f(x) Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Hvor gammel må man være for å ta teoriprøve på Lett MC? Er det samme prøve som man må ta på tung MC, slik at man slipper 2 prøver? Lenke til kommentar
crisnaa1 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 hei nei ikke samme prøve, du må få klar signal fra kjøre skole før teoriprøve. oppkjøring når du er 16 + Lenke til kommentar
f(x) Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) Ikke slik som med bil altså, der det er en bestemt alder man må være for å ta teoriprøve? (17,5år(?)) Endret 11. juni 2008 av Martin_PS3 Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 heinei ikke samme prøve Jeg slapp hvertfall mellomtung teoriprøven. Når jeg hadde A1 prøven fra før. Lenke til kommentar
crisnaa1 Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 ja, å jeg har skrevet feil oppe. du må være 15 år får øvelseskjøring, men da må du ha intercom/handsfree med kontakt med en person over 25år å den personen må ha hatt lappen over 5 år. å må kjøre bak deg. Lenke til kommentar
f(x) Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 ja, å jeg har skrevet feil oppe.du må være 15 år får øvelseskjøring, men da må du ha intercom/handsfree med kontakt med en person over 25år å den personen må ha hatt lappen over 5 år. å må kjøre bak deg. Ja, det vet jeg. Men hvor gammel må man være for å ta teoriprøven? Prøven for bil er jo 6 mnd før oppkjøringsalder (18 år - 6mnd = 17,5år). Bare lurer på om det er en spesiell alder man må være for å ta teoriprøven for lett MC. Lenke til kommentar
crisnaa1 Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 neee bare at kjøre skolen gir deg lov eller noe sånnt Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 ja, å jeg har skrevet feil oppe.du må være 15 år får øvelseskjøring, men da må du ha intercom/handsfree med kontakt med en person over 25år å den personen må ha hatt lappen over 5 år. å må kjøre bak deg. 5 år sammenhengende er det. ikke 5 år. Så er det ikke kjøreskolen som gir deg lov til å ta teori, men Statens Vegvesen. Lenke til kommentar
ole-kr1 Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 crisnaa1 kan du si meg hvor du har funnet det du sier her, nesten alt er jo helt feil... Lett MC teoriprøven kan du ta når du er 15,5 år. reglene ved øvelseskjøring: (hentet fra vegvesen.no) Ved øvingskjøring med motorsykkel på veg eller andre område som ikkje er avsperra, skal den som er med deg sitja på motorsykkelen og kunne instruere deg via tovegs kommunikasjonsutstyr. Har motorsykkelen som du øvingskjører med sitjeplass berre for føraren, må den som er med deg kunne instruere gjennom tovegs radiosamband eller liknande, i tillegg til å ha visuell kontakt. Det er desuten samme teori prøve for lett, mellom og tung MC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå