Gå til innhold

Fototreff i Trondheim

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja Mr Olsen - det hadde vært gøy om det passer slik i forhold til andre planer. Jeg skal stort sett være litt sør for Smøla det meste av sommeren likevel :thumbup:

Edit: Sykkel i helga er ok om jeg ikke drar på møre.

Vi er nå på side 100 :new_woot:

Endret av arela
Lenke til kommentar

Trondhjemskameraklubb.no

Sjekk ut nyheten der for å se bilder jeg tok i helga... D700 + 70-200...

leser du det jeg har skrevet ser du også at ørnene var rolige og tilbakeholden på grunn av tidspunktet. Når jeg drar en ny tur i juli lar jeg guiden bestemme, regner med det blir steinbra...

Lenke til kommentar

Smøla hørtes interessant ut. Hvor mye kosta båtturen, Mr. Olsen?

Satser på at det er havørnsafarien du mener?

De har en pris på 600,- per stk, og jeg var alene så da ble prisen... 600,- =D

Jeg tenker at om vi får til opp til 10 personer, så skal det være enkelt å mekke et tilbus om 3 timer guiding rundt om på fotolokasjoner + 3 timer havørn. Plass til 5 i båten. Så blir da i praksis 6.000,- i utgifter totalt for 6 timer guide, tilsammen. Tror dette er noe vi kan få de med på. Hurtigbåt fra Trondheim kommer separat.

Lenke til kommentar

Uff, frister med sykkelfotografi. Får se det litt an hvordan arbeidstida blir.

Jonta, kom det noen i går?
Jepp. Vi var seks stykker. Et rolig treff, da ingen hadde vært på noe lignende før, men vi fikk prøvd hverandres utstyr, tatt bilder og blitt bedre kjent med hverandre.
Lenke til kommentar

Ørnesafari hørtes interressant ut. Jeg er med (gitt at det skjer 1. eller 2. helg i juli).

Du lå som regel på 200mm med D700'en Olsen? Hvilken ISO/blender måtte du opp i?

Mest sannsynlig blir det en ukedag, da jeg fotograferer i bryllup i helgene. Men vi får se, kanskje jeg har fri.

Lenke til kommentar

Noen her som er gira på en Smølatur i Juli?

Havørn, landskap og natur.

Alltid gira på tur dit. Når i juli er det snakk om? Har planlagt fisketur i området i slutten av den måneden, så da er jeg i alle fall i området.

Når det kommer til ørnene, så er sør-øst-siden av Hitra og Smøla det mest ørnesikre området jeg noen gang har vært i. På det meste hadde vi 6 ørner innenfor en radius på 100 meter fra båten.

Lenke til kommentar

Noen her som er gira på en Smølatur i Juli?

Havørn, landskap og natur.

Alltid gira på tur dit. Når i juli er det snakk om? Har planlagt fisketur i området i slutten av den måneden, så da er jeg i alle fall i området.

Når det kommer til ørnene, så er sør-øst-siden av Hitra og Smøla det mest ørnesikre området jeg noen gang har vært i. På det meste hadde vi 6 ørner innenfor en radius på 100 meter fra båten.

Jepp vi la ut ifra Straumen i båt og dro ført litt oppover østsiden, men maks 5 min. Så loset vi videre inn mot straumen og under broen som binder Edøya og Smøla, hele tiden med en eller annen ørn å se på.

Dette er en tur jeg personlig organiserer, TKK-har ikke noe direkte med dette å gjøre. Det er hovedsaklig lagt opp til at jeg og et annet styremedlem fra TKK skal dra, og vi kommer ikke til å ta hensyn til andres tidsplaner når vi bestemmer dato, dette fordi vi er maks avhengig av godt vær, og bestemmer oss derfor relativt tett innpå. Jeg kommer til å oppdatere dere når jeg finner ut mer om avgrensing av dato, men jeg tipper den endelige datoen kommer 1-3 dager før. Derfor er det også viktig for meg å få den endelige påmeldingen når jeg publiserer dato, så organisering av havørnguiding og fotosafari kan legges tilrette best mulig.

Vi er per d.d. 6 fra TKK som har vist interesse. Dere som er her som bestemmer dere for å bli med MÅ sende meg mail eller melding når dere får vite dato, vi kan ikke risikere å møte opp 5 for mange enn planlagt.

Lenke til kommentar

Frå svevande ørner til lavtflygande syklistar.

Er det nokon interesse for ein liten samankomst i samband med sykkelNM i helga. Ser ut til å bli OK vær på søndag. Eg ser for meg oppmøte nederst i Bøkkmansvegen for å få med seg eventuell action i rundkøyringa der. Sjølv eg klarar 60 ned den bakken på min offroad sykkel, så fartsfantoma på recer klarar sikkert minst 80. Og det er nylagd asfalt nederst i bakken, nylagd asfalt, eventuelt regn, 80 km/h og smale reserdekk .... :hmm:

Lenke til kommentar

Frå svevande ørner til lavtflygande syklistar.

Er det nokon interesse for ein liten samankomst i samband med sykkelNM i helga. Ser ut til å bli OK vær på søndag. Eg ser for meg oppmøte nederst i Bøkkmansvegen for å få med seg eventuell action i rundkøyringa der. Sjølv eg klarar 60 ned den bakken på min offroad sykkel, så fartsfantoma på recer klarar sikkert minst 80. Og det er nylagd asfalt nederst i bakken, nylagd asfalt, eventuelt regn, 80 km/h og smale reserdekk .... :hmm:

Da syns jeg heller du bør stå der med et skilt med oljesøl eller glatt veibane på.

Mange av mine tidligere sykkelvenner sykler den løypa i helga, og jeg har vært vitne til et par velter for mye på landeveien, det er ikke noe morro. Var på Orkanger i dag og fotograferte blant annet Boasson.

Lenke til kommentar

Været ser ut til å bli bra i morra, ja. Du som er lokalkjent ok67, kan jo bestemme hvor vi skal være i morra. :-) Det aller, aller beste stedet for (skarpe) bilder av syklistene, vil være nesten på toppen av den lengste og bratteste bakken, og i en sving som ikke er altfor skarp. Vil jeg tro.

Ser på denne siden at starten går kl 13. 14 runder, totalt 196 km.

Merk:

Langesone: 100 meter etter start/mål langs Roald Amundsen gate forbi Sverresborg Folkemuseum. Langesonen er forbeholdt støtteapparatet.

Edit: Startnummer å merke seg:

1 - Kurt Asle Arvesen

76 - Thor Hushovd

Hva heter det nye sykkelfantomet, igjen? Og er det evt andre startnummer man bør merke seg?

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...