Lindoniel Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Ja, forsto det slik jeg også, men what are you going to do about it? Prøver du å overtale henne til å "ikke" gifte seg, ender du opp med å bli fienden hennes. La henne få tid til å innse det selv. (Deathnote du har stjålet avatar fra:P) Lenke til kommentar
min sin Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (Deathnote du har stjålet avatar fra:P) så da? Lenke til kommentar
Samuro Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 Ja, forsto det slik jeg også, men what are you going to do about it? Prøver du å overtale henne til å "ikke" gifte seg, ender du opp med å bli fienden hennes. Nå har diskusjonen falt inn i et søkk i bakken. Det har aldri vært snakk om å overtale henne, det har aldri vært snakk om å gjøre noe som vil gjøre oss til fiender. Det finnes ingen risiko for at vi vil bli fiender uansett hva jeg sier til henne, så den risikoen er ikke tilstedeværende. Så la oss la akkurat dét ligge nå Vil diskret tipse dere om å lese diskusjoner før dere svarer, ikke bare titler og ingresser Det handler om å fortelle henne hva jeg føler, og i hvor stor grad. Det handler om å gi beskjed på en direkte måte at jeg ikke bare er forelsket i henne, men har lyst å dele livet med henne. Det handler om å gjøre noe langt mer enn å risikere et vennskap, det handler om å forsøke å unnslippe risikoen av å miste muligheten sammen. En mulighet som jeg vil anta de fleste som har lest teksten har skjønt at begge til en viss grad iallefall ser svært tydelig. Dette er ikke et flåsete barnslig kjærlighetsdrama, dette er to more'or'less voksne mennesker som daglig sms'er og ringer hverandre og forteller hverandre at vi savner den andre. Det er to mennesker som så helt tydelig har sterke følelser for hverandre at andre blir overrasket over at hun går rundt med forlovelsesring, men ikke jeg. Det er to mennesker som på en seriøs måte snakker om bryllup, barn, hus og fremtid sammen, uten en gang å måtte spøke det bort, fordi det føles så naturlig å diskutere det. Det er to mennesker som over en periode på snart tre år har hatt stadig blomstrende følelser for hverandre. Dette er ikke en vanlig situasjon, tror jeg, og jeg vil nesten være så vågal å påstå at jeg vil være en større idiot om jeg tier om dette, enn om jeg snakker ut. Jeg vet jeg har vært treig, men det betyr ikke at jeg skal tie stille for resten av livet mitt. Slaget er ikke tapt, i mine øyne, før de begge har svart ja. Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Spørsmålet ditt var: Hvis jeg elsker henne, og har lyst å dele resten av livet med henne - er det da verdt risikoen for å miste henne som venn? Jeg svarte at jeg ikke syns du skulle fortelle henne, om enn i litt andre ordelag, at du elsker henne. Du skriver: "Dette er ikke en vanlig situasjon, tror jeg, og jeg vil nesten være så vågal å påstå at jeg vil være en større idiot om jeg tier om dette, enn om jeg snakker ut. Jeg vet jeg har vært treig, men det betyr ikke at jeg skal tie stille for resten av livet mitt. Slaget er ikke tapt, i mine øyne, før de begge har svart ja." Da har jeg altså gitt uttrykk for mitt synspunkt, men hvis du påstår at du er en større idiot om du tier enn om du snakker ut, så har du jo svaret for din egen del? Men husk at avgjørelsen er uansett noe du må leve med resten av livet. Lenke til kommentar
Samuro Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Jeg svarte at jeg ikke syns du skulle fortelle henne, om enn i litt andre ordelag, at du elsker henne. Da har jeg altså gitt uttrykk for mitt synspunkt... Men husk at avgjørelsen er uansett noe du må leve med resten av livet. Takk for dine synspunkter Er på en måte greit å ikke 'bare' få medhold også, selv om jeg naturligvis liker det best Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Du har nå dvelt ved denne saken i 2 uker(om man ser ibort fra før du lagde denne topic'en) og du har ignorert alle som motsier deg og ennå har du ikke gjort noe. Hva med å komme igang få sagt det du skal si før forholdet hennes endrer seg til noe bedre og de ender opp med å bli gift. Jo fortere du får ut fingeren, jo bedre. Lenke til kommentar
Samuro Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Du har nå dvelt ved denne saken i 2 uker(om man ser ibort fra før du lagde denne topic'en) og du har ignorert alle som motsier deg og ennå har du ikke gjort noe. Hva med å komme igang få sagt det du skal si før forholdet hennes endrer seg til noe bedre og de ender opp med å bli gift. Jo fortere du får ut fingeren, jo bedre. Heisann, Jeg dveler ikke, men for meg er dette en stor greie som jeg ikke vil ta lett på. Jeg ignorerer ikke de som er uenige, på ingen måte, jeg er bare etter jeg skrev tråden blitt mer og mer overbevist om at vennskapet ikke er under risiko, og at vi vil tåle det uansett. Angående når jeg skal igangsette, så er det egentlig nokså greit - for typen er bortreist akkurat nå, og til helgen reiser jeg "hjem". Da kan jeg endelig treffe henne litt oftere over litt tid (vi bor som nevnt ikke samme sted, men i ferien er vi "hjemme" begge to). Da vil jeg heller ta tiden litt til hjelp, og si det på et tidspunkt hvor det virkelig passer seg - for vi har planer om å treffes en del i sommer Vurderer å vente til mot slutten av sommeren, slik at får litt tid på meg til å tenke på hvordan jeg skal si det. Og så lenge vi treffes allikevel, er det for meg ikke noe stress, for jeg vet at forholdet deres ikke styrkes når de er fra hverandre, heller tvert imot... Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Spørr du meg er det bare å gi jernet (Ja, det var vel det du ville høre?) .. Men uansett, virker ikke som hun er så veldig klar for giftemål med den andre fyren, og sånn som hun er med deg er det jo et veldig stort pluss, virker som hun liker deg veldig godt - og heller kunne tenke seg å gifte seg med deg, en han andre fyren. Ho virker betatt av deg, få sagt det du skal si.. Tipper hun blir glad, men er veldig usikker på hva jeg hadde følt visst jeg hadde vært den andre fyren, men du virker veldig forelska og da må man bare ta skrittet, ellers kan du vel risikere å miste henne. Lenke til kommentar
Samuro Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Jeg er fullstendig forelska... Jeg ville aldri gjort dette i en vanlig situasjon, men siden det kun er én person i hele verden som vet hvem jeg er her på forumet - og det også kun er henne som vet hvem jenta er, tar jeg "risikoen" på å gi dere innsyn i en liten msn-logg som fant sted idag, så kanskje dere forstår litt hva jeg mener når jeg skriver hva jeg skriver.. Og take it easy - vi skal treffes i løpet av sommern, så jeg kommer til å fortelle henne alt - vil bare velge tid og sted med omhu... Hun sier: vi har noe spesielt sammen da, Jeg. det synes iallefall jeg. Jeg sier: Vi har det, noe kjempespesielt og utrolig fint Hun sier: mm.. håper det varer. på en god måte. Hun sier: for alltid. Jeg sier: Jeg håper også det, for det vi har sammen betyr uendelig mye for meg Hun sier: lalala. Hun sier: det betyr utrolig mye for meg også, Jeg.. Jeg sier: lalala? Hun sier: jeg skulle si noe som var så vanskelig å formulere i en setning så det var like greit at det forsvant og forble en "lalala". Jeg sier: Kan du ikke prøve? :$ Hun sier: Jeg sier: Jeg liker ikke at ting du vil si forsvinner.. Hun sier: det var bare atte. Hun sier: jeg håper på en måte ikke at jeg... alltid.. kommer til å tenke på hvordan det hadde vært å være sammen med deg.. jeg håper at jeg kan se tilbake på de fantastiske stundene våre som gode minner, i stedet for å ønske meg tilbake til dem, og lurer på hvordan ting hadde vært hvis... Du kommer alltid til å være i hjertet mitt, men.. lalala, igjen. men. jeg håper .. arh. Hun sier: jeg håper vi blir lykkelige hver for oss. Hun sier: det var det jeg prøvde å si, tror jeg. Jeg sier: åh.. Hun sier: jeg er så redd for at jeg hele tiden skal bare lengte etter deg.. =/ Jeg sier: Skjønner poenget ditt, *navn*.. Prøver du å si at du på en måte kanskje litt gjør det nå? Hun sier: jeg prøver å si at jeg er redd for de valgene som blir tatt nå, og for de tinga som skjer i livet nå. Jeg sier: Hva mener du? Valg som blir tatt? Hun sier: som at jeg skal tilbringe resten av livet mitt sammen med *forloveden*. Jeg sier: Er det et valg som skremmer deg? Hun sier: det skremmer meg fordi jeg er redd for at jeg skal måle ham opp mot deg, og tenke på deg istede.. =/ og det er det jeg håper at ikke kommer til å skje. jeg er bare redd for det. fordi... du betyr så mye for meg, og fordi..du er så fantastisk, og fordi vi har det helt utrolig fint sammen... synes jeg. Jeg sier: jeg også igrunn.. Hun sier: og når man er så glad i noen og har det så fint med noen og tenker så mye på noen! da... er det litt. vanskelig. å ikke tenke på den som man er så glad i og som man har det så fint med. Hun sier: av og til er det vanskelig å få ut slike tanker egentlig. Litt senere skrev hun følgende, og det er slike ting som gjør meg litt usikker... Hun sier: og jeg tror. Hun sier: at det er riktig å gifte seg neste år. Hun sier: og jeg gleder meg. Hun "lyser" jo usikker, men allikevel - ens egen overbevisning kan være utrolig kraftig, og hun har "overlevd" disse tankene tross flere møter, tross at hun fortalte ham om følelser for meg på et tidligere tidspunkt, tross disse samtalene... så sier hun fremdeles at hun gleder seg til å gifte seg med denne fyren... Damn.. ser frem til deres kommentarer på samtalen om dere orker å lese Lenke til kommentar
Gjest Kille :) Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Vil bare gi deg en god klem og håper at dere finner ut av følelsene ila sommeren (og at hun velger rett da selvfølgelig ) Hun kan nok ikke finne noe finere fyr enn deg )) Hold meg oppdatert. Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Hadde den jeg skulle hatt gifta meg med skrivd sånn til en annen gutt, vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Ho virker utrolig usikker på om ho vil gifte seg eller ikke, virker som ho heller vil være gift med deg.. Så du gjør nok et smart valg å fortelle henne alt... Kanskje det er det hun venter på? Lenke til kommentar
Samuro Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 En fantastisk sommer; Vi har grillet sammen. Vi har rodd i en bitteliten gummibåt sammen. Vi har gått turer. Vi har laget mat. Vi har kjørt bil. Vi har snakket. Vi har spilt gitar. Vi har kjørt i mange timer for å se solnedgang og sove på stranda under åpen himmel. Vi har sunget.. og så mye mer.. På torsdag skjer det.. det er neste og siste gang jeg treffer henne i sommer.. da skal jeg endelig si det.. etter ukevis med utsettelse, etter å ha hatt den beste sommeren i livet mitt, vil jeg endelig fortelle henne hva jeg føler på ordentlig.. Det er skummelt å skulle fortelle et menneske noe som når det ikke blir gjengjeldt, vil sende meg inn i et mareritt.. for hadde jeg fortalt dere alt som har skjedd i sommer så hadde dere nok sagt "hun må nesten velge deg".. men jeg tror fremdeles ikke hun vil gjøre det.. Fuck! På torsdag.. Lenke til kommentar
min sin Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 å vennen... jeg håper virkelig jenta følger hjertet og ikke hodet, for det er klart hvem hun elsker... lykke til imorgen Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Ønsker deg lykke til.. Hold oss oppdatert.. Lenke til kommentar
Samuro Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Det har plutselig blitt vanskelig å oppdatere denne tråden for meg.. litt for personlig, selv om alt det andre har vært superpersonlig, så føles det enda mer personlig nå.. helt insane.. Jeg gav henne et overraskelsesbesøk på jobb en dag, hun jobber ferievikar på en butikk. Hun ble kjempeoverrasket da jeg stod der med en is i hånda. Hun fikk nesten ikke frem noen ord, og var kjemperar. Senere fortalte hun meg at det føltes som om å være forelsket når hun plutselig så meg, og at hun ble helt satt ut Og etter litt prat om akkurat det, sa hun at rett før jeg hadde kommet, hadde hun tenkt at jeg kom til butikken, så hadde hun gått bort til meg, kysset meg som om det var verdens mest naturlige ting, og sagt at nå var det slutt mellom henne og forloveden. Dette tenkte hun bare. Så stod jeg plutselig der.. i levende live. Derfor ble hun så satt ut. Men hun understrekte at det bare var tanker, det betydde ingenting. Wow... Noe slikt kan ikke bety "ingenting"..? Møtte henne dagen etter, på den berømte torsdagen.. Vi hadde en fin dag. Så kom kvelden, og vi snakka ut.. Jeg snakka ut.. Jeg blottla meg fullstendig, et par tårer trillet (og dette irriterte meg, ville ikke det skulle bli en gråte-situasjon), og endte opp med å si "..jeg elsker deg, *navn*, og kan ikke se for meg et liv uten deg, uten å våkne opp med deg på siden av meg, uten å kunne kalle deg 'kjære'..." og så mye annet.. Jeg merker at artikulasjonen min forsvinner når jeg blir så sårbar som jeg er nå, men rest assure - det er samme person bak tastaturet nå som tidligere.. Hun sa noe slikt som: "Den verste tanken jeg kan tenke, er å forestille meg et liv uten deg, *navnet mitt*." Og da mente hun på samme måte som jeg mente.. Allikevel sa hun senere på kvelden (vi var sammen et par timer til, og hadde det faktisk veldig bra - tross alvorligheten i samtalen klarte vi å tulle og være som "før".. helt utrolig!) at hun skulle være HELT sikker på at jeg var den rette for å kunne gjøre noe ovenfor forloveden. Jeg prøvde å si at det kanskje er nok å være i tvil.. hun var usikker på om hun var enig.. Senere har jeg fått en tekstmelding som sier noe som "jeg skjønner ikke hvorfor det ikke kan bli oss, og hvorfor jeg skal leve et liv uten deg, når alt mellom oss er så bra, og du er utrolig for meg..." Rett etter skriver hun "Men å ofte et ekteskap med en man elsker, for å gi noe en mulighet, det høres helt feil ut for meg.." Jeg syns litt synd på henne akkurat nå. For meg er dette enkelt - jeg vet hva jeg vil, og jeg er forberedt på å ikke få henne. For henne er alt vanskelig, hun tviler, sliter, tenker.. Skal møte henne litt i kveld, bare sånn "casual" mens hun er med venner.. blir rart! Og til uka treffer hun typen igjen, og der frykter jeg at alle mine muligheter ryker.. Wow, dette er litt av en såpeserie dere har fått muligheten til å ta del i... Endret 20. juli 2008 av Samuro Lenke til kommentar
Samuro Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Idag sa hun det rett ut... "Jeg er forelska i deg, og det blir galt av meg å gifte meg med ham når situasjonen er som den er"... Allikevel skal hun gi det en uke, og være med ham for å se hvordan det går - det er jo over en måned siden sist hun så ham nå.. Og jeg får ikke kontakte henne denne uka.. vrient :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå