Gå til innhold

Fototreff i Trondheim


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal prøve å ikke å bli for negativ, men blir litt oppgitt av utsagn som dette av Trøndelag fotoklubb på FB-sidene om photowalken i morgen:

-"Vi går i flokk til vi er over på riktig "side" "

-"Halvveis i ruten (i ormen langes vei) tar vi en liten pause, og man kan gå litt slik man vil omrking der"

-"Runden vi gikk var på ca 6,5 km og vi brukte 1,5 timer"

 

Har mine mistanker om at de som arrangerer dette aldri har gått en ordentlig photowalk i hele sitt liv før. :-/ Slik jeg har opplevd våre fototreff, og tidligere photowalks, så holder ikke folk seg samlet -enten lederen vil det eller ikke. Det er ikke sånn det fungerer. Og 1,5 time på 6,5km? Hva pleier vi å bruke? 2 timer på 2km? :ohmy:

 

Jeg skriver i alle fall ut kart for å følge ruta i mitt eget tempo. Anbefaler dere andre å gjøre det samme.

Endret av Ratleto
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ratleto, vi tillemper det og gjør det slik det passer for oss vet du...sikkert lurt å konsentrere seg om noen interessante steder, og glemme andre....for jeg er også av den oppfatning at i løpet av 6,5km blir det altfor mange interessante motiver, og da må man bare prioritere, "skumme fløten" so to speak..og det blir sikkert ikke til at alle skal gå i flokk. Jeg synes det er fint når vi går 3-4 sammen innenfor den "store flokken".

Lenke til kommentar

Har mine mistanker om at de som arrangerer dette aldri har gått en ordentlig photowalk i hele sitt liv før. :-/ Slik jeg har opplevd våre fototreff, og tidligere photowalks, så holder ikke folk seg samlet -enten lederen vil det eller ikke. Det er ikke sånn det fungerer. Og 1,5 time på 6,5km? Hva pleier vi å bruke? 2 timer på 2km? :ohmy:

Der bekreftet du mine mistanker om deres tur i morgen. Vi hadde en som laget en lignende tur i Oslo for et par år siden. Da kom vi halvveis; heldigvis var arangøren ydmyk og innrømmet at han var for ambesiøs.

 

Men jeg tenker dere Akamister får dette på rett kjøl :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, leste dette jeg også nå , i epost fra lederklubben. 6,5 km, i flokk til pausen, er ganske drøyt, ift at man skal fotografere også. Bra man har erfaring med å ta snapshots.;)

 

Vi får flokke oss vi da.:)

 

Og en annen ting, er at denne ruten ved havna og Svartlamoen er enormt mht til mulige fotomotiver.. Har gått der mye selv, og blir aldri mett på en måte..

Lenke til kommentar

Det går nok bra...ikke noe å lage så stort nummer av..vi får sikkert en fin tur, og finner i hvert fall nok motiver på veien...ikke nødvendig å stoppe over alt da...men vi merker oss steder, så går vi faste en ekstra tur i ruten ved en senere anledning..fint at noen har tatt det på seg..vi får prøve å stille oss positive.... :yes:

Lenke til kommentar

Eg reagerte også på lengden på ruta og tiden dei trur det er mogeleg å ta den på. Greit nok om vi berre skal gå ruta og ikkje fotografere, men den ruta der vil fort kunne ta mange timar med fotostopp undervegs. jaja vi får ta det som det passar oss.

 

Posta likegodt ein liten kommentar på FB-sida :wee:

Endret av ok67
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo en god del Akamister på tur; så kjør deres eget løp. Er arrangør helt på bærtur; så er det faktisk lov til å sende en mail til Scott Kelby og klage ;) Såvidt jeg har skjønt., så er det en i Trondeim Fotoklubb som arrangerer turen; i såfall er det ikke dumt å sende en klage dit også.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Vi får se åssen det går.

 

Det er Trøndelag fotoklubb, forresten. Det er en FB-basert fotoklubb - og det er lederen der som er leder for photowalken.

 

PS: Jeg har med blåbærmuffins og sjokoladekjeks til de som vil ha. Overskudd fra gårsdagens feiring av kona. :)

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...