Jakke Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Yo hello! Jeg har etter to år med Thermaltake BigWater SE + en Hydor Seltz 1200l/t-pumpe (ikke spør om videre info om den ) og lurte da på om dette oppsettet er greit. Som sagt, har pumpe, og for de som har lest Wheelmans arbeidslogg, så har jeg da Silverstone TJ07, og har plass til to dualrads nede. Skal senere (når GTX 280 og 4870 kommer ut, og jeg har valgt en av de, eller skal ha to, så blir vel to av de så skal jeg vannkjøle begge skjermkortene også) Kan ikek kjøle mosfet - NB - SB da jeg har Asus Rampage Formula og har en helsikes kjøleribbe med heatpipes. RAM og harddisk KAn legges ved senere, men budsjettet er også en grense på. Fillporten er til drainport egentlig, men de har jo ikke noe fancy navn for det så.. Albuene er for at radiatorene skal stå mot hverandre med to like vifter som blåser gjennom ene raden og suger gjennom den andre, siden de skal stå litt kinky Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Guide for å fjerne heatsinken på Rampage og Maximus Formula finner du på XS. Men er du sikker på at du vil ha CoolTek radiator? HW-Labs BlackIce Extreme hadde kanskje vært et bedre valg. Appogee GTX sliter med korrosjonsproblemer, og jeg vil derfor byttet den ut med en Appogee GT eller en D-Tek Fuzion. Begge kjøler veldig godt. Masterkleer slanger er billige og bra. Har selv 7/16 og synes disse er et veldig godt kjøp for pengene jeg la i de. Aquatube rokker. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 Problemet mitt er at jeg skal IKKE bestille fra utlandet. Om du har linker så er det bra Radiator går for det samme, men HW-Labs er mye dyrere Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Appogee GT får du på Microplex. Det samme med HW-Labs radiatorene. Du bør i alle fall ha en trippel HW Labs for å kjøle to stk. skjermkort. Cooltek radiatoren er jeg helt sikker på at ikke holder. Selv min Swiftech 3x120mm vil jeg ikke anbefale noen å kjøre SLI med, da den ikke fjerner nok varme. Minst 3x120mm. En 2x120mm Cooltek vil ikke holde. Ting som du bør endre på: Radiator ( http://www.microplex.no/product.aspx?pid=B...amp;mcat=14s265 ) Ting som er lurt å endre på: Appogee GTX --> Appogee GT ( http://www.microplex.no/product.aspx?pid=A...amp;mcat=14s393 ) Og hva er grunnen til at du ikke vil kjøpe i utlandet? Jeg har også kjøpt for første gang i utlandet. Var skeptisk i begynnelsen, men er vledig glad for at jeg gjorde det. 1/3 av prisen jeg hadde måttet betale i Norge og mye bedre komponenter. I tillegg er servicen upåklagelig fra selskaper som Petras Tech Shop og Sidewinder Computers. Servicen er best hos Sidewinder Computers (Gary Stoffer). Anbefaler deg på det sterkeste å kjøpe fra et av disse selskapene. Har kjøpt komponenter fra begge og er meget, meget fornøyd. Endret 11. juni 2008 av LockBreaker Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 Som jeg sagt, jeg skal ha to dualrads... Jeg blir ikke å bestille fra utlandet denne gang... Og dessuten, om jeg bestiller for 2000, så er jeg så uheldig (garantert) at jeg får moms og toll på det. Men hvordan er kjølinga på Apogee GT? Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Du er så godt som garantert å ikke bli ilagt toll. Moms må du betale i Norge uansett. Det blir garantert billigere om du kjøper det fra statene. Jeg måtte ikke betale toll, selv om det var første gangen min med vannkjøling fra USA også. Kjølinga til Apogee GT er helt grei den. Du kan for eksempel spørre Caliber (ALUminous). Han har brukt den i sitt prosjekt. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 å, ja, skal jeg kjøre gpuene parallellt eller serielt? blir jo: Tank-pumpe-radiator-cpu-gpu-gpu(s eller p?) og tank igjen Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Helt grei rekkefølge det der. Det eneste du må passe på er å ha pumpe etter tank. Men det vet du sikkert. Det vil gå helt fint med den rekkefølgen du har satt opp der. s eller p? Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 seriell eller parallell Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Gå for serie kobling:) hvis du velger parallel så må du passe på at alle slange biter er like lange og det er like mye motstand. For vannet går alltid den veien hvor det er minst motstand. Det kan føre til at en av komponenten ikke får nok kjøling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå