til Olav Tryggveson. Bør prøve å fotografere. Vi går til biblioteket etterpå. (Det er en egen side på FB om boken, og det stod i dagens Adressa også.) Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Så ikke dette før nå. Hvis forholdene hadde ligget til rette for isformasjontur, blir jeg gjerne med, men det spås snø til helga... Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Det var litt dumt at jeg skrev at vi dropper Jonsvatnet. Hvis noen vil ta en tur er det selvfölgelig greit (og det er mulig, men ikke sikkert, at jeg blir med ). Det var bare for at jeg trodde det kun var kröllx og jeg og at det skulle bli snö. Dessuten glemte jeg å skrive at jeg var på sköytetur der igår og dessverre har barn ödelagt alle isformasjonene som man kommer seg til uten sköyter. Der er fortsatt fine sprikker og isformasjoner lenger ut, men jeg tror det er for langt bort for de som ikke har sköyter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå