Nelson09 Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 må desv melde pass. Det var en barnebursdag som har gått meg hus forbi Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Tror jeg kler meg godt og går ned til byen - for å delta en liten stund i hvert fall Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 (endret) Hei og takk for hyggelig treff. Her kommer det bildetråd. Endret 8. mars 2014 av Linepusle Lenke til kommentar
Nelson09 Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Blir det no treff på Lørdag? Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 (endret) Det må vi vel få til, vel? Endret 2. april 2014 av Ratleto Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Mye snakk om Schmettow alle nå. Har lyst på en tur der. Linda kjenner godt til den. Kunne tenke meg den, og veien forbi Leangen gård, og ned Ladestien til Sponhuset. Gode vafler der. Jan Habbestad foreslo: Se samtale Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Fint område det, ja. Blir gjerne med en tur dit. Hvis det blir aktuelt med Schmettows alle, er det faktisk mest praktisk å møtes ved Rotvoll et sted. For de som kommer med buss er det greit å ta buss nr. 6 til Rotvoll, som er midt i alléen. Med bil er det parkering flere steder i nærheten, både før Leangen gård, Statoil Rotvoll og ved Rotvollfjæra. men man må jo gå tilbake igjen fra Sponhuset... Det kan jo bli langt, særlig med kamera. Hvis man synes det blir for langt, kan vi korte ned til Leangen gård - Ladestien - Sponhuset. Yr melder stille, overskyet, 8 pluss. (Jeg har et helt sett fra allen på Flickr.) Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Flotte bilder Linepusle, falt spesielt for dette: https://www.flickr.com/photos/38893383@N05/4639463389/ Slik ser det dog neppe ut nå. Men det er lov å håpe på litt sol og lange skygger. Höres ut som en god plan! Tenker du på holdplassen som heter Rotvoll? (Ikke Leangen Alle?) Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Så fine kontraster i bildene dine Linepuls Jeg blir med i morgen. Oppmøte kl 12? Lenke til kommentar
Nelson09 Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Så fine kontraster i bildene dine Linepuls Jeg blir med i morgen. Oppmøte kl 12? Lørdag !!! kun 50 shades of gråbrunt langs ladestien nå så håper på eksepsjonelle lysforhold. Møtes 12 ved Rotvoll stasjon (togstoppen over statoil)? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 (endret) Ja, nå har jeg sittet og lest om Schmettow. Strinda Historielags Årbok 2013 har mange, mange spennende sider om området og mannen. Vi får se om vi finner vinkjelleren hans og spor etter hagen hans. Deler av denne aleen er vel den nye gå og sykkelveien, under undergangene mot Rotvoll også. Jeg skulle søke etter noen bilder, det var før jeg kom i denne tråden - og gjett hvor jeg kom på søket! Joda, Lindas sett på Flickr. I Byguiden - Vandringer i Trondheim står det om denne på s.261. Og her er noe Adressa Kultur. Og Wiki Strinda Om Greven i WikiStrinda Jeg vet ikke helt møteplassen (merking på kart?) - er fortsatt dårlig til å orientere meg, men jeg finner veien til Statoil Forsknings-senter - hvor i forhold til det. Gikk Ladestien sist søndag, og jeg har aldri smakt så gode vafler som de hadde på Sponhuset da.... Endret 3. april 2014 av RandiA Lenke til kommentar
Nelson09 Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Her? jeg vet ikke hvor det ligger i fht hvor dere vil starte Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Ja, noe der i nærheten ja, så ikke akkurat Statoil der på kartet...får se hvor jeg dukker opp ved det veivalget jeg tilfeldigvis tar - skal passe på å ha god tid, og mobilen på.... Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 (endret) Vi kan godt møtes ved Rotvoll stasjon (togstasjon). (Busstoppet heter også Rotvoll.) Det er rett ved Schmettows vinkjeller. (Sto om den i Adressa i går.) Jeg er litt usikker på hvor langt vi kan komme mot Sponhuset. Kanskje det holder med Schmettows alle mm., Rotvoll, Leangen gård og litt Ladestien. Tror Sponhuset kanskje blir litt langt unna? Det er ikke Sponhusets vafler, men det er kafé på Lade arena også, eller kanskje på Tordenskjold kro, Ringve, hvis den er åpen? Endret 3. april 2014 av Linepusle Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Så flott, vet ikke hvor det er - håper jeg kommer rett på det da når jeg kommer under undergangene - trodde det var bortenfor Leangen gård, eller Statoil jeg, men det er vel lengre mot sjøen da... Lenke til kommentar
Akre Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Så flott, vet ikke hvor det er - håper jeg kommer rett på det da når jeg kommer under undergangene - trodde det var bortenfor Leangen gård, eller Statoil jeg, men det er vel lengre mot sjøen da.. er du så dårlig kjent, Randi? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Nei ikke dårlig kjent, men dårlig orienterings-sans. Nå har jeg det helt klart...gått der mange ganger, sist søndag også, hjemveien. Sjekket vei-beskrivelse Google Earth Lenke til kommentar
Akre Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Nei ikke dårlig kjent, men dårlig orienterings-sans. Nå har jeg det helt klart...gått der mange ganger, sist søndag også, hjemveien. Sjekket vei-beskrivelse Google Earth Det var lurt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå