Nelson09 Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Hei Er det rom for en fersk amatør på disse vandringene deres? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Nye deltagere er alltid velkomne...det er bare å følge med her på nett-Forumet. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Jada, Nelson09. Vi har ikke vanlig treff før første lørdag i august nå, men jeg tenkte å prøve å få til et (mellom-)treff før det. Kanskje neste helg hvis været er OK? Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Jeg blir gjerne med på treff nå i helga, og gjerne noe utenfor byen som omveksling. F.eks. det som Ratleto foreslo på forrige side: Jeg fikk forresten en ide til treff nå på sommeren. Randi rakk å "gjennomføre" det alene før jeg rakk å foreslå det: Makro-treff i fjæresteinene Man klarer seg uten makro også, men skal man ha detaljer, så må nok makro til. Et interessant sted er ved Rye utpå Byneset. Langt område der, ned veien fra bensinstasjonen og ut veien som går helt langs sjøen. Eller kanskje Ringvebukta der Randi var og tok så spennende bilder for noen uke siden. Byen er dog også greit hvis dere heller vil bli der. Lenke til kommentar
eivind84 Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 (endret) Jeg kan også tenke meg en tur ut av byen. Et makro-treff i fjæra høres ut som en fin ide! Men da kan det kanskje være lurt å sjekke flo og fjære først. (http://vannstand.no/index.php/nb/tidevannsdata/tidevannstabell) Ser feks. at på lørdag er det flo kl 14.06, og fjære 20.02... Endret 16. juli 2012 av eivind84 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Det er vel ikke meldt så altfor bra vær på lørdag, men det er det ons-fre. Hva med fredag ettermiddag/kveld. Vannet er på det laveste kl 19:28, ser det ut som. Lenke til kommentar
eivind84 Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Fredag passer sikkert for meg Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 (endret) Hvilken dag vi velger spiller ingen roll for meg (i hvert fall denne uken), men er enig i at det er bra om det ikke regner... Endret 18. juli 2012 av HelenaN Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Hmm... Ifölge YR blir det bedre vär imorgen enn på fredag. (Lavvann kl. 18.53 tror jeg.) Egentlig skulle torsdag passe bedre for meg uansett vär, men jeg kan fortsatt fredag eller i helga også. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Jeg kunne tenkt meg å ta det i morgen, torsdag, jeg også, men jeg har lovet meg bort på dugnad, så jeg kan bare ikke da. Lenke til kommentar
andycam Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Jeg er med..hvor går turen forresten? Dersom vi skal i fjæra, er det et tips å være der mens det er i ferd med å fjære (er det lov å si det?). Lenke til kommentar
eivind84 Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Så vi ikke plutselig står med vann til anklene mener du? Jeg er ikke sikker på om det har så mye å si, men det er hvertfall greit å ikke være der når vannet er på det aller høyeste. Tor Atle foreslo et sted på Byneset, jeg vet ikke hvor det er, men blir gjerne med dit. Jeg vil gjerne ha skyss hvis vi skal dit forresten. Lenke til kommentar
andycam Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Grunnen til det er at stener og tang blir våte når vannet trekker seg tilbake. Og det er litt finere på bilder. Det med vann til anklene er jo også et bra tema :o) Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Ser at YR har endret seg nå og sier at det kan bli brukbart vär på fredag (kanskje noen dråper regn bare). Byneset er som sagt er bra forslag. Ratleto, har du tilgang til bil på fredag kveld? Jeg har inget macroobjektiv, men mellomringer og en close up-lins, så det ordner seg. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Yr har ikke vært helt til å stole på i dette ustabile været, så jeg stoler heller på tekstvarselet på Yr og Adressa. Det sier varmt og fint fredagen. Stedet jeg tenker på er der vi fotograferte nordlys, Helena. Man kjører ned mot sjøen like ved bensinstasjonen på Rye. Der er det ei fin og lang "strand" med stein, tang og tare og alt annet som pleier å være i fjæra. :-) Jeg regner med å ha bil på fredag ettermiddag/kveld ja. Kan vi prøve så tidlig som 17-tida, kanskje? Sånn at det ikke blir altfor mørkt. Jeg kan kjøre via Ila og plukke om 2-3 stk der om det trengs skyss. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Da må vi kjøre ca 16:30, Helena. Da er jeg vel på Ila ca 16:45. Skal vi si busstoppet "Arilds gate", nordøstgående retning (altså mot byen) for de som trenger skyss? Kart Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 For de som kjører selv, så er stedet jeg tenkte vi kunne dra, her (kart). Lenke til kommentar
eivind84 Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Da må vi kjøre ca 16:30, Helena. Da er jeg vel på Ila ca 16:45. Skal vi si busstoppet "Arilds gate", nordøstgående retning (altså mot byen) for de som trenger skyss? Kart Glimrende, skal være der 1645 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Greit, Eivind. Jeg har plass til 1-2 personer til (1 til går greit, med 2 til blir det litt trangt i baksetet). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå