Gå til innhold

Overføre surround fra PS3 til Z-5500.

Talker

Anbefalte innlegg

Sånn situasjonen er nå, så må jeg ha en ganske lang kabel for å få lyd fra tv-benken, til kontroll boksen på z-5500. Er vel rundt 10m kanskje. Ikke mere hvertfall. Med optisk kabel blir dette ganske dyrt. Så hva gjør dere? Kan bruke Optisk og Coaxial.

Siste alternativ er å sette boksen til Z-5500 ved tv-benken, og strekke kabel(er) til PC-en. Kan da bruke 3stk jack, eller noe s/pdif greier. Ikke sett så mye på det, men har hvertfall et X-Fi ExtremeGamer kort. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp deg et høyttaler sett til... :p

Det vil være en billigere løsning og kjøpe jack kabler til X-Fi kortet ditt men blir da ikke overført digitalt. Jeg har koblet PS3'en via optisk til min Logitech Z-5450. Fra PC til Z-5450 bruker jeg spdif utgangen jeg har på frontpanelet til mitt X-Fi kort. Jeg liker og ha god lyd til spill/film på min PS3 og bruker PC-en kun til musikk, når jeg spiller på PC blir det som regel headset hos meg..:)

Lenke til kommentar

Gjør det noe særlig at det ikke er digitalt? Hvor lange slike jack-kabler kan jeg ha før kvaliteten på lyden forringes?

Grunnen til at jeg vil ha annlegget tilkoblet PC-en er at den brukes til alt! Musikk i stua, video, og i det siste: spill foran tv'n. Men nå kan vel en ps3 ta over det meste av disse funksjonene :)

Kan noen vise til et sted der jeg kan lese litt om mediasenter mulighetene til ps3? Gjerne med hvordan folk har satt det opp. Lurer på hvordan en kan bruke denne til musikk/film fra pc/hdd. Og hvor enkelt det går for seg. Har lenge hatt lyst på en egen stue pc, med enkle menyer og høy funksjonalitet, men kanskje pc3 kan ta over den biten og? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...