Nerdegutt Skrevet 10. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2008 Kjære kritikere! Her er min jomfrutur i bildekritikkforumet. Det er et par bilder som ble tatt en kveld med nydelig lys, med Nikons 85 f/1.4 på en D300. Bildene er litt beskåret, ellers ubehandlet, men dette synes jeg er en vanskelig vitenskap, så jeg er kjempetakknemlig om dere har ris eller ros i forhold til resultatet. Synes dere f.eks at døra i bakgrunnen ødelegger bildet? Eller vannsprederen som ligger i bakgrunnen? Gjett om jeg angret på at jeg ikke ryddet plena i all hast, når motivet var så morsomt og lyset så fint... Motivet er min samboers datter, som koste vettet av seg med monstersåpebobler. Jeg synes bildene er fine, dels fordi jeg ser den barnlige gleden hos jenta, og dels fordi motivet er litt uregjerlig, og tidvis vanskelig å fange. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 10. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2008 Likte ideen, men synes det var for rotetet bakgrunner. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2008 Vedr det siste bildet kan jeg være enig med Zettec, for det blir litt for dominerende for mange. Det kan også hende at det er kult. Jeg har kun sett bildet to ggr. Det første synes jeg er ganske bra. Flott uttrykk bak den boblen, som også fungerer som en stilig ramme. Den monotone bakgrunnen klarer ikke å ta livet av hovedmotivet, så jeg synes ikke det er så gal bakgrunn her. I det hele tatt et bilde som forteller en historie, og på en fin måte. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 10. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2008 Mens jeg husker der, lurer ikke på om vignettering passer på det øverste bilde? Lenke til kommentar
Nerdegutt Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. juni 2008 Mens jeg husker der, lurer ikke på om vignettering passer på det øverste bilde? Hmmm - kult at du tipser om slike ting. Jeg hadde ikke tenkt på det selv. Prøvde det, og har vel overdrevet brutalt, som jeg gjør med de fleste fotoverktøy:) Har inntrykk at det er en klassisk nybegynnerfeil, overdrive effekter... Slik ble resultatet. Er det et bedre bilde nå? Jeg er litt blind, for jeg synes jeg mistet noe av lysfølelsen jeg hadde da jeg tok bildene. Men det forstyrrer nok vurderingen min av dette som enkeltbilde. Tusen takk for at dere tar dere tid til å vurdere og kommentere! Jeg skal definitivt sørge for å legge inn mine meninger om andres bilder! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg synes det mistet litt av autentisiteten nå. Du har rett i at spakelek er noe en nybegynner ofte bedriver. Den verste perioden er når man har begynt å lære noe. Gjør det enkelt en god stund. Et foto som dette skapes ikke i etterbehandlingen, spør du meg. Det skapes der og da, og klarer å stå på sine egne bein. Stol på at det står seg uten denslags effekter. Ærlig og enkelt. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 10. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2008 Det var morsomme barn-leke-bilder det der. RandiA Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 11. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg likte faktisk nummer to best. Bakgrunnen reagerte jeg ikke på. Uttrykket, håven som er med, bare syns det er et bilde med god stemning Lenke til kommentar
pederk Skrevet 11. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2008 Tok meg den frekke frihet å komme med et redigeringsforslag. Jævlig fint bilde, men jeg syns ikke fargene er så livlige som uttrykket ellers. Løsning? Leke masse med redigering av farger, eller prøve i svart-hvit. Jeg syns det hadde noe for seg. Om du ikke vil gjøre noe med fargene syns jeg iallefall du kan skarpe det opp (til visning på nettet, altså.) Bilde nr. 1 syns jeg du kan fikse fargene på / konvertere til svart-hvit, for så å skrive det ut i stort format, henge det på veggen og være veldig stolt. Lenke til kommentar
Nerdegutt Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. juni 2008 Tok meg den frekke frihet å komme med et redigeringsforslag. Jævlig fint bilde, men jeg syns ikke fargene er så livlige som uttrykket ellers. Løsning? Leke masse med redigering av farger, eller prøve i svart-hvit. Jeg syns det hadde noe for seg. Om du ikke vil gjøre noe med fargene syns jeg iallefall du kan skarpe det opp (til visning på nettet, altså.) Bilde nr. 1 syns jeg du kan fikse fargene på / konvertere til svart-hvit, for så å skrive det ut i stort format, henge det på veggen og være veldig stolt. Det var artig å se. Likte s/h-varianten din selv, ble litt mettall, som det heter i Lørenskog. Tusen takk for komplimentene! Lenke til kommentar
Nerdegutt Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg likte faktisk nummer to best. Bakgrunnen reagerte jeg ikke på. Uttrykket, håven som er med, bare syns det er et bilde med god stemning «Håven» er faktisk såpebobledingsen All såpa brukt opp på 10 minutter, kul umulig å få tak i ny, og vanlig boblesåpe funker ikke med så store blåsedingser... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 11. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2008 Synes "boblen" var finest i farger jeg... RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå