xoop Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Jeg har akkurat satt opp en av mine eldre PC'er som linux box: ASUS A7V133-VM m/ Savage 4 Pro garfikk og AC97 lydchip AMD Athlon 1GHz CPU 256 MB Apacer PC133 Cas 2 minnebrikker 10 GB Fujitsu HD Jeg trodde dette skulle holde til en brukbar linuxbox jeg, kjører Mandrake 9.0 med KDE. Men maskinen er så utrolig treg. Hva har jeg gjort galt, eller krever dette OS'et mer maskinkraft, evt hva, RAM/CPU?? Lenke til kommentar
toer Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 I KDE så har man mulighet til å stille inn kor mye grafikk/lyd ol. effekter som blir skal bli brukt.. dette pleier det å komme spørsmål om første gangen du starte KDE. Vis du har stilt bruken av effekter på maks kan KDE virke treigt til og med på en ganske oppegående maskin. Derimot husker eg at med bruk av minst effekter funket kde ganske glatt på min celeron 366 for endel år siden. Det kan jo og evt være noe hardware problemer.. Tore Dalaker Lenke til kommentar
w3edr5t Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Mandrake 9.0 med KDE. Mandrake 9 bruker KDE 3.03. Prøv å installere KDE 3.1 som kom i slutten av januar i år. På min laptop(700Mhz) fungerer KDE 3.1 utmerke, mens 3.0 var på grensen til tregt. mvh Terje Lenke til kommentar
xoop Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 Takker for svar, skal prøve når jeg kommer hjem, setter også inn en raskere disk og reinstallerer tror jeg. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Også skru på DMA på harddisken(e), tror ikke Mandrake gjør dette selv. hdparm -d 1 /dev/hda (osv på evt. andre disker) Du må legge det inn i et oppstartskript hvis den skal huske det fra gang til gang. Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 har selv hatt det problemet. det løste jeg lett med å droppe kde og heller bruke enlighentment Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 har selv hatt det problemet. det løste jeg lett med å droppe kde og heller bruke enlighentment FlukeboxBlackbox er også gode alternativer. Lenke til kommentar
xoop Skrevet 12. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2003 En raskere disk var det som skulle til, nå går det unna Takker for alle svar Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Du kan sikkert tweake enda mer med hdparm. Guide: http://linux.oreillynet.com/pub/a/linux/20.../29/hdparm.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå