Jann. Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Da var jeg kommet meg til Trondheim så man skal ikke se bort ifra dere ser en ny figur ved neste eventuelt treff. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Da var jeg kommet meg til Trondheim så man skal ikke se bort ifra dere ser en ny figur ved neste eventuelt treff. Skal du bli trønder? Jeg ser tre grunner til det: 1) Du skal begynne å studere i Trondheim 2) Du skal begynne på ny jobb 3) Du har funnet deg en trønderkjæreste Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 (endret) Skal du bli trønder? Jeg ser tre grunner til det: 1) Du skal begynne å studere i Trondheim 2) Du skal begynne på ny jobb 3) Du har funnet deg en trønderkjæreste Hehe Tom, du har nokk rett i det. Skal videreutdanne meg, så man blir nokk her i minimum 5 år. Finner jeg jobb her etterpå blir jeg "heltrønder" Må vell få meg bart da Endret 11. august 2012 av Jann. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Forresten er det noen fine plasser litt her/utenfor tr.h som er bra for å ta bilder av stjernehimmelen/melkeveien? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Spørs hvor du oppholder deg, Jann...men det er jo mange fine høydedrag rundt omkring...Egon restauranten i Tyholt-tårnet er lenge åpen om kvelden tror jeg. så kan du ta bilder derfra også. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 (endret) Har ikke vært der før så det må jeg undersøke takk Randi, men tenker også på steder der hvor man ikke ser by lysene, noe fjellsteder man kan kjøre til i nærheten ellenro sånt. Der hvor jeg bodde før kjørte jeg 20-30 min unna byen på fjellet, passet utmerket for stjerne himmelen. Men en times tid unna er vell bedre siden man kommer lengre unna bylys. Endret 11. august 2012 av Jann. Lenke til kommentar
andycam Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Hei Jann, du er velkommen på vandringene. Vi har treff hver første helg hver måned. Lurt å følge med her uka før. Apropos stjernebilder, jeg var oppe på Gråkallen i bymarka i går for å ta stjernebilder. Sikkert muligheter der oppe dersom man er tålmodig nok. Det gikk imidlertid ikke så bra med det vesle forsøket mitt, da jeg fikk hjemlengsel før moroa startet. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Hei Jann, du er velkommen på vandringene. Vi har treff hver første helg hver måned. Lurt å følge med her uka før. Apropos stjernebilder, jeg var oppe på Gråkallen i bymarka i går for å ta stjernebilder. Sikkert muligheter der oppe dersom man er tålmodig nok. Det gikk imidlertid ikke så bra med det vesle forsøket mitt, da jeg fikk hjemlengsel før moroa startet. Skal følge med i denne tråden fremover ja takk for det. Bymarka ja, har hørt om det, men ikke vært der personelig. Må vell google litt å se hvor man kan kjøre takk for tips. Lenke til kommentar
eivind84 Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Nå er det vel meldt bra vær noen dager, er det stemning for et "mellom-treff" denne uken? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Nå er det vel meldt bra vær noen dager, er det stemning for et "mellom-treff" denne uken? Kunne vært fint det ja....mye bra utover ettermiddagen, når solen ikke er så sterk..(he,he - hvis den er fremme da). Nevnte for Helena og Linda idyllen ved Nedre Leirfoss Park hvor jeg var for en uke siden: Her er litt om det i bloggen. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Har ikke vært der før så det må jeg undersøke takk Randi, men tenker også på steder der hvor man ikke ser by lysene, noe fjellsteder man kan kjøre til i nærheten ellenro sånt. Der hvor jeg bodde før kjørte jeg 20-30 min unna byen på fjellet, passet utmerket for stjerne himmelen. Men en times tid unna er vell bedre siden man kommer lengre unna bylys. Du må nok et stykke unna byen for å slippe lysforurensningen. Da er sørover kanskje beste løsning. Kommer ikke på noen spesielle høyder, men kan kanskje været OK i området mellom Melhus og Orkanger - uti skogen der, liksom. For nordlysfotografering, pleier jeg å dra til Rye på Byneset. Det er bare noen minutter med bil vest for fergeleiet på Flakk. Da får man store deler av nordhimmelen godt synlig, med lyset fra Trondheim litt bak seg i øst. 1 Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Velkommen Jann! Eivind, mellomtreff nå når vi endelig har fått pent vär (ja, kanskje ikke akkurat nå, men...) höres bra ut. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 (endret) Takk for det Ratleto, skal ta å sjekke det ut, det begynner å bli tid for å ta stjernebilder/melkeveien så det blir meget bra. Takk,takk Helena. - Ja, det hadde vært en ide, se hva folk får tid til. Endret 14. august 2012 av Jann. Lenke til kommentar
andycam Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Jeg tenker kanskje å stikke ut en tur i natt for å prøve å ta sjernebilder... Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Du får si ifra åssen det går, andycam. Jeg prøvde meg litt på Romsdalsturen min nå nettopp, og det var altfor lyst frem til kl 00:20 i alle fall. Lenke til kommentar
eivind84 Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Jeg tenker kanskje å stikke ut en tur i natt for å prøve å ta sjernebilder... Noe spesielt sted du har tenkt deg? Vurderer å stikke ut en tur i kveld jeg og... Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Får hive meg på bølgen, tenker også å se om det blir noe solnedgang av noe slag, hadde vært en fin start på Trondheims eventyret hehe, hvist ikke blir det å se opp. Lenke til kommentar
andycam Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Det er mulighet for solnedgangsbilder på brattøra eller i korsvika (?) Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Kanskje det var en mulighet ja, ser nå på google maps at det er ikke så langt unna sentrum. Tenkte det var atme storsand(tror det heter det) eller den veien. Lenke til kommentar
andycam Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Hva sier dere, skal vi møtes i korsvika? sva med i åttetida? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå