Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst][løst]Får ikke tilbake frikort etter oppsigelse

Joney

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nå sakt opp jobben min hos ICA og spurte i den forbindelse arbeidsgiver om å få tilbake mitt frikort siden jeg trenger det til ny jobb.

Svaret jeg fikk var at det ligger i et arkiv i Oslo og at jeg ikke får det tilbake for da må noen fra bedriften kjøre helt inn til Oslo for å leite frem mitt kort. Ettersom arkivet er over alle ansatte i ICA Norge og det er arkiver for 10 år, mente han at jeg heller skal ringe skatteetaten for å få et nytt frikort. Jeg har tenkt til å ringe dem i morra, men ettersom jeg ikke tror jeg får noe nytt kort så mener jeg å huske at jeg har et par rettigheter når det gjelder denne saken.

Såvidt jeg husker så har jeg rett til å få tilbake mitt frikort med påført hvor mye jeg har tjent når jeg slutter i en bedrift.

Kan noen bekrefte/avbekrefte dette og muligens linke til noen lover i lovdata.no som sier noe om dette?

Tusen takk på forhånd!

-Joney

Endret av Joney
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror du sliter.. Skatteetaten sier at frikort kun kan bestilles èn gang per år.

Men her kommer et forslag som kan hjelpe deg. Ser ut til at svindel med frikort er populært, derfor det er så strengt.

Kan dessverre ikke svare på om arbeidsgiver plikter å gi deg skattekortet tilbake. Men har du så mye igjen på det, hvis du har jobbet en del hos ICA allerede?

Lenke til kommentar

Ringte skatteetaten i dag og de sa de i utgangspunktet ikke gir ut mer enn et frikort.

Uansett har jeg snakka med arbeidsgiver en gang til og problemet ble pluttselig løst med en enkel liten telefon inn til Oslo :blink:

Takk uansett folkens!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...