Gå til innhold

Fototreff i Trondheim


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei Helena,

Jeg har nettopp ordnet meg flickr konto og styrer og ordner med bilder inn og ut...tar litt tid dette. lurer på om du kan tipse meg litt, du som er dreven på dette..

 

Er det slik at i photostream legger man kun ut nye/oppdaterte bilder? Jeg har nokså mange som skal legges ut fortløpende....

 

Kan jeg laste opp bilder direkte inn i album UTEN å få det opp i photostream'et? Kan man slette bilder fra photostream'et men beholder dem i albumene/kontoen?

 

Hvor mange bilder kan man laste opp i løpet en måned? eller går det på maks lagringskapasitet per bruker?

 

Ellers hadde du en fin tur i Østersund i helga?

Lenke til kommentar

 

Hei Helena,

Jeg har nettopp ordnet meg flickr konto og styrer og ordner med bilder inn og ut...tar litt tid dette. lurer på om du kan tipse meg litt, du som er dreven på dette..

 

Er det slik at i photostream legger man kun ut nye/oppdaterte bilder? Jeg har nokså mange som skal legges ut fortløpende....

 

Kan jeg laste opp bilder direkte inn i album UTEN å få det opp i photostream'et? Kan man slette bilder fra photostream'et men beholder dem i albumene/kontoen?

 

Hvor mange bilder kan man laste opp i løpet en måned? eller går det på maks lagringskapasitet per bruker?

 

Ellers hadde du en fin tur i Østersund i helga?

 

Helena svarer deg sikkert, men i første omgang kan jeg si: Lurt å ta Pro med en gang, det koster minimalt, ellers fyller du opp kvoten din nokså fort. Alle bilder ligger i Photostream ja, det er lurt å gi hvert bilde flest mulig tags, Albumer kan du legge i Collections. Synes også det er lurt å ha litt store bilder der. (Jeg bruker alltid 3000p på lengste side, og ca 5-7MP på hvert bilde. )Har du noen Flickr adresse? Skal se om jeg finner deg.

Lenke til kommentar

 

 

Hei Helena,

Jeg har nettopp ordnet meg flickr konto og styrer og ordner med bilder inn og ut...tar litt tid dette. lurer på om du kan tipse meg litt, du som er dreven på dette..

 

Er det slik at i photostream legger man kun ut nye/oppdaterte bilder? Jeg har nokså mange som skal legges ut fortløpende....

 

Kan jeg laste opp bilder direkte inn i album UTEN å få det opp i photostream'et? Kan man slette bilder fra photostream'et men beholder dem i albumene/kontoen?

 

Hvor mange bilder kan man laste opp i løpet en måned? eller går det på maks lagringskapasitet per bruker?

 

Ellers hadde du en fin tur i Østersund i helga?

 

Helena svarer deg sikkert, men i første omgang kan jeg si: Lurt å ta Pro med en gang, det koster minimalt, ellers fyller du opp kvoten din nokså fort. Alle bilder ligger i Photostream ja, det er lurt å gi hvert bilde flest mulig tags, Albumer kan du legge i Collections. Synes også det er lurt å ha litt store bilder der. (Jeg bruker alltid 3000p på lengste side, og ca 5-7MP på hvert bilde. )Har du noen Flickr adresse? Skal se om jeg finner deg.

 

Heisan,

 

kan gi deg flickr adr, men bildene er foreløpig ikke tilgjengelige for andre enn meg selv.

https://www.flickr.com/photos/128626247@N06/

 

jeg har ikke kommet til størrelse på bilder enda. har bare fått lastet inn noen få bilder som jeg tester ut og bli kjent med innstillingene...men bildestørrelse kan man vel gjøre i ettertiden?

Lenke til kommentar

Da har jeg gjort jobben med å laste inn bilder fra Scott Kelby Worldwide til Flickr Trondheim og til Flickr "World", og det ene bildet som skulle være max 1MB. Det var veldig nøye der, ikke så stort, synes jeg. Først var mitt over, og så ble det en god del under - men nå får det bare værre slik.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...