Footy Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Broder'n har fått jobb i forsvaret, han sier de kommer til å dekke utgiftene han har på leilighet og studielån. Samt at han får dag- og mat-penger. Da lurer jeg, hvor mye er dette pr. dag til dags dato? Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Broder'n har fått jobb i forsvaret, han sier de kommer til å dekke utgiftene han har på leilighet og studielån. Samt at han får dag- og mat-penger. Da lurer jeg, hvor mye er dette pr. dag til dags dato? Det der henger ikke på greip. Det er korrekt at Forsvaret dekker renteutgifter på leilighet og studielån samt utbetaler tjenestetillegg (dagpenger er noe man får dersom man går arbeidsledig, matpenger er ikke nødvendig, da man får alle måltider i Forsvarets messer) mens man avtjener førstegangstjeneste, men dersom man blir ansatt i Forsvaret, bortfaller dette. Tjenestetillegget økes til 140 kr/døgn fra 1. juli 2008. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Footy: Har han fått jobb i forsvaret eller er han innkalt til førstegangstjeneste? Lenke til kommentar
Footy Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 Begge deler: Han skal tilbringe førstegangstjenesten i markedsføringsavdelningen som markedsfører.. Han var på jobbintervju og alt det der.. Nei han skal få matpenger da det er snakk om at han bor i sin egen leilighet i Oslo, ingen messe mao.. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Send mail til forsvaret og spør De er veldig flinke til å svare, stort sett. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Kosttillegg heter dette, og utbetales til vernepliktige som har hjemmeboerstatus (mulig noen også får dette når de har perm, jeg har uansett ikke sett en krone av dette og jeg har hatt mer perm enn de fleste). Hvis jeg husker rett så ligger kostpenger på ca 54 kr dagen. Dette er muligens litt unøyaktig, men jeg tror ihvertfall det ligger rundt 50-60. Altså fra 1. juli rett i underkant av 200kr dagen (+16,50 om han blir korp). edit: dimmepenger på totalt 25000 kommer i tillegg. Hvor har du forresten den siste opplysningen fra, Jurist? Endret 12. juni 2008 av srbz Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Kosttillegg heter dette, og utbetales til vernepliktige som har hjemmeboerstatus (mulig noen også får dette når de har perm, jeg har uansett ikke sett en krone av dette og jeg har hatt mer perm enn de fleste). Hvis jeg husker rett så ligger kostpenger på ca 54 kr dagen. Dette er muligens litt unøyaktig, men jeg tror ihvertfall det ligger rundt 50-60. Altså fra 1. juli rett i underkant av 200kr dagen (+16,50 om han blir korp). edit: dimmepenger på totalt 25000 kommer i tillegg. Hvor har du forresten den siste opplysningen fra, Jurist? http://www.milnytt.no/Default.asp?layout=article&id=6182. Dimmepengene og andre tillegg øker også. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Utdanningsbonus, dagsats fra kr 48,50 til kr 52,00 pr. dag Hva vil det si? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 de dekker ikke studielånet, men man kan sette det på pause så det ikke blir renter og han slipper og betale. og hva man får i kostpenger varierer veldig, men 54kr for en vanlig menig høres ikke alt for galt ut Lenke til kommentar
srbz Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Utdanningsbonus, dagsats fra kr 48,50 til kr 52,00 pr. dag Hva vil det si? Dette kommer istedenfor dimmepenger for dem som tar utdanningen sin i Forsvaret. Den gamle satsen er 48,50, den nye er 52. edit: ok, da får han ca 213,50 per dag i tjenestetillegg+dimmepenger, pluss evt 17,70 i korptillegg (colatillegg), pluss evt ukjent beløp for kostpenger (antatt ca 54 kr) Sagt at han blir korp og får kostpenger (gitt at dette er 54), da vil den totale lønnen hans bli rett i overkant av 100.000 for 12 mnd. Dette er ganske bra for å være i førstegangstjeneste. Endret 12. juni 2008 av srbz Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Det heter vel ikke lønn eller, godtgjørelse som det så fint kalles? Men, lurer på en ting. Jeg har dimmisjonsdato midt i juli. Vil jeg da få den gamle eller nye satsen for dimmepenger? Sto ikke noe sted. De det gjalt sist fikk summen etter økningen. (kan jo håpe på det samme nå også. 1500,- er jo penger i den store sammenheng det også ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå