Gå til innhold

Mobilen kan få 13 megapiksler

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg var akkurat på hyttetur og tenkte da hvor synd det er at min telefon bare tar bilder i 640x480. Jeg skulle mye gjerne hatt dette så stort at jeg kunne fått det skrevet ut og hengt i ramme på veggen. Det tror jeg hadde blitt pent.

http://spackfish.com/hw/bilder/falkflaug.jpg

Du ser hvor mye støy det er i det bildet eller? Det blir ikke en tanke bedre med flere megapixler.. Da ser det faktisk bedre ut om du tar maling og pensel fatt og går løs på veggen med fri fantasi, uansett fredighet som maler. Og synd er det, for bildet hadde potensial til å bli svært bra! :) Et kompaktkamera til <1000 kr ville gjort jobben omtrent 10x bedre. Har selv en N82 som skal være ganske "langt fremme" på kamera, om ikke annet på det europeiske markedet, og jeg henger ikke opp bildene mine på veggen. Faktisk har jeg ETTER kjøpet av N82 gått til innkjøp av kompaktkamera. Det måtte til for å kunne ta brukbare bilder.

Lenke til kommentar

Jeg tror JohndoeMAKT glemte en smiley for å vise ironien.

Mobilkameraer på størrelse med en sukkerbit kan teknisk sett gi bedre bilder enn det der. Inntil ca 10 ganger høyere oppløsning kan forsvares uten å øke den fysiske størrelsen.

- JohndoeMAKT har 0,3 megapixler

- Inntil ca 3 megapixler kan i beste fall forsvares

- Dersom størrelsen på kameradelen økes kan også flere enn 3 megapixler forsvares.

Lenke til kommentar

Jeg blir frustrert hver gang jeg leser saker om dette. Hvorfor kan de ikke reklamere om bedre optikk og lavere oppløsning så folk kan forstå at det er flere faktorer som spiller inn hvis man skal ta gode bilder. Det er tross alt en "kamera"mobil.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Kameramobil.......mobil med kamera.....?

Folk vil ha det "beste" og tror automatisk at økning i mp gir bedre bilder.

Testet MANGE mobiler med kamera, (K810, N82, N96, C702, k850..osv) og vil faktisk nesten tørre å påstå at de beste bildene jeg har tatt med en telefon er gammle K750i med 2mp kamera.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...