Gå til innhold

DVI - Out of Range

Anbefalte innlegg

Hei! jeg installerte skjermkortdriveren på mitt geforce 8800gt kort istad... så måtte jeg restarte og da kom det opp en "veiviser." Den spurte om jeg hadde koblet til en DVI kontakt koblet til skjermen så jeg kunne få hdmi (noe av den duren hvetrfall)

Jeg svarte ja og deretter neste, da kom det opp mange alternativer som 480p - 1080p.. også en hvor det stod er du ikke sikker, sjekk alle ved forhåndsvisning... jeg valgte den fordi jeg ikke viste hvilke av de andre jeg skulle velge.. dataen restarta og da stod det bare "Out of Range" på skjermen... fik ikke gjort noe, så holder på å formatere dataen nå... så håper dere vet noe mer om hvilket valg jeg burde ta.. tenkte jeg kunne legge til bilder av det, men må bare få innstalert windows først :p

Har en 22" skjerm foresten...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, antar du har koblet den til DVI. ;)

HDMI er en annen type kabel, og brukes som oftest til HDTVer.

DVI øverst, HDMI nederst:

http://www.smelectronics.com/images2/S-HDMI-DVI-1.jpg

Den veiviseren er vel strengt tatt noe tull uansett. Like greit å gjøre det manuelt. Speiselt om man bare har en skjerm, så er det vel like greit å stille inn oppløsningen som man gjør til vanlig. ;)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Altså er det den menyen jeg tror det er, så skal du IKKE innom den. Kun de med TV. Ja du har DVI inngang, IKKE HDMI.

Derfor trenger du ikke følge veiviseren, som er ment for de med flere skjermer og vil sette opp en TV (som f. eks har HDMI og skal ha 16:9 format)

Din skjerm har nok DVI og 16:10 format. ;)

Altså helt standard, som du ikke trenger å følge veiviseren på. (eventuelt så takker du nei)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...