aleksanderro Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Du skriver at ekstremkjøling ikke gjelder på den 3Dmark tingen, men gjelder det kun på skjermkorte? Eller er det også for prosessor? Uansett så blir det nok ikke noe overklokking på meg før en liten stund. Drar på ferie på onsdag og blir borte litt over to uker. Men når jeg kommer tilbake skal jeg gjøre ferdig CPU-røret som jeg skal bruke tørris i. Altså prosessoren er kjølt med tørris mens skjermkorte bruker stock kjøler, vil de resultatene gjelde da? Lenke til kommentar
AncientLooper Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Da har jeg fått mitt kort! Får ikke testa det enda da siden jeg magler CPU og kabinett... Måtte jo se hvordan det så ut i hovedkortet Lenke til kommentar
AncientLooper Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Fy fasan, svært. Hah... Jeg vet... Det er ikke plass nok til å dytte ned de hvite knappene, på RAM slottene... Må ta ut skjermkortet dersom jeg skal sette i mer RAM veit... Men det er kanskje vanlig det... Endret 24. juni 2008 av LooperNor Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 Fått mitt nye hoved kort og stress tester cpu på 3.4 nå med meget fine temp etter 10 min, bare 60 grader... Når jeg har fått dette stabilt skal jeg tar jeg en Oc på 280 gtx igjen, burdet gi en god ytelse boost Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Hvilket hovedkort har du skaffet deg? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Dette http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=351612Gigabyte GA-x48 Veldig stabilit(så langt) og idiotsikkert når det gjelder Oc samt bios oppdateringer osv (har 2 bioser om man skulle flashe feil og auto resett av cmos om pcen ikke booter). Endret 25. juni 2008 av simalarion Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Hah... Jeg vet... Det er ikke plass nok til å dytte ned de hvite knappene, på RAM slottene... Må ta ut skjermkortet dersom jeg skal sette i mer RAM veit... Men det er kanskje vanlig det... Det er vel helelr litt svakt hovedkort design. Har hatt hovedkort der klaringen var 1mm, så fikk akkurat dyttet ned knappene. Lenke til kommentar
AncientLooper Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Hah... Jeg vet... Det er ikke plass nok til å dytte ned de hvite knappene, på RAM slottene... Må ta ut skjermkortet dersom jeg skal sette i mer RAM veit... Men det er kanskje vanlig det... Det er vel helelr litt svakt hovedkort design. Har hatt hovedkort der klaringen var 1mm, så fikk akkurat dyttet ned knappene. Kan jo være dårlig design av kortet også ja... Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Kan jo være dårlig design av kortet også ja... Ja, det så ut som det skjermkortet der var noe dårlig designet. Mulig det ble designet for bruk i konflikområder, siden det er såpas godt pansret? Lenke til kommentar
Intern Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Kan ikke si jeg likte XFX-designet på GTX280 men... Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) hehe er jo ikke så mye man får sett til dem uansett... Ikke fårt startet med gpu klokking enda da jeg nå stress tester cpu på 3.6, har enda ikke fått det stabilt så jeg må fortsette og knote i bios. fikk forøvrig kjørt 3dmark 06 helt frem til cpu testen (som da feilet), første grafikk test fikk jeg 6300 som er ca 1000 mer en mitt gammle beste, om jeg får dette stabilt blir det morro. Endret 25. juni 2008 av simalarion Lenke til kommentar
Intern Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Det er klistremerke bakpå kortet også, så man kan se det ganske godt med vindu i sidedøra på kabinettet. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Ny driver til 260/280 ! improves GeForce GTX 260、280 ForceWare 177.40 Vista (64-bit ) http://pic.xfastest.com/z/177.40/XFastest%...0%20Vista64.exe Products supported.... NVIDIA_GT200.DEV_05E0.1 = "NVIDIA GT200-400" WTF??? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Tror jeg dropper GTX 280 og går for 9800 GX2 Lenke til kommentar
AncientLooper Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Noen anelse om hvor mye perfomance boost kortene får fra 177.40? Endret 25. juni 2008 av LooperNor Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Noen anelse om hvor mye perfomance boost kortene får fra 177.40? Prøv selv! Eneste måten man finner det ut på Synes folk er så late når det gjelder å prøve drivere å slikt. Folk spør hele tiden: "hvor mange flere fps får man med den nye driveren", "får man flere poeng i 3dmark" Et tips til late folk. PRØV SELV! Det verste som kan skje er at driveren er dårliger enn den man brukte før Da er det bare å installere den gamle driveren igjen Lenke til kommentar
AncientLooper Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Noen anelse om hvor mye perfomance boost kortene får fra 177.40? Prøv selv! Eneste måten man finner det ut på Synes folk er så late når det gjelder å prøve drivere å slikt. Folk spør hele tiden: "hvor mange flere fps får man med den nye driveren", "får man flere poeng i 3dmark" Et tips til late folk. PRØV SELV! Det verste som kan skje er at driveren er dårliger enn den man brukte før Da er det bare å installere den gamle driveren igjen Kan jo ikke prøve selv når jeg ikke har fått bygd PC'en som akuratt nå er 10 mil unna herfra... Og jeg har ikke engang fått kabinettet enda... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Noen anelse om hvor mye perfomance boost kortene får fra 177.40? Prøv selv! Eneste måten man finner det ut på Synes folk er så late når det gjelder å prøve drivere å slikt. Folk spør hele tiden: "hvor mange flere fps får man med den nye driveren", "får man flere poeng i 3dmark" Et tips til late folk. PRØV SELV! Det verste som kan skje er at driveren er dårliger enn den man brukte før Da er det bare å installere den gamle driveren igjen Kan jo ikke prøve selv når jeg ikke har fått bygd PC'en som akuratt nå er 10 mil unna herfra... Og jeg har ikke engang fått kabinettet enda... At du ikkje har pc`en hos deg er jo ikkje min feil Kabinett trengs ikkje for å teste Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Gleder meg til nye resultater fra GTX 280 kanskje det blir GTX 280 allikevel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå