Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage en mailbox til [email protected]. Dette distribusjons objektet er fra før opprettet i AD og flere personer får i dag mail fra denne epost-adressen i sin egen innboks. Jeg ønsker nå å lage en mailbox til denne brukeren slik at den blir adskilt fra egen mail. Hvordan gjør jeg dette? Jeg er nybegynner i bruk av Exchange, så gjerne bruk "teskje"-metoden :-).

- Arild

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Logg på mailserveren - kjør exchange.msc - Gå i AD users and computers (i exchange.msc) - Legg til ny bruker og sett opp mailen i samme slengen. Om mail ikke blir en del av wizarden, trykk andre musetast - exchange tasks - add mailbox. Så må du muligens redigere adressa etterpå fra support@domene til [email protected] (primary SMTP)

Så gå til maskinen du vil administrere den fra, avslutte outlook, gå på kontrollpanel - e-post. Legge til ny epost, så starte outlook igjen så skal du ha tilgang til begge mailboxene

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

du kan ogå legge til denne i Outlook slik at du får tilgang til postboksen under din egen når du er inne i Outlook. du får dermed tilgang til din egen og support sin epost samtidig slik at du slipper å måtte håndtere begge hver for seg.

jeg sitter ikke på noe domene nå så jeg kan oppdaterte denne posten når jeg kommer meg på jobb imorgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...