Gå til innhold

Fototreff i Trondheim


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For taking photos I prefer lower temperatures. :) Anyway, since Monday is better for you too perhaps we can decide on that. When we talked about it on Saturday several people seemed interested so I'm surprised no one else has posted. I talked with Linda and Randi though and both wants to come but are not sure that they can.

 

So, it's possible that it's just us two. I'll probably go even if it's just me, so I don't mind, but if you prefer to wait until more can come I totally understand.

 

I'm free all day, so just pick a time that works for for you. (As early as possible would be good though.)

 

We could meet here:

post-178020-0-84528500-1369646061_thumb.jpg

 

Til alle: Håper fler kan bli med! Det er veldig pent lengs bekken nå. Friskt og grönnt og mye vann i bekken.

Lenke til kommentar

Det var synd Ratleto. Noen timer kan du kanskje ta deg fri..? He he. Neida, jeg forstår.

 

Christa, the last time I made that walk it took me about two hours. Not sure how long it'd take without a camera, but probably about 40 minutes?

 

I see that it is clouded now, but according to YR the weather should be clear after five. Hope they are right.

Lenke til kommentar

Det ble vanskelig for meg også...men jeg setter stor pris på alle slike impuls-forslag. Noen ganger passer det. Nå har jeg greid å komme ajour med bildene fra Nasjonal Fotovandring - ingen særlig blinkskudd hos meg, men jeg lastet i hvert fall opp tre bilder. (Ett var nøyaktig 10MB, det kom ikke inn, men da jeg krympet det en tanke, gikk det greit i andre omgang). (Linepusle, du har et opplagt vinnerbilde til temaet Tett på, håper du sender inn det) - (Blogget en liten post på fotovandringen.)

Lenke til kommentar

Noen med ønsker eller ideer for lødagen da?

 

En annen ting er at Japan Photo ønsker seg en liste over steder det kan være fint å dra på dagstur (med buss). De hadde selv tenkt på Røros.

 

Noen av mine ideer er:

-Atlanterhavsveien og Kristiansund. Bare turen dit langs E39 er jo også fin.

-Oppdal og Dovrefjell

-Rondane et sted

-Hitra / Frøya

-Sula. Eller blir det for drøyt?

-Ålesund. Blir vel evt en veldig lang dag, men.

 

Jeg er overhodet ikke kjent på nordsiden av fjorden, så der må evt andre komme med forslag.

 

Kom med forslag både til dagstur og for lørdagen!

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Jeg kan dessverre ikke bli med på lördag.

 

Hitra er fint og Fosen også!

 

Atlanterhavsveien er intressant, men jeg tror det er altfor langt for en dagstur. Når vi kjörte til Ålesund for to år siden startet vi kl. 9 og hadde i stort sett ingen stopp lengs veien, og var likevel ikke fremme ved Atlanterhavsveien för kl. 14. I Ålesund var vi kl. 17:30.

 

Skal tenke litt og sjekke gamle fotografier. Vi har värt på mange turer rundt Trondheim og kanskje er det noe som kan passe.

 

Tror at hvis man drar med en hel buss må det väre klart definierte fotostopp, for det blir nok vanskelig med spontane stopp lengs veien.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noen særlige forslag hverken til helgen, eller for langtur. Men jeg kan med en gang si at Hegra Festning foreløpig er stengt. En av paralellklassene kunne ikke dra på klassetur dit, fordi det er et eller annet arbeid som foregår i og rundt "bygningene" inne på festningen.

Men et lite forslag til en litt mindre dagstur/større treff, er en omvisning på Steinvikholmen om det skulle være ønske for det. "Eieren" av Steinvikholmen er forøvrig en av lærerne på skolen :p

Vet ikke riktig sikkert i hvor stor grad det er mulig, men skader jo heller ikke og spørre!

Lenke til kommentar

Beklager, jeg skriver på engelsk...

 

I can't make it on Saturday, unfortunately.

 

We've been on several day trips since coming here, and two favorites are Røros and Fosen. On Fosen, there's also a WWII fortification at Hysnes with a small museum (I haven't been to the museum, just climbed around the old bunkers and walked along the nice bit of coast there). It's along the coastal road to Råkvåg - itself a scenic route. Råkvåg is picturesque, and of course Stokkøya and Linesøya are lovely. Hard to do all in one day and come back, though, I think.

Lenke til kommentar

Takk for forslag til dagstur. Skal se på det senere.

 

Det er treff (allerede) i morgen, ja. Er jo første lørdagen i juni. :)

 

Har fortsatt ingen ideer selv for morgendagen, men skal tenke mer på det.

 

Edit: Åssen er det på Ringve botaniske hage nå tro?

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...