Lindoniel Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Hah, ja du har virkelig klart det. Gratulerer (Btw, hvis du kaprer dama, forbered deg på å motta juling fra typen) Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Haha, hvorfor skal han gi han bank? Han må se seg slått, dessverre. Lenke til kommentar
Samuro Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Jeg må få skyte inn at selv om mye indikerer at det kun kan gå en vei, så har hun fremdeles mye tvil, og vil bruke lang tid på å finne ut av dette.. hun elsker ham virkelig, og det å dumpe ham er en vanskelig tanke for henne.. Så alt er ikke "i boks" enda, selv om det ser veldig bra ut på papiret... Lenke til kommentar
Samuro Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2008 En ting kan jeg si med sikkerhet - det er utrolig vanskelig å ikke kunne kontakte jenta jeg drømmer om å leve resten av livet med.. Paranoide tanker om at hun holder på å komme helt over meg, glemmer meg, nyter tilværelsen med forloveden, finner ut at hun vil gå for ham, dropper meg... Paranoide tanker om at jeg mister alt fotfeste i hennes liv, at alt hun har fortalt meg om sine følelser for meg forsvinner i de lykkelige dager med forloveden... ARGH, hva kan denne følelsen sammenliknes med? Isolasjon? I don't know... ARGH! Tell me that I am wrong... Lenke til kommentar
granny Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Tankene dine høres helt normale ut for meg, føler med deg, da det ikke er noe særlig å gå rundt å ha det slik . Ønsker deg lykke til - en avgjørelse MÅ hun jo ta! Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Leste postene dine og må få si lykke til! Bedre å angre på noe man har gjort enn å angre på noe du burde ha gjort, mener jeg. Jeg mener det er riktig av deg å formidle dine følelser før jenta tar et så stort sprang som giftemål. Hadde du ikke sagt til henne hva du føler, så hadde du antagelig angret resten av livet. Uanset om du får jenta eller ikke så har du forsøkt iallefall! 2 tomler opp for deg !! Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) Fy faen du er slemm du trådstarter. Du burde skamme deg. Har du ikke tenkt på forloveden henens. Ja sefølgelig er damen forvirret om det er det rette å gifte seg, med akkurat han. SEFØLGELIG! Dette er ikke en romatisk film der alt føles rett (to personer skal gifte seg sammen osv) men real life. Hun fikk tvil, man skal tross alt leve med samme personen i lang tid fremover, hvorfor tror du ikke hun kommer til å få tvil når du popper opp spørsmålet og dere blir forlovet om det er deg hun vil leve resten av livet sammen med en gang i fremtiden?. EN ting er å være kjærester, en annen ting er å leve som ektefeller. HUSK DET!!! Og dere andre som har oppfordret han, hvordan har dere taklet det hvis dette hadde vært deres forlovede og en aller annen lumske fyr kom og fikk henne på andre tanker. Min konklusjon: Du har gjort en kvinne som er forvirret fra før av enda mere forvirret og du har mest sansyligvis ødelagt noe bra mellom to personer som kunne vært man og kone, pga din egoisme. Det finnes ikke bare en for deg men flere damer, husk det. Endret 23. juli 2008 av Wooho Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Fy faen du er slemm du trådstarter. Du burde skamme deg. Har du ikke tenkt på forloveden henens. Ja sefølgelig er damen forvirret om det er det rette å gifte seg, med akkurat han. SEFØLGELIG! Dette er ikke en romatisk film der alt føles rett (to personer skal gifte seg sammen osv) men real life. Hun fikk tvil, man skal tross alt leve med samme personen i lang tid fremover, hvorfor tror du ikke hun kommer til å få tvil når du popper opp spørsmålet og dere blir forlovet om det er deg hun vil leve resten av livet sammen med en gang i fremtiden?. EN ting er å være kjærester, en annen ting er å leve som ektefeller. HUSK DET!!! Og dere andre som har oppfordret han, hvordan har dere taklet det hvis dette hadde vært deres forlovede og en aller annen lumske fyr kom og fikk henne på andre tanker. Min konklusjon: Du har gjort en kvinne som er forvirret fra før av enda mere forvirret og du har mest sansyligvis ødelagt noe bra mellom to personer som kunne vært man og kone, pga din egoisme. Det finnes ikke bare en for deg men flere damer, husk det. Real life... ja Scenario: Leve et liv ulykkelig for alle parter?? kontra ta sjansen og leve et lykkelig liv eller hun rett og slett svarer nei og gifter seg. Ville ikke du ønsket å vite slikt før et ev giftermål? Å gifte seg er iallefall i mine øyne et stort steg man ikke skal ta lett på. Lenke til kommentar
granny Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) Fy faen du er slemm du trådstarter. Du burde skamme deg. Har du ikke tenkt på forloveden henens. Ja sefølgelig er damen forvirret om det er det rette å gifte seg, med akkurat han. SEFØLGELIG! Dette er ikke en romatisk film der alt føles rett (to personer skal gifte seg sammen osv) men real life. Hun fikk tvil, man skal tross alt leve med samme personen i lang tid fremover, hvorfor tror du ikke hun kommer til å få tvil når du popper opp spørsmålet og dere blir forlovet om det er deg hun vil leve resten av livet sammen med en gang i fremtiden?. EN ting er å være kjærester, en annen ting er å leve som ektefeller. HUSK DET!!! Og dere andre som har oppfordret han, hvordan har dere taklet det hvis dette hadde vært deres forlovede og en aller annen lumske fyr kom og fikk henne på andre tanker. Min konklusjon: Du har gjort en kvinne som er forvirret fra før av enda mere forvirret og du har mest sansyligvis ødelagt noe bra mellom to personer som kunne vært man og kone, pga din egoisme. Det finnes ikke bare en for deg men flere damer, husk det. Synes du virkelig at det er en selvfølge at hun skal være i tvil før hun gifter seg? Hvorfor da gifte seg? Skal man gifte seg bør det være fordi man er sikker på at man elsker en person og at man ønsker å dele livet med denne personen, og ikke ha dragning og ønske om flørt med en annen. Har hun det minste tvil om han er den rette for henne, så bør hun droppe det nå - og ikke angre seg om et år eller to. Edit: Angående den "lumske fyren": Jeg går ut i fra at hun har en egen fri vilje, og elsker hun virkelig forloveden sin så bør det faktisk mer en en "lumsk fyr" til for at hun skal forandre mening. Hadde jeg vært forloveden hadde jeg faktisk vært glad til om det skjedde NÅ - før bryllup og eventuelle barn! Endret 23. juli 2008 av granny Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) HUN har da tatt imot gifteringen/ villig til å forlove seg har hun ikke? Så hun hadde ingen usikkerhet, der og da, men får det pga trådstarter. Den logg samtalen på MSN beviste ingenting, hun rørte bare rundt grøten. Men for all del trådstarter kjør på, og se hvor lenge det værer. Endret 23. juli 2008 av Wooho Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Så det er helt OK for andre mannfolk å stjele forlovede kvinnfolk med andre ord? Jeg synes at trådstarter og damen bør løse oppi dette så snart som mulig og ikke drive slik bak ryggen til forloveden hennes. Fordi akkurat nå spiller de ikke rettferdig ovenfor han. Har ingenting med alderen min å gjøre forøvrig @HaueR Lenke til kommentar
granny Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Er enig med deg i at det bør ryddes opp i, men forøvrig så lar ikke "kvinnfolk" seg "stjele" viljeløst! Gjør de det så er det fordi de kanskje ikke er helt fornøyd slik de har det! Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) Er enig med deg i at det bør ryddes opp i, men forøvrig så lar ikke "kvinnfolk" seg "stjele" viljeløst! Gjør de det så er det fordi de kanskje ikke er helt fornøyd slik de har det! Kommer an på kvinnfolket, er hun ei som har lett å la seg forelske i andre mannfolk, ja da sliter man. Sier ikke at dama trådstarter har noe på gang med er det. Endret 23. juli 2008 av Wooho Lenke til kommentar
Samuro Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) Fy faen du er slemm du trådstarter.... Min konklusjon: ...Det finnes ikke bare en for deg men flere damer, husk det. Jøss, der var det plutselig kommet mye meninger. Jeg skal ikke være så "bastant" og si at du tar helt feil, men jeg er allikevel uenig i dine konklusjoner. Hadde det samme skjedd med meg, tror jeg at det ville vært grusomt der og da, men etter hvert som tankene la seg så ville jeg vært glad det eventuelt skjedde før jeg gifta meg med henne, og ikke etterpå. For faktum er, kjære Wooho, at tvil henger ved deg utrolig lenge. Dersom det stemmer at hun ALLTID ville tenkt "Årh, kunne bare mannen min vært mer som Samuro", og "Fytti katta jeg er lei meg for at jeg og Samuro aldri fikk prøvd ut et kjæresteforhold", så syns jeg det i seg selv sier nok til at hun ikke burde gifte seg med ham.. Tvil av denne typen er saktevirkende gift i et forhold, og det kan komme tilbake lenge etter og prege deg. Og jo - alder har såklart noe å si i en diskusjon om kjærlighet og samliv. Det er jo lett å finne alderen din på profilen, så jeg skjønner ikke hvorfor du ikke kunne si det? Jeg er enig med deg i én ting da - det skal du ha; Saken bør ordnes opp i så fort som mulig! Angående fisk i havet, er jeg allikevel uenig - for selv om det finnes mange jenter, så finnes det ikke mange som passer til akkurat MEG.. Endret 23. juli 2008 av Samuro Lenke til kommentar
thaislap Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Vanskelig situasjon med mange pros og cons. Jeg syns hun alene bør finne ut hva hun virkelig vil. - Hvorfor er hun sammen og forlovet med han og ikke deg nå? - Traff hun han eller deg først? - Har dere utviklet deres vennskap mens de har vært sammen? - Har dere to tidligere vært romantisk involvert i hverandre? Du bør trå veldig varsomt her, worst case scenario kan være at du ødelegger for alle tre parter. Jeg hadde i alle fall ikke følt det særlig bra om en annen kar hadde smidd lenker med min utkårede. Og sett at hun er hans drømmedame og hun plutselig stikker av med en annen rett foran nesa, da kan det skape sinnsykt tunge problemer for han videre i livet. Jeg mener ikke å skremme, men bare vær dødsikker og realist på det utfallet du tror eller ønsker skal forekomme. Lenke til kommentar
Samuro Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 Vanskelig situasjon med mange pros og cons. Jeg syns hun alene bør finne ut hva hun virkelig vil. - Hvorfor er hun sammen og forlovet med han og ikke deg nå? - Traff hun han eller deg først? - Har dere utviklet deres vennskap mens de har vært sammen? - Har dere to tidligere vært romantisk involvert i hverandre? Hei Det er klart un alene bør finne ut av dette. Jeg har aldri satt meg i en stol hvor jeg ønsker å bestemme hennes utfall, så jeg prøver bare å gjøre det klart hvilke alternativer hun har - så må hun velge det alternativet hun veier høyest. Veldig "upersonlig" forklaring, men tipper du har lest det over og skjønner litt hvor jeg stiller meg Hvorfor hun er sammen og forlovet med ham og ikke meg? Mange faktorer som spiller inn - vi har hatt et forhold som man lett kan kalle romantisk tidligere, men vi var aldri kjærester. Det var rett før hun skulle ett år på folkehøgskole, så vi forsøkte kanskje ikke å utvikle noe heller. Så møtte hun kjæresten på den skolen, og de ble sammen etter noen måneder. Forlovelsen kom nok som et sjokk på henne, hun forventet det virkelig ikke. Det hendte rett etter hun hadde fortalt ham at hun hadde følelser for meg (et par måneder siden), men at det var han hun ville satse på.. Han hadde visstnok planlagt det lenge. Vårt vennskap har utviklet seg gjennom alle årene vi har kjent hverandre, og både lidenskapen og kjemien har alltid vært tilstede når vi har møttes, selv om vi ikke alltid har utfoldet den. Og ja - jeg møtte henne som sagt før han gjorde Du bør trå veldig varsomt her, worst case scenario kan være at du ødelegger for alle tre parter. Jeg hadde i alle fall ikke følt det særlig bra om en annen kar hadde smidd lenker med min utkårede. Og sett at hun er hans drømmedame og hun plutselig stikker av med en annen rett foran nesa, da kan det skape sinnsykt tunge problemer for han videre i livet. Jeg mener ikke å skremme, men bare vær dødsikker og realist på det utfallet du tror eller ønsker skal forekomme. Jeg tror denne delen av ditt innlegg skal tas med en stor klype salt, for man skal aldri gifte seg ut fra om den andre parten flipper ut dersom man ikke hadde giftet seg. Jeg mener ærlig og oppriktig at hun bør vurdere giftemålet ut fra egne mål og ønsker, egen kjærlighet og lidenskap, og ikke ut fra hverken min eller forlovedens. Hun kan ikke tenke på våre følelser og tanker når hun bestemmer seg for hva HUN vil gjøre med resten av livet sitt, og hvem HUN ønsker å satse på. Og det er vel for seint å trå varsomt nå..? Lenke til kommentar
thaislap Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Jo, jeg ser hva du mener. Pinnen har allerede rotet rundt i vepsebolet. Men ut ifra det du har skrevet og slik jeg har forstått det, så er hun en jente som ikke helt vet hva hun vil - med seg selv eller med andre. Dersom hennes forlovede frieri kom som et sjokk på henne og hun ble usikker, så burde hun ikke ha sagt ja. Men man blir lett blendet og usikker av en slik situasjon, så det er ikke enkelt. Jeg har selv vært forlovet og da jeg fridde var jeg brennsikker på at min kommende ville si ja, og det gjorde hun omtrent før jeg fikk sagt meg ferdig. Jeg, derimot, var ikke så klar som jeg trodde og brøt forlovelsen ca. 1,5 år etter. Og med det så sprakk forholdet også. Du er i en veldig spesiell situasjon som du forhåpentligvis ikke vil oppleve flere ganger i livet. Bare vit hva DU vil også, det er en viktig faktor - da man har lett for å glemme seg selv Kjærligheten er ikke noe vi velger eller kan bestemme selv, den kommer når den selv vil og vi kan ikke annet enn å bare være takknemmelige for å ha opplevd den - enn hvor kort det måtte være. Lenke til kommentar
Samuro Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 Dersom hennes forlovede frieri kom som et sjokk på henne og hun ble usikker, så burde hun ikke ha sagt ja. Men man blir lett blendet og usikker av en slik situasjon, så det er ikke enkelt. Nå må jeg korrigere litt - jeg har aldri ønsket å gi inntrykk av dette. Frieriet kom som et sjokk, men der og da var hun veldig sikker på at hun ville svare ja.. Tror usikkerheten kom senere når hun tenkte over følelsene for meg, og har opplevd sterkere følelser for meg i etterkant. Jeg har selv vært forlovet og da jeg fridde var jeg brennsikker på at min kommende ville si ja, og det gjorde hun omtrent før jeg fikk sagt meg ferdig. Jeg, derimot, var ikke så klar som jeg trodde og brøt forlovelsen ca. 1,5 år etter. Og med det så sprakk forholdet også. Kjenner meg igjen i dette, har selv vært forlovet... Du er i en veldig spesiell situasjon som du forhåpentligvis ikke vil oppleve flere ganger i livet. Bare vit hva DU vil også, det er en viktig faktor - da man har lett for å glemme seg selv Jeg vet veldig godt hva jeg vil, jeg tror faktisk aldri jeg har vært så egoistisk som jeg har vært i denne prosessen.. Jeg har lyst å være hennes resten av livet, og bygge det huset vi har snakket om, skifte etternavn til det vi har snakket om, få de barna vi har snakket om og gifte oss slik vi allerede har diskutert å gjøre det... Kjærligheten er ikke noe vi velger eller kan bestemme selv, den kommer når den selv vil og vi kan ikke annet enn å bare være takknemmelige for å ha opplevd den - enn hvor kort det måtte være. Quoted for truth - utrolig bra skrevet setning! Lenke til kommentar
Sobrio Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Samuro, først og fremst vil jeg si at det er tydelig at du er utrolig glad i jenta, og jeg liker respekten du tilsynelatende viser henne. Du er i litt av en situasjon, hvor fortvilelse, usikkerhet, håp, tro og tvil nok preger mye av din hverdag. Jeg kan selvfølgelig ikke fortelle deg hva som er rett, men måten du er tålmodig på, måten du lar henne få rom til å tenke, måten du viser din kjærlighet, forteller meg mye om ditt syn på henne, og din kjærlighet…. Og når du i tillegg forteller om hennes forhold til sin forlovede, kan jeg ikke si annet enn at jeg håper hun klarer å se forbi det safe, og følge sitt hjerte… Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå