Gå til innhold

Kreasjonisme: Fakta eller bløff?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg driver å diskuterer med en tulling

 

kan noen hjelpe meg å finne dirt om Jerry Bergman

 

Nja, det står vel kanskje noe på Wikipedia?

står noe om at han mista jobben sin fordi han ga falske opplysninger om credentialsa hans.

 

Veit ikke så mye om han men noen raske søk viser at han gir Evolusjon(Darwinism) store deler av skylda for Hitlers rase utryddning, og hvis de hadde trodd på gud så hadde det ikke skjedd.

 

 

 

http://www.answersingenesis.org/tj/v13/i2/nazi.asp

 

"Of the many factors that produced the Nazi holocaust and World War II, one of the most important was Darwin’s notion that evolutionary progress occurs mainly as a result of the elimination of the weak in the struggle for survival. Although it is no easy task to assess the conflicting motives of Hitler and his supporters, Darwinism-inspired eugenics clearly played a critical role. Darwinism justified and encouraged the Nazi views on both race and war. If the Nazi party had fully embraced and consistently acted on the belief that all humans were descendants of Adam and Eve and equal before the creator God, as taught in both the Old Testament and New Testament Scriptures, the holocaust would never have occurred."

 

 

Han tror også at Evolusjon og rasisme er det samme.

 

 

http://www.talkorigins.org/faqs/bergman-and-racism.html

 

"Evolution and racism are the same thing," declares Jerry Bergman (McIver 1990:21; see Bergman's "Evolution and the Development of Nazi Race Policy" in Bible-Science Newsletter [1988] and articles in Creation Research Society Quarterly [1980], CSSHQ [1986], and Creation Ex Nihilo Technical Journal [1991, 1992]).[2]

 

 

 

Hadde ikke så mye tid til å lese igjenom hele sidene så ta alt med en klype salt.

 

off to the beach I go~

Lenke til kommentar

Jeg er fullstendig uenig i at evolusjon har noe med rasisme å gjøre. Hvis noe, så beviser vitenskapen rundt evolusjon at fargeulikhetene blandt mennesker er på grensen til ubetydelige.

 

Når det gjelder jødeutryddningen. Så godt som alle i Tyskland på den tiden var kristne, derfor er ideen hans bare nok et fortrengt syn på at evolusjon og ateisme er det samme. Men jeg kan godt se hvordan misforståelse av evolusjon og vitenskap ville ha forsterket Hitler sine ideer.

 

Det største problemet med alt dette, er ikke selvmotsigelsene. Og generelt dårlige meninger. Det virker som Bergman fremmer tanken om at man kan bedømme hvor ekte noe er. Basert på hvor positivt eller negativt det er på en moralsk måte.

 

"Bibelen er snill, derfor må den være sann"

"Evolusjon skapte Nazi-Tyskland, derfor må det være usant"

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...