War Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) Om jeg setter multiplieren til 11 (x266) blir dette 2,9 Hva med 10 (x290) ~2,9 ? Eller 9 (x322) ~2,9 Siden jeg har extreme cpu og kan endre multiplieren fra 6-36 burde den stå lavt eller høyt. Siden jeg har dårlig kjøling klokker jeg bare 10% nå og har ikke gjort noe annet en å satt multiplieren fra 9 til 10. Endret 10. juni 2008 av War Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Det er veldig enkelt i grunn. FSB (eksempelvis 266 eller 333 achengig av CPUen) ganger multipieren = total frekvens, så regnestykkene dine over er riktige. Hvis du spør hva som er best av de to som begge blir 2,9Ghz så er svaret at den med høyest FSB er littegrann bedre (ikke spesiellt mye). Det sagt så når du på ett eller annet punkt et tak der hovedkortet ikke klarer å ta unna høyere FSB frekvens, og da er et fint å kunne justere muliplieren i stedet. Å justere FSB endrer på mange hastigheter på hovedkortet, inkludert CPUen. Å øke multiplieren justerer kun CPuen isolert, og er derfor den desidert safeste og minst kompliserte måten å overklokke på. Bare synd nesten alle prosessorer har låst multiplier -Stigma Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Det kommer ann på hvordan resten av oppsettet ditt er, og hvor mye du vil klokke f.eks. minnet. Hvis du har en extreme-prosessor, og dårlig kjøling, vil jeg på det sterkere anbefale å bruke 5-600 på ny og bedre kjøler, hvis ikke er det vell egentlig ikke mye vits med extreme-edition. Hvilket oppsett er det du har? Lenke til kommentar
War Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) Takker, da fikk jeg svar på FSB spm. Har original kjøler INTEL 56 grader Har kjøpt denne 56 grader, men bråker mindre Kjøpte denne 60 grader, hjalp ingen ting. Kjøpte denne Som kommer imorgen i posten, vi får se da. Alle kjølere er prøvd fra ingen til mye kjølepasta, flere typer pastaer, forskjellig kabinettventilasjon , forskjellige vifter men ingen lavere temp. Kan være lukket på cpu som er skjev , også prøvd med 3 hovedkort med samme temp vises. Endret 10. juni 2008 av War Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 forhåpentligvis blir temperaturen bedre da ja, men hvilken prosessor er det egentlig snakk om? Lenke til kommentar
War Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) Intel Core 2 Extreme QX6700 Merkelig bios NB, SB ram osv, skal jeg øke volten så ser jeg ikke hva volten er, bare Normal og +0.1 +0.2 osv Og på rammen er det kodet i abc osv og ikke bare 1,5 1,6 osv. Endret 10. juni 2008 av War Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Får jeg spørre om hvor mye du måtte betale for den zalman-opplegget? Leste noen tester om den og den er ikke bra til klokking...er faktisk noen luftkjølere som slår den på klokking=( Grunnen er at den klarer ikke å utnytte radiatoren sin som egentlig er meget bra. Hvis du må ut med mer enn 1500-2000 så hadde jeg prøvd å finn et brukt vannkjølings-sett. Men det positive er jo at de zalman-pakkene er lett å bruke=) Edit: Fikk besøk av han Leif Endret 12. juni 2008 av Fluesopp Lenke til kommentar
War Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Den kostet 2,8K 3k med NB kjøler. Nå er det egentlig ikke hovedpcen den skal kjøle men en uklokket server. Jeg måtte bare prøve den på hovedpcen før serveren er bygget. Skal egentlig koolance på hovedpcen hvor alle delene er fra usa. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Oh, snakk om waste of money ^^ Lenke til kommentar
War Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Nja om jeg bestiller samme deler fra koolance kommer det på 340 dollar uten nippler , slanger og frakt og alt er da løst og må monteres. Trur det blir det samme , til sammenligning så kostet kjøledelene til hovedpcen 16000kr da er det 11 blokker og 5 pumper men jeg monterer ikke det før det har kommet kjøleblokk til 280 kortet (om jeg skal ha det, har GeForce 9800 GX2 nå og den finnes det blokk til ) og dobbeltkabinettet fra lianli kommer. Endret 12. juni 2008 av War Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 what? vannkjøling til 16K? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Hadde ikke brukt 16k på vannsett om jeg hadde pengene engang, er ikke noe poeng i det. 5 pumper? hva skal du med 5 i en pc da? Lenke til kommentar
War Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Det er til flere pcer i en rack, behøver vel ikke bruke alle pumpene men kan iallefall ha 10mm på en og 6mm på en annen. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 aaaa..må være enig i at den der så litt morsom ut=) Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Det er til flere pcer i en rack, behøver vel ikke bruke alle pumpenemen kan iallefall ha 10mm på en og 6mm på en annen. *Drool* .... Den der var ikke billig anntar jeg? Aldri sett en slik før. Er dette industri-klasse utstyr eller noe sånt? Det ser rimelig gjennomført ut. -Stigma Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 http://www.koolance.com/water-cooling/prod...?product_id=372 Rimelig stiv pris. Lenke til kommentar
War Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Til en pc ja, nå er jo dollarkursen på 5.3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå