Gå til innhold

Fototreff i Trondheim

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er første utgave jeg er passe fornøyd med. Fant flere bilder av Are som jeg eller Marthe har tatt på hytta til Sille.

Tror kanskje ikke montasjer er min sterkeste side, men jeg skal få litt hjelp av madammen. Hun er bedre på sånt.

post-31358-1286886404,6395_thumb.jpg

Edit: Marthe har foreslått 30px store hvite kanter rundt alle bildene, og at det BARE er Are i bildene. Så da prøver jeg meg videre med det.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Da har jeg (og Marthe) vært innom foreldrene til Are (søstrene hans var også der), og de satte veldig stor pris på at noen fra fotogjengen kom innom. De visste ikke så mye om den delen av livet hans. De ønsker veldig gjerne bilder av Are. Nå har jo jeg fått flere som jeg kommer til å gi videre til dem. Hvis det IKKE er greit, så si ifra til meg. OK?

Og jo flere bilder, jo bedre.

Bildemontasjen ble nevnt (hadde tenkt at det skulle være en overraskelse, men det passet best å nevne det), og den så de veldig frem til.

De ønsker også at alle som kjente Are kommer på minnestunden etter bisettelsen. Jeg skal dit, i alle fall, og jeg håper flere av dere blir med.

De ville gjerne ha hjelp til fotodelen av livet til Are etterhvert. Vi kan snakke nærmere om detaljene f.eks. på treffet dagen etter bisettelsen, men jeg kan nevne at navnet ditt kom opp, Runar, etter forslag fra meg. Håper det er i orden.

Ellers kom det frem at han hadde vært på jobb på mandag (hans siste aktivitet her er jo også mandag kveld), så han døde antakelig tirsdag morgen.

Ble litt rotete dette, men jeg kommer nesten rett fra besøket...

Mail på 33MB avsendt.

Gi beskjed om du får problem med å motta den.

Den er ikke kommet frem enda, i alle fall. Vi ser det an litt. Du har ikke en webside du kan legge det ut på, med link som ingen kan gjette seg til?

Lenke til kommentar

Den er grei, Ciryaher.

Et par ting jeg glemte, forresten.

Familien til Are vil gjerne vite hvor mange fra fotogjengen som kommer på minnestunden etter bisettelsen (de vet lite om hvor mange som kommer pr idag). Så hvis du vet at du skal, så si ifra til meg, så bringer jeg det videre.

De sa også at de gjerne vil at noen tar bilder før seremonien, og ved båreutbæringen til bilen (IKKE under selve seremonien). Vær diskré, og tenk deg om før bruk av blits. Som fotovennene til Are, så sier vel det vel seg selv at den oppgaven tilfaller oss. Skal man ta bilder før seremonien, så må man møte opp mellom 12:15 og 12:30.

Edit: OK67: Bildene pr epost er kommet.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Om familjen vil det, og om vi blir minst 3-4 st., kan jeg troligtvis bli med på minnesstunden etterpå.

Jeg kan også tenke meg det...det føles riktig, men jeg tror ikke at jeg tar med kamera...dessuten vet jeg ikke hvor det er, hvis noen som vet, vil sitte på med meg fra byen, er det OK, eller om jeg kan møte noen av dere på et "kjent" sted..og man kan vel parkere der ved kirken?

Lenke til kommentar

Det glemte jeg skrive; jeg tar nok ikke kameraen med.

Randi, det er när Heimdal sentrum. Vi kan sikkert mötes ved buss/tågstasjonen og gå sammen derifra.

Jeg lurer på klär. I Sverige måste man inte ha svarta kläder. Det går bra med f.eks. grå eller mörkblå. Är det samma i Norge?

Lenke til kommentar

Det glemte jeg skrive; jeg tar nok ikke kameraen med.

Randi, det er när Heimdal sentrum. Vi kan sikkert mötes ved buss/tågstasjonen og gå sammen derifra.

Jeg lurer på klär. I Sverige måste man inte ha svarta kläder. Det går bra med f.eks. grå eller mörkblå. Är det samma i Norge?

Kan jeg ta buss altså? Jeg kan godt bile, men da må jeg vite at jeg kan parkere et sted. Helt OK, med klær du nevner...det er ikke slik som før i tiden med bare svart, tar mørke-brun jeg.

Lenke til kommentar

De ønsker også at alle som kjente Are kommer på minnestunden etter bisettelsen. Jeg skal dit, i alle fall, og jeg håper flere av dere blir med.

De ville gjerne ha hjelp til fotodelen av livet til Are etterhvert. Vi kan snakke nærmere om detaljene f.eks. på treffet dagen etter bisettelsen, men jeg kan nevne at navnet ditt kom opp, Runar, etter forslag fra meg. Håper det er i orden.

Det er helt i orden ja.

Familien til Are vil gjerne vite hvor mange fra fotogjengen som kommer på minnestunden etter bisettelsen (de vet lite om hvor mange som kommer pr idag). Så hvis du vet at du skal, så si ifra til meg, så bringer jeg det videre.

De sa også at de gjerne vil at noen tar bilder før seremonien, og ved båreutbæringen til bilen (IKKE under selve seremonien). Vær diskré, og tenk deg om før bruk av blits. Som fotovennene til Are, så sier vel det vel seg selv at den oppgaven tilfaller oss. Skal man ta bilder før seremonien, så må man møte opp mellom 12:15 og 12:30.

Jeg skal i alle fall i bisettelsen. Tenkte ikke å bli med på minnestunden, men hvis det er ett ønske fra familien, så gjør jeg selvfølgelig det. Kan også ta med meg ett kamera, men kommer ikke til å ta bilder hvis jeg ikke føler at det er helt greitt.

Det er nok det samme i Norge også. Klærne er helt underordnet, synes jeg. Det viktigeste er at man er med og hedrer den avdøde på en grei måte.

Lenke til kommentar

Utrolig trist å høre om Are. Han var den siste personen i Trondheim jeg var hjemme hos før jeg flyttet fra byen i sommer. Føles som om det var i går at vi satt og snakket om hvordan vi skulle ordne neste skanning av negativer, mens han fylte på med kaffe. Utrolig fin fyr som jeg er glad jeg fikk møte. Hvil i fred, Are.

Lenke til kommentar

Skal vi se.

Da sier jeg til familien at vi blir 3-4 på minnestunden etterpå, jeg. Selv om alle forhåpentligvis kommer.

Randi og Helena, dere kan få sitte på med meg (og evt. Marthe) fra kirken til hotellet på Tiller etter bisettelsen. Men det er også mulig å parkere ved kirken, ja, Randi.

Sille: Kom gjerne litt tidligere. Dersom familien har ombestemt seg, er det bare å legge kamerane tilbake i bilene. Jeg har ikke lyst til å ha "eneansvar" for fotograferingen for familien, så jeg håper du kan ta litt bilder du også.

ok67 og Ciryaher: Notert at dere ikke kan komme.

"Programmet" er omtrent som følger:

-De som skal fotografere må komme mellom 12:15 og 12:30

-Seremoni 13:00

-Bæring av kista fra kirken til bårebilen (som skal kjøre kista til kremering) (nedsettingen av urnen er mer en privat seremoni for familien)

-Minnestund på Quality Panaorama, "Melkekartongen" på Tiller v/City syd

Sier igjen - dersom noen har bilder av Are som familien kan få, send det på epost til meg, så sørger jeg for at de får dem (ratleto alfakrøll nvg dott org).

Lenke til kommentar

Virkelig trist å lese at arela har gått bort. Jeg har aldri møtt ham personlig, men har hatt glede av å diskutere med ham som "fellow nikonist". Oppfattet ham som en svært hyggelig og fotointeressert fyr. Men om livet er forgjengelig, er i hvert fall bildene dere har av ham evige minner...

Lenke til kommentar

Randi og Helena, dere kan få sitte på med meg (og evt. Marthe) fra kirken til hotellet på Tiller etter bisettelsen. Men det er også mulig å parkere ved kirken, ja, Randi.

).

Vet ikke helt hvor jeg kjører...f.eks. om jeg kjører til stasjonen, eller skal jeg komme fra Tiller-siden? Og kommer du til å parkere ved kirken? Er vel greiest om jeg tar bilen og ikke buss..regner ikke med snø på veien enda. Så kan jeg kjøre etter noen til samlings-sted etter kirken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...