Gå til innhold

Ødeleggelse av Canon objetiver

Gjest Slettet-q5ES5fDk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er rimlig vanlig at slikt gjøres med returvarer. Produsentene ønsker ikke at dette skal komme ut "på gaten" som B og C varer. for det første drar det ned nysalget og for det andre kan det i ytterste konsekvens bidra til å gi et merke dårlig rykte av feil årsaker.

Endret av EspenE
Lenke til kommentar
Ja der har vi en rektleg skraphaug... :wee:

Canon utstyr må i hvert fall ødelegges før det kan kalles skrap :)

Men det er et trist syn uansett ...

Tom

Hehe, den var fin! :)

Men synes det virker rart at Canon nekter så sterkt å selge b-varer, noen formeninger om hvorfor?

Lenke til kommentar
Tror nok mye ligger i forklaringen til EspenE når det gjelder hvorfor Canon ødelegger disse produktene.

Selv om folk er klar over at det er B-vare så har de en tendens til å glemme å fortelle det hvis det er noe feil med produktet.

Ja, skal vel egentlig si meg enig i det.

Å ta knekken på defekt optikk skjønner jeg, men ødelegge kamerahus/videokamera som kanskje funker. De kunne ha donert de til en skole som har media etc. som valgfag eller noe.

Njaa...

"-Å på skolen har vi et canon kamera, er BARE feil med det" og vips så har ryktet spredd seg som EspenE sa...

Lenke til kommentar

Dere elever faktisk!

Nå er det vel egentlig sånn at jeg sitter å reparerer video og foto utstyr til daglig, og vet at elever ikke kan behandle ting som de burde. Men jeg vet også etter å ha vært på installasjon på skoler at elevene ikke skjønner at de behandler ting for dårlig, og da går ryktet, til f.eks. foreldre, som igjen sprer det til kollegaer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...