tacomodo Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg sliter med at TV'en min ikke detectes av Ubuntu(gnome? X11?) og kan bare velge oppløsninger opp til 1024x768. Jeg har prøvd å lese på ubuntusiden om hvordan legge til oppløsninger og sånt, men i min xorg.conf fil har jeg ingenting under "section monitor" og finner absolutt ingenting om oppløsninger. Er det noen som vet hvor valgene jeg får i skjermoppløsningsmenyen ligger hen så jeg kan legge til et par selv? Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Hvis du har nvidia kan du bytte oppløsning i nvidia-settings. Og ja, de valgene er i xorg. Hvis du ikke har noe om oppløsning der må du lage det. Du finner mye om det på nett. Endret 11. juni 2008 av qweac Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 Skulle fremdeles likt å vite hvor Ubuntu får de oppløsningene fra så jeg kan legge til selv. De jeg la til i xorg.conf fila dukket ikke opp når jeg gikk inn i menyen etter restart, og ikke ligger de jeg faktisk ser der heller, så de ligger kanskje et annet sted? Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Har selv lagt til oppløsning i xorg og fått den opp i "Screen Resolution". Her er min: Section "Screen" Identifier "Screen0" Device "Card0" Monitor "Monitor0" DefaultDepth 24 SubSection "Display" Viewport 0 0 Depth 24 Modes "1024x768" "800x600" "640x480" EndSubSection Ja, jeg har en gammel skjerm... Ting vises slik de skal i "Screen Resolution" til meg. Selv om jeg bruker nvidia-settings i stedet. Synes den er mye bedre. Du finner ikke TV-en i det hele tatt? Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg tror fremdeles disse oppløsningene må ligge et annet sted. Se her er xorg.conf fila mi, og det er ingen oppløsninger her, mens i System -> blabla -> resolution så har jeg tre å velge mellom (1024 og nedover) Section "Device" Identifier "Configured Video Device" Driver "nvidia" Option "NoLogo" "True" EndSection Section "Monitor" Identifier "Configured Monitor" EndSection Section "Screen" Identifier "Default Screen" Monitor "Configured Monitor" Device "Configured Video Device" Defaultdepth 24 EndSection Section "ServerLayout" Identifier "Default Layout" screen "Default Screen" EndSection Section "Module" Load "glx" EndSection Lenke til kommentar
olear Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Det er fordi X.org prober skjermen din, og skjermen oppgir de oppløsninger du kan velge mellom, hvis du mener den greier mer må du endre xorg.conf. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 Ok, så disse verdiene ligger ikke i noen config fil, men probes bare hver gang man starter eller så, ja. Qweac - funket å legge de til manuelt, takk for tips! Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 Siste spørsmål - xorg.conf fila mi ser nå slik ut: Section "Monitor" Identifier "Configured Monitor" HorizSync 47.7-47.7 VertRefresh 60-60 EndSection Section "Screen" Identifier "Default Screen" Monitor "Configured Monitor" Device "Configured Video Device" Defaultdepth 24 SubSection "Display" Viewport 0 0 Depth 24 Modes "1360x768" "1024x768" "800x600" "640x480" EndSubSection EndSection Hvorfor får jeg kun valgt 50hz i oppløsningsmenyen? Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 Har "VertRefresh 60-60" i xorg.conf fila, men får bare opp valget "50" i menyen. Har også prøvd "VertRefresh 60". No go Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå