beverpower Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Jeg har et gammelt GeForce2 Pro-kort og lurte på om noen visste hvordan jeg kan få optimalt ut av det?? Har virkelig tenkt til å kjøpe meg nytt snart, men AKKURAT nå har jeg ikke råd!! Noen som har peil?? Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Nedlaste de nyeste drv. til kortet! Få tak i et tweaking program, som powerstrip eller Rivetuner ,og trikse og mixse med innstillingene. Ta vekk kvalitet i bytte mot ytelse eller finne en balanse mellom dem! Overklokking hjelper en god del også! Lenke til kommentar
beverpower Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 Er det vankelig og klokke skjermkortet ell? Viktig med ny GPU-vifte? Lenke til kommentar
FlaSch Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Klokke skjermkortet er lett som en plett. Dra ned de nye driverne til nvidia, og gå på skjermkortinstillinger-->advanced-->more options eller.no så finne no med "clock" greie, så er det to skyve ting der. Men en ting jeg lurte på, hvor mye er det stabilt å klokke, og hvor mye bør man klokke for at det skal hjelpe noe særlig? (250mhz tror jeg det er som standard bare ) Lenke til kommentar
beverpower Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 Men trenger jeg en ny vifte?? Har bare den som fulgte med kortet... Lenke til kommentar
beverpower Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 Klokke skjermkortet er lett som en plett. Dra ned de nye driverne til nvidia, og gå på skjermkortinstillinger-->advanced-->more options eller.no så finne no med "clock" greie, så er det to skyve ting der. Finner ingen ting som kan klokke kortet... Går heller ikke an å trykke på "more options".. Lenke til kommentar
JuB Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Kan fint klokke med standardkjøling, men kortet kan ta skade hvis det blir for varmt. Er ikke vanskelig å mekke på en CPU kjøler av en slag.. Gøy er det også... Når du klokker er det lurt å kjøre en 3dmark test mellom vær dose med overklokking, og så fort du får noen artifacts (feil i grafikken) må du klokke litt ned igjen...gjør dette til du får den optimale MHz.. 8) Lenke til kommentar
Gef Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Du må laste ned rivatuner for å kunne klokke kortet ditt...har klokka mitt 3dkort med standarvifte fra 250/400 til 285/445MHz kan klokke mer også men trenger ikke det pga. jeg merker ingen ytelses forskjell... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå