larsere Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Ang Crysis, det er ikke noen som har en ultra mod som man kan slå av igjen?. Om man innstalerer modden linket til tidligere for man aldrig alt helt bort igjen, det gidder jeg ikke nå. Nok av "ultramodder" HER Det går ann og avinnstallere disse, jeg har bytta mellom mange, men laga til slutt en selv som funka best til meg. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Ifølge denne reportasjen så er visst Asus sitt kort også veldig varmt. Asus GTX280 Reportasje Vi startet med å skru opp viftehastigheten til 100 prosent, noe som gir en god del støy, men også en del bedre kjøling. Den høyeste frekvensen vi klarte å få stabilt var hele 760 MHz på kjernen, 1520 MHz på shaderene, og utrolige 2768 MHz på minnet! Det formidabelt høyere en link oc 680 som xfx stopper på, så da haddet jeg rett uheldigvis. For håpe noen er heldigere med XfX kortet sitt. Nesten så stor forkjell at jeg får lyst til å bytte det. På 760 må jo kortet yte noe inn i gampe ræva bra... Endret 2. juli 2008 av simalarion Lenke til kommentar
Uberbox Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Fikk min Corsair 750W PSU i dag og kortet fungerer som en drøm - AOC flyter som smør i 1920x1200 i forhold til 8800 GTX. Flashet biosen opp til 650 core, 1350 shader og 1150 mem - det gikk også helt uten problemer Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 Jepp, samme psu som jeg nettop kjøpte å samme spill som har ødlagt søvnen min i 2 dager nå hehe. Kortet gjør en fantastisk jobb i AoC Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Skal ringe komplett imorgen og avbestille 9800 GX2 kortet som ligger på posten. Ble foretatt en litt for hurtig handel der gitt Har bestilt alt av deler til ny maskin også, så tester får vente litt før nye beistet er oppe å stå Bytter til dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=356907 Endret 6. juli 2008 av gixxerman Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Veldig dyrt valg du gjordet der, jeg ville godt for Asus sitt som de haddet inne på test på hw.no som klokket helt opp til 760 link (om jeg husker riktig) dette er en enorm klokk. Men om ikke penger er noe problem kan det godt hendet du får en god klokker der selvsagt. Prøver selv å gjøre en deal med komplett om å få byttet ut mitt xfx standard mot gigabyte (de haddet ikke asus kortet inne), for mitt xtx sliter på 680 da jeg stadig får grafikk feil. Det å skru kortet fra hverandre har vist seg å være litt av en jobb så jeg prøver heller å spørre komplett pent først, håper på en ordning her. Om du er kjent med programm som Riva Tuner kan du nemlig bare klokke kortene selv. Lenke til kommentar
Stidilko Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) burde jeg kjøpe GTX 260? funker gtx 260 med denne PSU'n? blir det for lite watt til overklokking? http://www.hardware.no/artikler/stillegaaende_fra_ocz_/38701 Endret 6. juli 2008 av Stidilko Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Kjøp heller 4870 det er billigere, den psuèn skal fungere fint om du ikke tenker på CF\sli senere da må du opp til 750 + . Endret 6. juli 2008 av simalarion Lenke til kommentar
Stidilko Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Kjøp heller 4870 det er billigere, den psuèn skal fungere fint om du ikke tenker på CF\sli senere da må du opp til 750 + . Hva med to Radeon hd 4850 kort på 600 watter da?? Tar radeon hd 4870 crysis på very high? Endret 6. juli 2008 av Stidilko Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Om du sikter på crysik gjør 280gtx en veldig god jobb, gjør det også bra i world in conflict og age of conan. Det som er bonus her er at det er disse spillene vi trenger bedre ytelse i også da det er disse spillene forige genrasjon sleit med. Mest økonisk med 2x 4850 kontra ytelse pr krone ja, minuset er at de blir noe varme samt at jeg ikke er sikker på om 600 w holder i cf. Du kan høre i 4850 tråden, sikkert mange som har prøvd. Crysis er ikke glad i sli eller CF, så ikke det beste spillet å tenke på når du velger CF edit Best om du ikke spør mer om ATI kort her (om det kun dreier seg om ATI kortene), de som logger inn her foventer nok noe nytt innen 280\260 gtx ) Endret 6. juli 2008 av simalarion Lenke til kommentar
Stidilko Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Om du sikter på crysik gjør 280gtx en veldig god jobb, gjør det også bra i world in conflict og age of conan. Det som er bonus her er at det er disse spillene vi trenger bedre ytelse i også da det er disse spillene forige genrasjon sleit med. Mest økonisk med 2x 4850 kontra ytelse pr krone ja, minuset er at de blir noe varme samt at jeg ikke er sikker på om 600 w holder i cf. Du kan høre i 4850 tråden, sikkert mange som har prøvd. Crysis er ikke glad i sli eller CF, så ikke det beste spillet å tenke på når du velger CF edit Best om du ikke spør mer om ATI kort her (om det kun dreier seg om ATI kortene), de som logger inn her foventer nok noe nytt innen 280\260 gtx ) Men kan et overklokket Radeon HD 4870 eller nvidia gtx 260 kjøre age of conan, crysis og "kommende" far cry 2 på høy grafikk? eller må jeg satse på feks. gtx 280? sorry, det var siste spørsmål Endret 6. juli 2008 av Stidilko Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) 280gtx gjør jobben veldig bra på det du nevner der, det er ogå veldig bar på OC men mitt stalltips er da gå får Asus 280gtx flere som har fått dette helt opp til 760 link oc i riva tunr. Men igjen, mest økonomisk er 4850 i cf, ang stabilitet strømmforsyning osv må du som nevnt prøve en annen tråd. Jeg vet heller ikke hvor bra 4870 gjør det på klokking. Edit Skal du foresten opp i virklig høye oppløsninger drar 280gtx fra igjen, når man tenker på det igjen skulle man helst hatt et 4870 med 1 gb Endret 6. juli 2008 av simalarion Lenke til kommentar
Digidice Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Ifølge denne reportasjen så er visst Asus sitt kort også veldig varmt. Asus GTX280 Reportasje Vi startet med å skru opp viftehastigheten til 100 prosent, noe som gir en god del støy, men også en del bedre kjøling. Den høyeste frekvensen vi klarte å få stabilt var hele 760 MHz på kjernen, 1520 MHz på shaderene, og utrolige 2768 MHz på minnet! Det formidabelt høyere en link oc 680 som xfx stopper på, så da haddet jeg rett uheldigvis. For håpe noen er heldigere med XfX kortet sitt. Nesten så stor forkjell at jeg får lyst til å bytte det. På 760 må jo kortet yte noe inn i gampe ræva bra... Jeg har XFX GTX 280 XXX, det kjører 680 på core, klokker jeg det litt opp til 700 så blir det ustabilt. Ikke rare jeg klare på minnet heller, så er veldig skuffet av det jeg har. Greit det er jo fabrikk klokka, men kunne altid tenkt meg og fått litt extra Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Ja det er jo mye mindre en Asus kortene har vist seg å klare (forøvrig der mitt standard xfx stopper også), jeg har sett tydlige tegn før at xfx ikke er klokkevenlige. Så dere som tenker på å kjøpe, prøv et annet merke feks Asus (som har vist seg å klare hele 760) eller gigabyte. Endret 7. juli 2008 av simalarion Lenke til kommentar
Digidice Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Ja det er jo mye mindre en Asus kortene har vist seg å klare (forøvrig der mitt standard xfx stopper også), jeg har sett tydlige tegn før at xfx ikke er klokkevenlige. Så dere som tenker på å kjøpe, prøv et annet merke feks Asus (som har vist seg å klare hele 760) eller gigabyte. 760 er jo helt vilt, hva med shaderklokken da må jo ver skyhøy. Jeg er ikke så volsomt inni det med overklokking av skjermkort så vist det finnest en måte og klokke GPU på uten at shader følger med så hadde det våre kjempe Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Jeg har XFX GTX 280 XXX, det kjører 680 på core, klokker jeg det litt opp til 700 så blir det ustabilt. Ikke rare jeg klare på minnet heller, så er veldig skuffet av det jeg har. Greit det er jo fabrikk klokka, men kunne altid tenkt meg og fått litt extra Hmm, interessant. Har bestilt meg dette nå, men gidder ikke bytte nå(driver med retur av 9800GX2 som jeg bestilte litt for fort heh). Er mer interessert i hva du får av tempmålinger ? Det er uansett et bra kort og helt nytt, så for min del er det helt greit at et ferdig klokka kort ikke klokker stort mer. Endret 7. juli 2008 av gixxerman Lenke til kommentar
larsere Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Jeg er ikke så volsomt inni det med overklokking av skjermkort så vist det finnest en måte og klokke GPU på uten at shader følger med så hadde det våre kjempe Med nyeste versjon av Rivatuner kan du jo stille Core Shader og Minne hver for seg da Lenke til kommentar
Digidice Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Ser ut til det lever sitt eget liv kortet, klare ikke klokke noe i rivatuner nå, når jeg stille og trykke apply så ok så stiller det seg ned igjen til standard. Er det noe som overstyrer og stiller cortet til normalt,bios beskyttelse eller noe ? Endret 8. juli 2008 av Digidice Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Hmm nei, det skal være bare å trykke bruk. Om du ønsker å beholdet klokken trykker du også på save. Men pass på autofan, den fungerer ikke riktig på kortet så viften skrur se ikke på riktig, under OC testing sett viften på 100%. Jeg har skrudd av brukerkontroll og advarsler dog, kan ligge noe der. Evnt kan du prøve og innstalere Riva tuner på nytt og la riva tuner gjøre nytt system sjekk. Videre kan du starte med super oc 280 gtx setting på første siden, dette skal alle kort klare, så kan du jobbe deg sakte oppover. 670 - shader 1460 - memory 1215 . Edit Prøvdet å bytte ut min modell med Gibabyte fra komplett i dag, men jeg fikk dårlig med sympati dog. Lov å prøve seg. Grunnen til dette er som nevnt tidligere XfX serien har vist seg å klokke mye dårligere en feks Asus modellen som jeg har hørt kommer helt opp i 760(sikkert ikke alle, men har hørt flere av Asus kortene som klarer det), men ser ut som jeg må prøve å komme over det gitt . Endret 8. juli 2008 av simalarion Lenke til kommentar
Intern Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Brukte angreretten min på GTX280 jeg. Gadd ikke betale 4400,- når 2x 4870 var billigere, og GTX280 falt i pris. Får se hva det blir til, mens jeg holder fingern klar til å kjøpe 4870x2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå