Gå til innhold

Sony Ericsson C905


Anbefalte innlegg

Sendt dette til telenor kundeservice da jeg sliter med å få msn windows live til å funke på min mobil. Kanskje noen her kan hjelpe også evt:

 

Hei, jeg vil gjerne bruke Windows live messenger på min Sony Ericsson C905 og ser den støtter å få dette, men får det ikke til, får bare feilmelding. Kan dere forklare meg hvordan man får windows live på telefonen?

 

Jeg gjør følende:

 

* sender msn til 2244 og får deretter et oppsett til telefonen og velger "gå til" i meldingen jeg får tilbake. (Har også prød å sende LIVE til 2244 med samme fremgangsmåte)

 

Kommer deretter til siden for å laste ned oppsetter, jeg laster det oppsetet som er på 206 kb. Deretter spør den om følende:

 

Tillate at msn starter programmet automatisk - velger ja (må velge ja for å gå videre)

 

Tillatte å motta tekstmelding i programmet - velger ja (må velge ja for å gå videre)

 

Etter dette kommer det bare "operasjon mislykkes" og jeg kommer ingen vei videre.

 

 

Det står i "feilmeldingsguiden" dere at det kan skyldes at javainnstillingene på telefonen er feil, men under internett-innstillinger finner jeg ikke noe java-innstillinger. De nyere Sony Ericssontelefonene har ikke dette under internett-innstliiinger Så hva skal jeg gjøre, står helt fast.

 

W890, C902, K850 og denne, samt annet nyere SE-telefoner har ikke javamenyer under internettinnstillinger så d må være en anna måte å gjøre d på. Kan dere sende denne saken til de som sitter med utvikling eller er ansvarlig med Windows Live for hjelp? Prøvd å fått hjelp fra dere på kundeservice i over ett år nå tidligere med andre telefonmodeller fra Sony Ericsson men ikke kommet noen vei. Så vil tro dere også ønsker å løse dette, for det er nok ikke bare meg som sliter med dette.

 

Håper dere kan/vil hjelpe meg/oss å finne ut av dette.

 

Avventer tilbakemelding om hjelp :-)

 

Takk.

Endret av mortengutt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Batteriet mitt er forsatt ganske kake på denne mobilen :(

Ladet den i en del timer i går, og nå er det 88% batteriprosent igjen! Jeg synes dette er lite tatt i betraktning at jeg har skrudd av alt som går ann, slik at mobilen funker til det den trengs til atm. I tillegg er lysstyrken på 60% .

 

Har kun sendt noen SMS og ringt litt, men synes å huske at min gamle SE z530i holdt ut i langt lengre tid enn denne, PÅ TROSS av at batteriet var eldre model! Nå har jo C905 større skjerm, men bedre batteri, så fortsatt skeptisk. Kanskje bare jeg som er sær?

Lenke til kommentar
Vedrørende batteritiden, er det andre som opplever at telefonen tapper utrolig mye batteri på natta? Kan legge meg med rundt 60% og våkne opp til 15% batteri. Da er alle program ikke i bruk og 3G er avslått (hele tiden).

 

Er jo litt merkelig. Tips noen?

 

Jepp,måtte lade hver kveld da jeg fikk den.

 

Slik holdt det på i 14 dager.

 

Men så en dag koblet jeg den til en bil-lader og etter det så har merkelig nok batteriet holdt i flere dager.

 

Enten er det laderen som fulgte med som er defekt,eller så er det telefonen det er noe feil med.

Lenke til kommentar
Ellers er jeg frustrert over batteritid, gps og wlan

 

Har du også problem med Wi-Fi?

 

Når jeg kobler til min Linksys basestasjon så mottar jeg ikke IP-adresse, selv ved utmerket signal. Min bærbare PC klarer dette uten problem, og jeg har ikke problem med mobilen på andre trådløse nett.

 

Kan det være et problem med C905 siden det er en egen DHCP-server som deler ut IP-adresser, og ikke selve trådløs-accespunktet?

Lenke til kommentar
Hvordan er det med lys på kameraet? er det blitz når man tar bilder? kan man skru det på og av? andre lyd som lyser når man tar bilder eller filmer? går det an og skru av å? :p

Kameraet har lys ja, det kan du skru av eller på (det er av som standard). Blits er også på by default, men kan også skrus av ved hjelp av hurtigmeny på d-paden.

Endret av parallax313
Lenke til kommentar
Koser meg med denne nå, ser ut som en million dollar.

 

Hvor bestilte du mobilen med denne fargen fra?

 

Jeg kan godt bestille Copper-gold versjonen fra utlandet, kan vel uansett endre til norsk

språk i menyen?

 

Nei, den må nok flashes til norsk SW, disse finnes på bl.a Ebay.

 

Regner med jeg kommer til å bestille copper-gold versjonen selv. Kunne du hjelpe meg med en link til hvor jeg kan skaffe den rette versjonen for norsk SW, evt en kort forklaring på fremgangsmåten for å få oppgradert telefonen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...