Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Matte på muntligen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da kna du jo nesten bruke alle temaen innefor matte.. For eksempel fotball, da kan du regne ut arealet og omkrets av banen og av midtsirkelen og alt annent du kan finne på å regne arealet av.. Men det du kan er å sette det opp så det blir en "fortelling".

Lenke til kommentar

Ett lite tips, gjør oppgavene så vanskelig som du kan.

feks om du tar en fotballbane, istedet for og ha målene: L: 100M

B: 30M

Så kan du ha: L: 97,36M

B: 32,73M

 

Det var dette jeg tapte 6eren min på, kan love deg at det var surt:P

 

Husk på dette, og ha med mange forskjellige ting, som veit fart og tid, algebra, ligninger osv så får du en topp karakter ;)

Lenke til kommentar

Du kan:

 

1) Regne ut areal av kule

 

2) Du kan late som du skal ha en konkurranse eller lignende der de må løse en likning eller et algebra stykke for å være med i trekningen (Hvis de har idrettsstevne)

 

3) Du har et kart av f.eks. fotballbanen i målestokk 1 : 1000 eller noe, og så regne ut hvor mye det er i virkeligheten

 

Kommer ikke på noe mer egentlig, men prøv å få med mesteparten av pensumet :D

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

hehe.. du måtte ha hjelp, ja :p trodde du kom opp i matte jeg..

 

men du kan f.eks. rekne ut hormye fortere deltager B. må spring i forrhold til deltager A. vist deltager B. streter x antall meter bak deltager A.

 

det har jo vert litt syting om at piggsko ødlegger dekke, så da kan du rekne ut hvor langt en utøver må springe vist han river opp x-antall gramm dekke, på x-antall meter..

 

nå har du jo litt algebra også. :)

 

Greit hvis du sier hvilket trinn du går på, så blir det lettere å hjelpe med oppgaver..

han går i 10.

 

edit: jeg satser på at det er Thomas. vist ikke så har jeg baiset litt på leggen :p

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
Jepp, det e Thomas :) Takker for svar, har laget 6 oppgaver til nå, men har flere som eg ikkje har skrevet ned enda så dette tror jeg går fint:)

Bør gå bra ja. Hadde selv bare 5 oppgaver på eksamen :p , og fikk ikke trekk for det :) . Fikk ikke 6 pga dårlig framførelse og hadde skrevet feil på en oppgave.

Lenke til kommentar
han er ikke innpå så ofte, men går i samme klasse som meg. han fikk 4 ;)

 

Nå... Hvordan gikk det??

hmm du har alle dine inlegg i denne posten :p

 

Ja, meldte meg nettopp inn, og har akkuratt hatt muntlig eksamen i matte 10. klasse. Så denne posten var relevant ;)

Nå er jeg opp i hele 5 innlegg :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...