Ratleto Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Ser ut som det er få påmeldte i år. 32 plasser ledige, faktisk. Men Torgeir har postet noe nå i kveld, så det blir nok en fototur, i alle fall. Jeg skal forsøke å få blitt med. Må se an formen litt i morgen før jeg vet sikkert. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 17 med tror jeg, blir litt spesielt med en liten gruppe da - det har det ikke vært tidligere. Men jeg tror nok flere som ikke står på den listen kommer med i morgen. Det blir visst oppholds-vær også og ikke sterk sol, fint fotovær - blir hyggelig det. Ikke noe kart kommet opp enda? Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Bildetråd for dagens treff ved Lianvatnet finner du her. Hei Helena, Jeg har nettopp ordnet meg flickr konto og styrer og ordner med bilder inn og ut...tar litt tid dette. lurer på om du kan tipse meg litt, du som er dreven på dette.. Er det slik at i photostream legger man kun ut nye/oppdaterte bilder? Jeg har nokså mange som skal legges ut fortløpende.... Kan jeg laste opp bilder direkte inn i album UTEN å få det opp i photostream'et? Kan man slette bilder fra photostream'et men beholder dem i albumene/kontoen? Hvor mange bilder kan man laste opp i løpet en måned? eller går det på maks lagringskapasitet per bruker? Ellers hadde du en fin tur i Østersund i helga? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Bildetråd for dagens treff ved Lianvatnet finner du her. Hei Helena, Jeg har nettopp ordnet meg flickr konto og styrer og ordner med bilder inn og ut...tar litt tid dette. lurer på om du kan tipse meg litt, du som er dreven på dette.. Er det slik at i photostream legger man kun ut nye/oppdaterte bilder? Jeg har nokså mange som skal legges ut fortløpende.... Kan jeg laste opp bilder direkte inn i album UTEN å få det opp i photostream'et? Kan man slette bilder fra photostream'et men beholder dem i albumene/kontoen? Hvor mange bilder kan man laste opp i løpet en måned? eller går det på maks lagringskapasitet per bruker? Ellers hadde du en fin tur i Østersund i helga? Helena svarer deg sikkert, men i første omgang kan jeg si: Lurt å ta Pro med en gang, det koster minimalt, ellers fyller du opp kvoten din nokså fort. Alle bilder ligger i Photostream ja, det er lurt å gi hvert bilde flest mulig tags, Albumer kan du legge i Collections. Synes også det er lurt å ha litt store bilder der. (Jeg bruker alltid 3000p på lengste side, og ca 5-7MP på hvert bilde. )Har du noen Flickr adresse? Skal se om jeg finner deg. Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Bildetråd for dagens treff ved Lianvatnet finner du her. Hei Helena, Jeg har nettopp ordnet meg flickr konto og styrer og ordner med bilder inn og ut...tar litt tid dette. lurer på om du kan tipse meg litt, du som er dreven på dette.. Er det slik at i photostream legger man kun ut nye/oppdaterte bilder? Jeg har nokså mange som skal legges ut fortløpende.... Kan jeg laste opp bilder direkte inn i album UTEN å få det opp i photostream'et? Kan man slette bilder fra photostream'et men beholder dem i albumene/kontoen? Hvor mange bilder kan man laste opp i løpet en måned? eller går det på maks lagringskapasitet per bruker? Ellers hadde du en fin tur i Østersund i helga? Helena svarer deg sikkert, men i første omgang kan jeg si: Lurt å ta Pro med en gang, det koster minimalt, ellers fyller du opp kvoten din nokså fort. Alle bilder ligger i Photostream ja, det er lurt å gi hvert bilde flest mulig tags, Albumer kan du legge i Collections. Synes også det er lurt å ha litt store bilder der. (Jeg bruker alltid 3000p på lengste side, og ca 5-7MP på hvert bilde. )Har du noen Flickr adresse? Skal se om jeg finner deg. Heisan, kan gi deg flickr adr, men bildene er foreløpig ikke tilgjengelige for andre enn meg selv. https://www.flickr.com/photos/128626247@N06/ jeg har ikke kommet til størrelse på bilder enda. har bare fått lastet inn noen få bilder som jeg tester ut og bli kjent med innstillingene...men bildestørrelse kan man vel gjøre i ettertiden? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Nei, når bildet er lastet inn der, kan du ikke endre størrelsen på den originale. (Men det er en fin funksjon som heter Replace, jeg har ofte brukt den og byttet ut bilder jeg ikke er helt fornøyd med. Nå sjekker jeg deg og legger til som venn) Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Unnskyld, så ikke dette för nå. Fint at Randi hjelper deg! Har det vanvittig travelt for vi drar til Island imorgen, men jeg er hjemme igjen på tirsdag. Hvis du fortsatt har spörsmål da hjelper jeg deg gjerne. Gleder meg til å se Perubildene! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Da har jeg gjort jobben med å laste inn bilder fra Scott Kelby Worldwide til Flickr Trondheim og til Flickr "World", og det ene bildet som skulle være max 1MB. Det var veldig nøye der, ikke så stort, synes jeg. Først var mitt over, og så ble det en god del under - men nå får det bare værre slik. Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Jammen er det første lørdag i måneden om fire dager. Jeg ser det er meldt regn hele lørdagen, men bedre varsler for søndag. Skal vi ta et treff til helgen? (Værvarslet kan jo endre seg også.) Vi har jo fått en ny promenade og svingbru ved Skansen. Kanskje noe å ta for seg? Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Jeg tar gjerne en tur i helga og nye promenaden höres bra ut. Lördag eller söndag spiller ingen roll, men YR sier ofte at det skal bli regn på fototreffene og så blir det sol likevel. Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 jeg blir også med, kan begge dagene. kanskje søndag dersom det er bedre vær, men vi kan avvente til fredag mhp værmeldingen Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Jeg får ikke til å bli med i helga. Det er som vanlig badmintonturnering månedskiftet okt/nov i Klæbu, Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Sol og frost, synd vi ikke kan ha fototreffet akkurat nå. Sjekket YR og det ser å kunne bli regn både lördag og söndag. Overskyet er vel egentlig ingen hindring for foto i byen så for meg spiller det ingen roll hvilken dag vi tar det eller om dere vil utsette til neste helg. Hva sier dere? Lenke til kommentar
eivind84 Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Det passer litt dårlig for meg også i morgen, så det er greit for meg om vi utsetter. Lenke til kommentar
Christa V. Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Det passer dårlig for meg også i helga, slik utsettelse ville være flott. Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 jeg er ledig neste lørdag så for meg spiller det ingen rolle Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Jeg kan denne helgen, men ikke neste lørdag, men man kan jo ikke få med seg alt! :-) Ser ut til at detpasser for de fleste neste helg - så langt. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 (endret) Hvis Linepusle og Kröllx vil kan vi jo gjöre en liten tur til nye bruen/promenaden imorgen (eller söndag) så har vi et ekstratreff neste helg? Endret 31. oktober 2014 av HelenaN Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 ok. lørdag eller søndag? Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Det spiller ingen roll for meg. Vi kan vente og se hva Linepusle sier, om hun fortsatt har lyst i helga og når. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå