Gå til innhold

Hvordan få opptimalt ut av skjermkortet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nedlaste de nyeste drv. til kortet!

Få tak i et tweaking program, som powerstrip eller Rivetuner ,og trikse og mixse med innstillingene. Ta vekk kvalitet i bytte mot ytelse eller finne en balanse mellom dem! :roll:

Overklokking hjelper en god del også! :D

Lenke til kommentar

Klokke skjermkortet er lett som en plett. Dra ned de nye driverne til nvidia, og gå på skjermkortinstillinger-->advanced-->more options eller.no så finne no med "clock" greie, så er det to skyve ting der.

Men en ting jeg lurte på, hvor mye er det stabilt å klokke, og hvor mye bør man klokke for at det skal hjelpe noe særlig? (250mhz tror jeg det er som standard bare :( )

Lenke til kommentar
Klokke skjermkortet er lett som en plett. Dra ned de nye driverne til nvidia, og gå på skjermkortinstillinger-->advanced-->more options eller.no så finne no med "clock" greie, så er det to skyve ting der.

Finner ingen ting som kan klokke kortet... Går heller ikke an å trykke på "more options".. :shrug:

Lenke til kommentar

Kan fint klokke med standardkjøling, men kortet kan ta skade hvis det blir for varmt.

Er ikke vanskelig å mekke på en CPU kjøler av en slag.. Gøy er det også... :D

Når du klokker er det lurt å kjøre en 3dmark test mellom vær dose med overklokking, og så fort du får noen artifacts (feil i grafikken) må du klokke litt ned igjen...gjør dette til du får den optimale MHz.. 8)

Lenke til kommentar

Du må laste ned rivatuner for å kunne klokke kortet ditt...har klokka mitt 3dkort med standarvifte fra 250/400 til 285/445MHz kan klokke mer også men trenger ikke det pga. jeg merker ingen ytelses forskjell...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...