Gå til innhold

Hvem betaler frakt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis dette gjelder 14 dagers returrett, så må du betale.

Men om dette gjelder reklamasjon, som din sak handler om, så skal butikken betale.

Men de ber ofte kundene om å betale for å sende den, også tilbakebetaler butikken utgiftene når reklamasjonssaken er godkjent.

Lenke til kommentar

Men om dette gjelder reklamasjon, som din sak handler om, så skal butikken betale.

Men de ber ofte kundene om å betale for å sende den, også tilbakebetaler butikken utgiftene når reklamasjonssaken er godkjent.

Er du sikker på det?

Selgeren plikter å tilbakebetale det forbrukeren har betalt, samt eventuelt et beløp til dekning av returkostnader, senest 14 dager fra den dagen melding om bruk av angreretten er mottatt.
Lenke til kommentar

Er du sikker på det?

Selgeren plikter å tilbakebetale det forbrukeren har betalt, samt eventuelt et beløp til dekning av returkostnader, senest 14 dager fra den dagen melding om bruk av angreretten er mottatt.

Der avtalen er inngått ved telefon eller utenfor tjenesteyters faste utsalgssted, har tjenesteyter plikt til å tilbakebetale det du har betalt samt et beløp til dekning av returkostnader senest innen 14 dager fra han/hun har mottatt melding om bruk av angreretten.

Du har rett til å holde tilbake varene til du har mottatt tilbakebetaling og et beløp til dekning av returkostnader. Etter å ha mottatt tilbakebetaling, skal du sende eller levere varene til tjenesteyteren innen rimelig tid.

Ved fjernsalg (bortsett fra telefonsalg) har du plikt til å sende varen tilbake innen rimelig tid selv om du ikke har fått tilbake det du har betalt til tjenesteyter. Det er også du som i disse tilfellene må betale returporto. Dersom tjenesteyter ikke har ordnet med egnet returpakning, er det tilstrekkelig at du stiller varen til rådighet der du mottok den.

Lenke til kommentar

Hei !

Som sagt så har jeg sendt min mobil inn på verksted.

Men jeg har ikke fått noe erstaningsmobil fra dem som jeg kan bruke i mellomtien fra dem.

Får ikke de(internettbutikken) egentlig 300kr fa Nokia for å sende meg en erstatningsmobil mens min blir reparert.Jeg bare lurer?

Og betaler de frakt begge veier?

Lenke til kommentar

Erstaningsmobil? En telefon du låner mens din er til service altså?

Tror ikke Nokia har noe med utlånstelefon å gjøre, kun butikken.

Og tror heller ikke du skal betale noe frakt her.

Har du fortsatt garanti på den skal du ikke betale noe som helst om jeg ikke tar feil?

Handler ikke så mye mobiler fra nettbutikker selv, men tror de pleier sende deg en "pose" du skal kunne legge mobilen i og sende den, slike at de betaler for sendingen.

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar
Erstaningsmobil? En telefon du låner mens din er til service altså?

Tror ikke Nokia har noe med utlånstelefon å gjøre, kun butikken.

Og tror heller ikke du skal betale noe frakt her.

Har du fortsatt garanti på den skal du ikke betale noe som helst om jeg ikke tar feil?

Så lenge du er under reklamasjon (5 år), så skal alt være gratis. Det jeg nevnte gjelder kun om du bruker angrefrist (levere den tilbake etter senest to uker fordi du ikke likte den)

Lenke til kommentar
Hei !

Som sagt så har jeg sendt min mobil inn på verksted.

Men jeg har ikke fått noe erstaningsmobil fra dem som jeg kan bruke i mellomtien fra dem.

Får ikke de(internettbutikken) egentlig 300kr fa Nokia for å sende meg en erstatningsmobil mens min blir reparert.Jeg bare lurer?

Og betaler de frakt begge veier?

Forhandlere får ikke noe penger av mobilprodusentene for lånetelefoner. Hadde vi fått 300 spenn for hver lånetelefon vi ga ut, hadde reklamasjoner fort blitt en ganske så lønnsom affære. Inntil videre er det slik at butikken dekker dette. Skal ikke være for bastant i mine utsagn nå, men ut fra det jeg har sett på forumet her er ikke alle butikker, spesielt nettbutikker, like flink til å ordne med dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...