Gå til innhold

Forslag til hvordan gjøre fotball bedre å se på


sharpspear

Anbefalte innlegg

Her er hvordan jeg ville gjort fotball bedre og artigere å se på.

 

- Holding i drakt og kropp er som kjent ett meget stort problem i både norsk og internasjonal fotball. hvordan det har kommet dit vet jeg ikke men noe mer ufyselig skal man lete lenge etter på en fotball bane.

 

Derfor mener jeg at absolutt all holding av enten drakt, armer, bein etc skulle ført til kontant utvisning, ingen nåde uansett. Hvis begge parter er like gode så send begge i dusjen tidlig.

Etterhvert som flere og flere blir suspendert vil trenere kreve at spillerne skal slutte med holdinga.

 

- klar filming, enten dommeren ser det eller videokamera ser det = 5 kampers karantene fra all fotball. Ingen nåde. Filming har ingenting på fobtall banen å gjøre.

 

- Altfor mange kamper preges av en defensiv holdning, redd for å slippe inn mål og redd for å tape. Dette er jo helt naturlig hvis man vet at man møter ett bedre lag.

 

Mitt forslag er derfor at dersom man scorer 3 mål i en kamp som ender med seier får det seirende laget 4 poeng! i steden for det vanlige 3. Dette vil kanskje føre til at lag vil lettere spille litt mer aggresivt på banen og ikke bare safe bakover, og derfor lage bedre underholdning for oss tilskuere.

 

dette er mine 3 cent for å gjøre fotballen litte grann morsommere. (forhåpentligvis)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette hadde overhodet ikke gjort fotball morsommere etter min mening.

 

Holding bør slås ned på, men absolutt ikke med kontant utvisning, og 5 kampers karantene for filming? har du drukket? Stygge taklinger derimot burde absolutt straffes hardt ned på enten den brekker bein eller ikke (les: Aurelios takling på Nani under Portugal - Tyrkia).

 

Den siste orker jeg ikke å kommentere ettersom den blir feil på så altfor mange måter.

Lenke til kommentar

5 kampers karantene er jo bare for å få det vekk?! men slik straff begynner de å tenke litt mer over det, i det minste burde det være direkte rødt. man har aldri god nok grunn til å holde igjen en motspiller. stygge taklinger kan jo i noen tilfeller være uhell mens filming er alltid bevisst.

 

hvis dere mener folk blir dratt ned i feltet har noe med fotball å gjøre er det jo noe galt. det var da ikke slik i gamle dager?

Lenke til kommentar
- klar filming, enten dommeren ser det eller videokamera ser det = 5 kampers karantene fra all fotball. Ingen nåde. Filming har ingenting på fobtall banen å gjøre.

 

Her ligger Italia et skritt foran deg, bare ikke like strengt, 2 kampers karantene er det der! :new_woot:

På tide England snart får det og, er rett og slett flaut å se slikt!

Lenke til kommentar
5 kampers karantene er jo bare for å få det vekk?! men slik straff begynner de å tenke litt mer over det, i det minste burde det være direkte rødt. man har aldri god nok grunn til å holde igjen en motspiller. stygge taklinger kan jo i noen tilfeller være uhell mens filming er alltid bevisst.

 

hvis dere mener folk blir dratt ned i feltet har noe med fotball å gjøre er det jo noe galt. det var da ikke slik i gamle dager?

 

Direkte rødt for holding? det er vel noe av det dummeste jeg har hørt. Det er greit med gult. Hvis du vil at det skal bli bedre å se på fotball så blir du jo ikke bedre av at 5-6 spillere har fått rødt kort etter 10min, eller?

Lenke til kommentar
gi dem livsutestengelse, så blir det ikke noe mer fotball. og da kan andre sporter komme fram i lyset

 

Jada vi skjønner det nå, du liker ikke fotball :tease:

 

Men tilbake til topic så bør dommerne begynne å dømme for holding. Og da mener jeg alle dommerne. Det nytter ikke når bare noen få dommere slår ned på det, for da blir dommeren slaktet og man mister fokuset på at holding er en uting. Er så latterlig når dommerne bestemmer seg for å slå ekstra hardt ned på noe under et sluttspill, for så å ignorere noe annet totalt. I dette EM sluttspillet er det da knotter først og farlige taklinger som er fy fy, mens brytekamper i feltet er helt ok. Er dommerne så dumme at de ikke klarer å slå hardt ned på 2 ting samtidig? Ja det kommer til å bli mange gule kort om man slutter å godta holding og filming, men det varer kun en periode og jeg tror fotballen vil tjene mye på det.

 

Holding og filming/overspilling blir bare verre og verre, og kommer ikke til å bedre seg før flertallet av dommerne dømmer på det hver gang. Det er så ille nå at man kan holde begge armene rundt en spiller i feltet og låse han nede fullstendig, uten å bli straffet for det. Eksemplene er mange fra div EM kamper. Det har også vært eksempler på spillere som ikke får frispark fordi de holder seg på bena og ikke faller til bakken som en potetsekk. Dette blir helt feil for meg og man belønner det å falle lett. Det er i hvert fall min mening om saken..

Lenke til kommentar
gi dem livsutestengelse, så blir det ikke noe mer fotball. og da kan andre sporter komme fram i lyset

 

Jada vi skjønner det nå, du liker ikke fotball :tease:

 

Men tilbake til topic så bør dommerne begynne å dømme for holding. Og da mener jeg alle dommerne. Det nytter ikke når bare noen få dommere slår ned på det, for da blir dommeren slaktet og man mister fokuset på at holding er en uting. Er så latterlig når dommerne bestemmer seg for å slå ekstra hardt ned på noe under et sluttspill, for så å ignorere noe annet totalt. I dette EM sluttspillet er det da knotter først og farlige taklinger som er fy fy, mens brytekamper i feltet er helt ok. Er dommerne så dumme at de ikke klarer å slå hardt ned på 2 ting samtidig? Ja det kommer til å bli mange gule kort om man slutter å godta holding og filming, men det varer kun en periode og jeg tror fotballen vil tjene mye på det.

 

Holding og filming/overspilling blir bare verre og verre, og kommer ikke til å bedre seg før flertallet av dommerne dømmer på det hver gang. Det er så ille nå at man kan holde begge armene rundt en spiller i feltet og låse han nede fullstendig, uten å bli straffet for det. Eksemplene er mange fra div EM kamper. Det har også vært eksempler på spillere som ikke får frispark fordi de holder seg på bena og ikke faller til bakken som en potetsekk. Dette blir helt feil for meg og man belønner det å falle lett. Det er i hvert fall min mening om saken..

 

hehe ;)

 

Men det du sier her er ganske sant.

ihvertfall det med å falle.

det hadde vært sinnsykt mye bedre å se på om kampen ikke hadde stoppa opp hvert halve minutt på grunn av at en har lagt seg ned på grunn av en negl som brakk og lignende.

Jeg synes, og det er min mening at flere fotballspillere i dag har blitt mer homsete. rett og slett litt mer femi.

griner fordi de taper, legger seg ned hele tiden og bitchfighter for å få tak i ballen.

Og ikke glem ferrarien dems da.

 

nei, når fottballspillere blir menn igjen, da skal jeg begynne å se fotball.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Korte cornere og innkast.

Korte frispark, eller direkte skudd.

Ingen poeng ved 0-0.

Cup-spill : man spiller til ett lag vinner - ingen ekstraomganger eller straffesparkkonkurranse.

 

Dette vil tvinge lagene til å forsøke å "spille" mer fotball, og forhindre at man kan komme unna en vanskelig bortekamp med å ligge i forsvar i 90 minutter og evt vinne 1-0 på en tilfeldig dødball.

 

Begynne med "direkte videodømming"

- la tvilsomme situasjoner spilles til ballen er ute, mens folk bak kulissene ser på situasjonen på video og gir dommer beskjed umiddelbart ved først opphold i spillet

 

Litt indirekte, men synes det er en veldig bra idè:

Alle klubber får samme "lønns-tak", dvs totalsummen av lønningene i en klubb skal ikke overgå en viss totalsum. Så er det opp til klubben om de vil ha 2-3 superstjerner, eller fordele det litt mer. Ganske utrolig at ikke dette fins i Europa - dette har de til og med kjørt med i det pengegriske USA i lang tid - med stor suksess.

Endret av Vanguard12
Lenke til kommentar
5 kampers karantene er jo bare for å få det vekk?! men slik straff begynner de å tenke litt mer over det, i det minste burde det være direkte rødt. man har aldri god nok grunn til å holde igjen en motspiller. stygge taklinger kan jo i noen tilfeller være uhell mens filming er alltid bevisst.

 

hvis dere mener folk blir dratt ned i feltet har noe med fotball å gjøre er det jo noe galt. det var da ikke slik i gamle dager?

 

Direkte rødt for holding? det er vel noe av det dummeste jeg har hørt. Det er greit med gult. Hvis du vil at det skal bli bedre å se på fotball så blir du jo ikke bedre av at 5-6 spillere har fått rødt kort etter 10min, eller?

men det er jo akkurat det som er poenget mitt! en spiller har aldri en "godkjent" grunn til å holde en annen spiller i drakt, armer eller hva det nå skulle være. når lagene får for mange utvist taper de kamper, altså, de vil slutte å holde for til slutt handler det jo om å vinne og få poeng.

Lenke til kommentar
5 kampers karantene er jo bare for å få det vekk?! men slik straff begynner de å tenke litt mer over det, i det minste burde det være direkte rødt. man har aldri god nok grunn til å holde igjen en motspiller. stygge taklinger kan jo i noen tilfeller være uhell mens filming er alltid bevisst.

 

hvis dere mener folk blir dratt ned i feltet har noe med fotball å gjøre er det jo noe galt. det var da ikke slik i gamle dager?

 

Direkte rødt for holding? det er vel noe av det dummeste jeg har hørt. Det er greit med gult. Hvis du vil at det skal bli bedre å se på fotball så blir du jo ikke bedre av at 5-6 spillere har fått rødt kort etter 10min, eller?

men det er jo akkurat det som er poenget mitt! en spiller har aldri en "godkjent" grunn til å holde en annen spiller i drakt, armer eller hva det nå skulle være. når lagene får for mange utvist taper de kamper, altså, de vil slutte å holde for til slutt handler det jo om å vinne og få poeng.

 

Dummeste jeg har hørt!!!!

Lenke til kommentar

Skal man kjøre strengere straffer på holding og filming må vi ha videodømming, noe jeg i utgangspunktet er for, men det vil jo kreve en del resurser å få gjennomført det.

 

Det jeg irriterer meg grenseløst over er drøying og haling av tida, noe som meget enkelt kan fikses på : spill 2 x 30 minutter og stopp klokka hver gang ballen er ute av spill, og kampen blåses av på AKKURAT 30 minutter, selv om ballen er 0,1 mm fra mållinja. (les : EFFEKTIV spilletid, slik man har i hockey).

 

Javel, noen mener fotball mister sjarmen om man skulle stoppe klokka når ballen går ut av spill, men kan da noen fortelle meg sjarmen med å drøye ut tida?

Lenke til kommentar

Fotball er jo ikke kosing da. Direkte rødt kort for holding er bare latterlig, men at det må bli slått ned på i mye høyere grad enn nå er jeg enig i, men det går liksom en grense et sted. Første bud i det hele tatt er jo å få ordentlige dommere, det er ikke veldig mange toppdommere som faktisk holder et godt nivå.

Lenke til kommentar
Holding i drakt og kropp

Etterhvert som flere og flere blir suspendert, vil det ikke bli mer spilleren igjen på banen?

 

klar filming, enten dommeren ser det eller videokamera ser det = 5 kampers karantene fra all fotball. Ingen nåde. Filming har ingenting på fobtall banen å gjøre.

Hvordan skal di klare å stille lag neste kamp?

 

Altfor mange kamper preges av en defensiv holdning, redd for å slippe inn mål og redd for å tape. Dette er jo helt naturlig hvis man vet at man møter ett bedre lag.

For di vil ikke tape, og spille defensiv?

 

Det høre til fotballen! lev med det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...