Gå til innhold

Sony Ericsson C905

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et raskt spørsmål.

C905 har jo GPS innebygd, og det følger med Google maps og Wayfinder (3 måneders prøving)

Jeg vet at Google maps laster ned kartene etterhvert som man kjører (Bruker nett, som ikke er så fint hvis du ikke har fri netttilgang)

Er dette også tilfelle ed Wayfinder? Eller kan man lagre kart på telefonene slik at man slipper å bruke nett?

Håper på enkelt svar.

Mvh

Sir-alex

Lenke til kommentar
Et raskt spørsmål.

C905 har jo GPS innebygd, og det følger med Google maps og Wayfinder (3 måneders prøving)

Jeg vet at Google maps laster ned kartene etterhvert som man kjører (Bruker nett, som ikke er så fint hvis du ikke har fri netttilgang)

Er dette også tilfelle ed Wayfinder? Eller kan man lagre kart på telefonene slik at man slipper å bruke nett?

Håper på enkelt svar.

Mvh

Sir-alex

Nå kan jeg bare uttale meg utifra erfaringen min med C702 og W760, C905 har imidlertid en oppgradert FW ifht GPS'en fra de ovenevnte modellene.

Men Wayfinder må også her lastes ned kontinuerlig, kartene ligger dessverre ikke lagret i mobilen.

Lenke til kommentar

Jeg leste dette på SE-sine sider:

Wayfinder Navigator™

Med C905 for hånden holder du stø kurs – uansett hvor du befinner deg. Telefonen leveres med en prøveversjon* av Wayfinder Navigator™. Hold stø kurs med detaljerte veibeskrivelser, ubegrenset tilgang til et online reiseplanleggingsverktøy og nedlastbare kart*. (* Lengden på prøveperioden og kartdekningen varierer fra sted til sted.)

Nedlastbare kan bety forskjellig. Det kan bety at de oppdaterer seg mens du kjører altså bruker netttrafikk, eller at de blir lastet ned på telefon/minnekort.

Hmm! Er ikke sikker jeg.

Lenke til kommentar

jeg har faktisk kjøpt lisens til WayFinder. Har bare hatt dårlige erfaringer. Styr unna. GPS`en på denne er noe som gjør at jeg ikke kjøper denne.

Den ligger forresten til 3979 på elkjip. Har ikke sett den billigere

Endret av moshpit
Lenke til kommentar
jeg har faktisk kjøpt lisens til WayFinder. Har bare hatt dårlige erfaringer. Styr unna. GPS`en på denne er noe som gjør at jeg ikke kjøper denne.

Den ligger forresten til 3979 på elkjip. Har ikke sett den billigere

Mener du dette er en dårlig mobil fordi det følger med en prøveversjon av WayFinder, og du har dårlig erfaring med dette programmet? Eller har den en andre feil med GPS'en?

Lenke til kommentar

Regner med det er samme eller noe lignende som c702......?

Har hatt c702 siden den kom ut og brukt gps`n mye og har ikke noe negativt å si, så å fraråde folk å kjøpe denne pgs dårlig erfaring av en prøveversjon av wayfinder er litt drastisk vel? lett å bruke og nøyaktig er min erfaring. brukt i oslo sentrum, til småveier i og sundt røros. men uansrtt er det vel ikke bare pga gps folk er interessert i c905.

Helt klart Min neste telefon:)

Lenke til kommentar
Regner med det er samme eller noe lignende som c702......?

Har hatt c702 siden den kom ut og brukt gps`n mye og har ikke noe negativt å si, så å fraråde folk å kjøpe denne pgs dårlig erfaring av en prøveversjon av wayfinder er litt drastisk vel? lett å bruke og nøyaktig er min erfaring. brukt i oslo sentrum, til småveier i og sundt røros. men uansrtt er det vel ikke bare pga gps folk er interessert i c905.

Helt klart Min neste telefon:)

Er kartene lastet ned på telefonen? Eller laster det ned etterhvert (via nett)

Lenke til kommentar

Mulig det lar seg gjøre å lagre kart på minnekort, men har ikke prøvd dette, eller sett noen sted man kan laste ned kart. Mulig det går på kjøpeversjonen av wayfinder? Noen som vet? Fastpris på nettbruk kan lønne seg vist dette ikke lar seg gjøre, men må bruke minimalt med trafikk virker det som, for jeg har brukt min mye (stedsans som en annanass) og ikke fått rare regningen på nettbruk. Kan velge om du vil bruke nettverk (agps) for å finne destinasjoner raskere, noe jeg ikke har på, så mulig derfor. står lite eller ingenting om dette på netcom, telenor, sony ericsson sine sider, noe som er talentløst, så fint om noen vet med sikkerhet:)

Endret av myers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...