Gjest Engstelig Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Det får da være måte på, hadde ikke orket i lengden all den sytinga. Bare henne holde det inni seg og at du har forstått poenget og er uenig og gå videre med livet. Det er jo ikke syting! Folk som virkelig ikke syns er fine er de som holder det inni seg, og sjenerte med å prate og møte folk osv. Dama til trådstarter virker ikke sånn, seriøst så tenker jeg de fleste hadde vært flau om de hadde gått rundt og sagt at de var stygge. Krever mot akkurat det der. Så hun lever på oppmerksomheten hun får ved å si at hun er stygg. Hun sier det jo ikke til noen som helst, det er noe jeg har lirket ut av henne etter hvert. Men nå har du heller ikke visst bilde av henne, mulig hun faktisk er stygg? Hun får da daglig kommentarer på filer av seg selv på internett der folk sier hun er så pen. Så at dette er noe jeg bare innbiller meg er tull. Jeg har jo sagt hvorfor jeg ikke vil legge ut bilde. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Det får da være måte på, hadde ikke orket i lengden all den sytinga. Bare henne holde det inni seg og at du har forstått poenget og er uenig og gå videre med livet. Folk som virkelig ikke syns er fine er de som holder det inni seg, og sjenerte med å prate og møte folk osv. Dama til trådstarter virker ikke sånn, seriøst så tenker jeg de fleste hadde vært flau om de hadde gått rundt og sagt at de var stygge. Krever mot akkurat det der. Så hun lever på oppmerksomheten hun får ved å si at hun er stygg. Men nå har du heller ikke visst bilde av henne, mulig hun faktisk er stygg? Her forteller trådstarter klart og tydelig at hun IKKE sutrer til andre. Han forteller også at hun kan bryte ut i gråt bare hun ser seg selv i speilet. Selv en person uten psykologiutdanning vil fort tenke seg til at dette ikke er noe sutring eller "oppmerksomhetsbehov". Jeg synes også at det er ganske respektløst av deg å fremstille trådstarters kjæreste som en sutrende oppmerksomhetstrengende unge. Han er tross alt ensgstelig og redd for henne, og alle postene dine så langt har luktet av forakt lang vei. Endret 12. juni 2008 av fredrik Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Det er først nå at trådstarter har sagt at hun sier det bare til ham... Ettersom hun går rundt og sier det hele tiden er det rimelig å anta at det er et oppmerksomhetsproblem. Engstelig, siden dama di selv ikke vil gå til psykolog, ta kontakt med skolepsykiatrien, forklar problemet og spør dem om hva du kan gjøre. De er tross alt "fag"-personell. Lenke til kommentar
Gjest j18 Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Hei! Jeg kjenner med veldig godt igjenn slik du beskriver kjæresten din! Selv har jeg også komplekser for kroppen min, og utseendet ellers, men får alltid høre komplimanger hos kjæresten min. Før sa jeg nei hver gang og nektet for det og slik. Etter en stund begynte han og spørre om jeg kunne slutte og nekte for det, for i hans øyne var jeg perfekt. Så jeg sluttet og nekte for det, og det hjalp faktisk! I begynnelsen tok jeg ingenting av det han sa positivt til meg. Men etter hvert så hjalp det faktisk! Du kan jo rett og slett si til kjæresten din at du forstår hvordan hun har det, men at du aldri ville gå rundt og lyve til henne om at du synst hun var pen! Spør om hun kan prøve det som jeg gjorde.. Kanskje det hjelper? Kanskje ikke.. Og at hun sier det bare for å få oppmerksomhet? Nei, det tror jeg ikke. For det er vell slik at hun sier det bare hvis du sier noe pent til henne først? Det hadde hvert noe annet om hun hele tiden bare gikk rundt og klaget for at hun var stygg... osv.. Lykke til! -Jente 18 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Mulig problemet ligger i dem hun sammenligner seg selv med. Du kan prøve en annen løsning: få henne til å innse hvor tullete/fiktive rollemodellene hennes er. F.eks. hvis dere tilfeldigvis kommer over en bikinireklame e.l. kan du slenge ut en kommentar som "photoshop", "silikon" eller "Æsj så mye sminke! Lov meg at du aldri blir så overfladisk!". Forhåpentligvis vil dette etterhvert få henne til å innse at ingen faktisk ser sånn ut naturlig. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Unngå å drei over på person i stedet for sak. Har redigert et innlegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå