Gå til innhold

Fototreff i Trondheim


Anbefalte innlegg

Tenkte egentlig og bli meg med idag jeg også, men valgte og sove meg gjennom dagen siden jeg skal (er) på nattevakt i hele natt og må prøve og holde meg våken til 12 i morgen. Håper dere hadde ett fint møte, gleder meg til og se hva dere så/ fotograferte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for et hyggelig lørdasgstreff. Er glad for at jeg ombestemte meg i siste liten og ble med denne gangen også...det var kjempe-trivelig, knallvær og blide Akamister....vet ikke om jeg skal se det som fordel eller ulempe: men igjen kom jeg hjem med et "lass" bilder (537), så det blir litt jobb å "rense" bunken. (Ikke en gang ferdig med London-turen enda).....men det var sannelig mange bra motiver i dag også ja.

Lenke til kommentar

Takk for et hyggelig treff i et vær jeg begynte å tro fantes kun i paradis (eller var det Paris?)

At du Randi har mange bilder er ikke så rart; det høres ut som du oppererer en Gatling kulesprøyte :)

 

Vi savner endel av de som har vært med før - oppfordring: KOM NESTE GANG.

 

Skal se på bildene mine etterhvert, men det blir ikke lagt ut noen i kveld.

Lenke til kommentar

Synd om det ikke blir i år ja....var en fin tradisjon det der. Du får sende han en mail da kanskje. (Men det er jo i ferietiden, så det er kanskje vanskelig for noen)..du kan da sikkert være leder ratleto, du har da greid slike arrangement tett innpå hverandre før du... :yes:

Lenke til kommentar
Ser at vi har to ulike grupper av Fototreff Trondheim nå, eller er det samme Akam Trondheim gruppen? Nytt for meg...
Er nok ikke samme gruppe nei. Er en sånn selvstendig nisse som liker å arrangere treff IRL, få sammen folk og ha det hyggelig. Så om du liker å flyte rundt i en trygg boble der du kjenner alle, skal du få lov til dét. Ekte menn og kvinner kommer på treff med ukjente ;)
Lenke til kommentar
Ser at vi har to ulike grupper av Fototreff Trondheim nå, eller er det samme Akam Trondheim gruppen? Nytt for meg...
Er nok ikke samme gruppe nei. Er en sånn selvstendig nisse som liker å arrangere treff IRL, få sammen folk og ha det hyggelig. Så om du liker å flyte rundt i en trygg boble der du kjenner alle, skal du få lov til dét. Ekte menn og kvinner kommer på treff med ukjente ;)

 

Så vi er altså ikke ekte menn og kvinner da?

Lenke til kommentar
Så vi er altså ikke ekte menn og kvinner da?
Tja, jeg hadde jo håpet på at smiley var nok til å formidle ironi i "stemmen"? :roll:

 

 

Ironi gjør seg svært lite godt når du henvender deg til folk du ikke kjenner godt. Før eller senere kommer du til å treffe på en kvervulant, nå har du møtt kanskje den største av dem alle,- meg.

 

Husk at de som frekventerer denne tråden har arrangert, og arrangerer fototreff hver måned, og at dette er de mest suksessfulle treffene i Norge. Ikke noe annet sted har vi så mange folk på treff, så ofte. Ikke en gang oslo, med så mange flere innbyggere, har treff så ofte med så mange fremmøtte. (Jeg har selv deltatt på treff i Oslo, så jeg vet.) Det kommer stadig nye folk innom treffene våre, noen blir med i den "faste" gjengen, men noen møter mer sporadisk. Slik vil det alltid være.

 

Det at du mener at vi er redd for å møte ukjente er derfor en uttalelse totalt bak mål, jeg vil påstå ikke engang på samme bane, og noen vil derfor allerede før de har møtt deg skape seg ett bilde av deg på grunn av dine uttalelser. Jeg har allerede gjort det.

 

Jeg tror at du burde tatt deg en tur på ett av treffene som allerede blir arrangert, for å se om dette er noe for deg,- kanskje hadde du blitt positivt ovverrasket. Alle "nye" er i alle fall meget velkomne.

 

Hvis du er veldig opptatt av å skape ditt eget fototreff,- som jeg tror du er,- så hadde det kanskje vært en idè å gjort dette i ett annet fora,- ikke i dette foraet som allerede har de etablerte, og meget velfungerende treffene som det har.

 

Bare mine synspunkt.

(hvis du synes dette blir litt "heavvy" å diskutere offentlig, så kan vi godt ta det videre på PM)

Lenke til kommentar

Hvis du er veldig opptatt av å skape ditt eget fototreff,- som jeg tror du er,- så hadde det kanskje vært en idè å gjort dette i ett annet fora,- ikke i dette foraet som allerede har de etablerte, og meget velfungerende treffene som det har.

 

Nå er du vel i overkant elitistisk - du/dere har vel ikke blitt tildelt enerett på vegne av Edda for å arrangere treff?

Lenke til kommentar

Nå er du vel i overkant elitistisk - du/dere har vel ikke blitt tildelt enerett på vegne av Edda for å arrangere treff?

Akkurat det kan jeg vel være enig i. Men ettersom det allerede er et miljø for treff i byen, så hadde det kanskje vært mer naturlig å kommet med en post der Jonta kom med et forslag at h*n kunne arrangere et dedikert treff på området, med h*n som guide. Og gjerne at h*n stod for det hele.

 

Nå blir det litt som en ukjent komemr brasende inn og prøver å kuppe showet. Noe jeg er rimelig sikker på at ikke var Jontas hensikt.

Lenke til kommentar

Nå blir det litt som en ukjent komemr brasende inn og prøver å kuppe showet. Noe jeg er rimelig sikker på at ikke var Jontas hensikt.

 

Det tror ikke jeg heller. De "faste" treffene foregår på lørdager, Jonta inviterer til å treffes på en mandag, så det er jo ikke sånn at man må velge det ene eller det andre?

Lenke til kommentar

Nå blir det litt som en ukjent komemr brasende inn og prøver å kuppe showet. Noe jeg er rimelig sikker på at ikke var Jontas hensikt.

 

Det tror ikke jeg heller. De "faste" treffene foregår på lørdager, Jonta inviterer til å treffes på en mandag, så det er jo ikke sånn at man må velge det ene eller det andre?

 

Vi har jo oppfordret til å få til treff utenom de faste, men det må da gå an å ytre forslag via denne tråden. Jeg har iallefall ikke sett at det har blitt opprettet en ny tråd for Trondheim, og ikke skjønner jeg vitsen med det heller. Det er tross alt denne tråden som har samlet et stort miljø i Trondheim (varierende deltakelse selvfølgelig), så jeg skjønner ikke hvorfor denne ikke kan være et samlingspunkt for de som vil være med, evt arrangere noe i Trondheim og omegn.

 

Vi spiser tross alt ikke nye fotovenner, kun konkurrenter! :no:

Endret av arela
Lenke til kommentar

Jeg har vært borte noen dager, og her har det skjedd ting, ser jeg. :ohmy::)

 

Jeg ser godt poengene dine, Sille. Men vi har som det blir kommentert, ingen enerett på å holde Akam-treff. Men det hadde vært veldig synd om det ble to grupperinger, så jeg håper heller Jonta blir med i treff-gjengen som er nå, og gjerne tar litt ansvar for å finne på steder vi kan ha treff (og der kom jeg på at jeg ikke har oppdatert lista jeg har ordna. Nå fiksa).

 

Jonta, vi er overhodet ingen farlig gjeng, og Sille, som kanskje fremstår som ganske brysk i innlegget over, er egentlig snill som et lam og en veldig hyggelig kar. :) Det er bare fint at du har lyst til å få til noe med andre fotografer i byen, men vi håper at istedet for å starte noe selv, at du heller blir med i miljøet som allerede er.

 

Vi har snakket om at vi må utnytte sommeren bedre, og ha noen mellomtreff. Dersom du har gode ideer til treff, så kom gjerne med dem her, og bli med på treffene gjengen her allerede arrangerer. Det er fullt demokrati, og det er flertallet som bestemmer hvor og når vi møtes. Sille og jeg skjærer gjennom av og til for at det skal bli bestemt noe, og Randia vil helst ha treff kl 12 istedet for 11, men det er alt. :)

Lenke til kommentar

Skriver litt selv først. Dette kommer nok til å besvare en del av uklarhetene/misforståelsene. Først av alt må jeg si at jeg ikke var klar over at treff på lørdager var en fast greie. Jeg hadde dette fototreffet i tankene allerede 11-12 måneder siden, men har måttet skyve det såpass langt frem i tid, da jeg gikk et år på folkehøgskole. Dette kommer sannsynligvis ikke til å ende opp som en fast greie, men er mer et sporadisk treff.

Tja, jeg hadde jo håpet på at smiley var nok til å formidle ironi i "stemmen"? :roll:
Ironi gjør seg svært lite godt når du henvender deg til folk du ikke kjenner godt. Før eller senere kommer du til å treffe på en kvervulant, nå har du møtt kanskje den største av dem alle,- meg.

(...)

Det at du mener at vi er redd for å møte ukjente er derfor en uttalelse totalt bak mål, jeg vil påstå ikke engang på samme bane, og noen vil derfor allerede før de har møtt deg skape seg ett bilde av deg på grunn av dine uttalelser. Jeg har allerede gjort det.

Jeg har allerede indikert at dette var en spøk, men forstår selvfølgelig at det kan være at en del ikke forstod det som sådan.
Nå er du vel i overkant elitistisk - du/dere har vel ikke blitt tildelt enerett på vegne av Edda for å arrangere treff?
Akkurat det kan jeg vel være enig i. Men ettersom det allerede er et miljø for treff i byen, så hadde det kanskje vært mer naturlig å kommet med en post der Jonta kom med et forslag at h*n kunne arrangere et dedikert treff på området, med h*n som guide. Og gjerne at h*n stod for det hele.
Dette hadde vært utrolig flott å fått til. Blir nok ikke med det første, da dere allerede var på museet. Jeg jobber uansett i helgene fremover, og kunne ikke vært med selv om jeg visste om det.
Nå blir det litt som en ukjent komemr brasende inn og prøver å kuppe showet. Noe jeg er rimelig sikker på at ikke var Jontas hensikt.
Helt korrekt. Bakgrunn allerede forklart.
Vi har jo oppfordret til å få til treff utenom de faste, men det må da gå an å ytre forslag via denne tråden. Jeg har iallefall ikke sett at det har blitt opprettet en ny tråd for Trondheim, og ikke skjønner jeg vitsen med det heller. Det er tross alt denne tråden som har samlet et stort miljø i Trondheim (varierende deltakelse selvfølgelig), så jeg skjønner ikke hvorfor denne ikke kan være et samlingspunkt for de som vil være med, evt arrangere noe i Trondheim og omegn.

 

Vi spiser tross alt ikke nye fotovenner, kun konkurrenter! :no:

Som allerede forklart tidligere i denne posten er dette for det første ikke et forsøk på å "konkurrere", noe som uansett ville vært vanskelig, da, for det andre, jeg ikke visste at dette var en fast greie.
Jeg ser godt poengene dine, Sille. Men vi har som det blir kommentert, ingen enerett på å holde Akam-treff. Men det hadde vært veldig synd om det ble to grupperinger, så jeg håper heller Jonta blir med i treff-gjengen som er nå, og gjerne tar litt ansvar for å finne på steder vi kan ha treff
Hehe, er absolutt ikke noe snakk om at det plutselig er "grupperinger", ei heller at dette treffet er forbeholdt medlemmer av akam. Som tidligere nevnt: Har for tiden ikke muligheten til å delta på lørdagstreffene.
Jonta, vi er overhodet ingen farlig gjeng, og Sille, som kanskje fremstår som ganske brysk i innlegget over, er egentlig snill som et lam og en veldig hyggelig kar. :)
Hehe, at dere er en trivelig gjeng er det ingen tvil om hos meg. Jeg tror hele denne greia har vært en misforståelse, og at Sille med all makt ville bryte ned denne opprørske banden av rebeller, før de ble til en alvorlig trussel. (For Ford Prefect og andre som kommer fra steder der man ikke har ironi: Denne siste var ment som en spøk.)
Det er bare fint at du har lyst til å få til noe med andre fotografer i byen, men vi håper at istedet for å starte noe selv, at du heller blir med i miljøet som allerede er.
Mm, forståelig. Da jeg var på promoteringsrunde for dette treffet fant jeg også frem til Trondhjems Kameraklubb, som også ser ut til å ha en fast greie. Forhåpentligvis får jeg med meg et av treffene deres, så kan jeg også sammenligne med hvordan morgendagens er i forhold. Kan tenke meg at det kommer en litt annen gruppe, men at overlapping selvfølgelig vil være der.
Vi har snakket om at vi må utnytte sommeren bedre, og ha noen mellomtreff. Dersom du har gode ideer til treff, så kom gjerne med dem her, og bli med på treffene gjengen her allerede arrangerer. Det er fullt demokrati, og det er flertallet som bestemmer hvor og når vi møtes. Sille og jeg skjærer gjennom av og til for at det skal bli bestemt noe, og Randia vil helst ha treff kl 12 istedet for 11, men det er alt. :)
Demokrati ja. Er jo flott at dere faktisk har den luksusen. Andre steder er det ingen som tørr å arrangere treff, og det ender opp med at jeg slenger opp dato, tid og sted, og folk kommer.

 

Nå håper jeg vi har fått oppklart misforståelsene her. Still gjerne flere spørsmål om det fortsatt er noe som er uklart.

 

Sist, men ikke minst: Velmøtt til treff i morgen 16:30.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...