Gå til innhold

Fototreff i Trondheim


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du bli trønder?

Jeg ser tre grunner til det:

1) Du skal begynne å studere i Trondheim

2) Du skal begynne på ny jobb

3) Du har funnet deg en trønderkjæreste ;)

 

Hehe Tom, du har nokk rett i det.

 

Skal videreutdanne meg, så man blir nokk her i minimum 5 år. Finner jeg jobb her etterpå blir jeg "heltrønder"

Må vell få meg bart da :tease:

Endret av Jann.
Lenke til kommentar

Har ikke vært der før så det må jeg undersøke takk Randi, men tenker også på steder der hvor man ikke ser by lysene, noe fjellsteder man kan kjøre til i nærheten ellenro sånt. :)

 

Der hvor jeg bodde før kjørte jeg 20-30 min unna byen på fjellet, passet utmerket for stjerne himmelen. Men en times tid unna er vell bedre siden man kommer lengre unna bylys.

Endret av Jann.
Lenke til kommentar

Hei Jann, du er velkommen på vandringene. Vi har treff hver første helg hver måned. Lurt å følge med her uka før.

 

Apropos stjernebilder, jeg var oppe på Gråkallen i bymarka i går for å ta stjernebilder. Sikkert muligheter der oppe dersom man er tålmodig nok. Det gikk imidlertid ikke så bra med det vesle forsøket mitt, da jeg fikk hjemlengsel før moroa startet.

Lenke til kommentar

Hei Jann, du er velkommen på vandringene. Vi har treff hver første helg hver måned. Lurt å følge med her uka før.

 

Apropos stjernebilder, jeg var oppe på Gråkallen i bymarka i går for å ta stjernebilder. Sikkert muligheter der oppe dersom man er tålmodig nok. Det gikk imidlertid ikke så bra med det vesle forsøket mitt, da jeg fikk hjemlengsel før moroa startet.

 

Skal følge med i denne tråden fremover ja takk for det.

 

Bymarka ja, har hørt om det, men ikke vært der personelig. Må vell google litt å se hvor man kan kjøre takk for tips.

Lenke til kommentar

Har ikke vært der før så det må jeg undersøke takk Randi, men tenker også på steder der hvor man ikke ser by lysene, noe fjellsteder man kan kjøre til i nærheten ellenro sånt. :)

 

Der hvor jeg bodde før kjørte jeg 20-30 min unna byen på fjellet, passet utmerket for stjerne himmelen. Men en times tid unna er vell bedre siden man kommer lengre unna bylys.

 

Du må nok et stykke unna byen for å slippe lysforurensningen. Da er sørover kanskje beste løsning. Kommer ikke på noen spesielle høyder, men kan kanskje været OK i området mellom Melhus og Orkanger - uti skogen der, liksom.

 

For nordlysfotografering, pleier jeg å dra til Rye på Byneset. Det er bare noen minutter med bil vest for fergeleiet på Flakk. Da får man store deler av nordhimmelen godt synlig, med lyset fra Trondheim litt bak seg i øst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...