Gå til innhold

STILLE gamerpc under oppføring

th3_voice

Anbefalte innlegg

Såh. Jeg skal mekke meg en spill-pc. Jeg tar sikte på å gå above and beyond hva jeg for øyeblikket trenger, og mekke meg noe som kan få Age of Conan til å se pent og kjapt ut, blant annet. Men stats på PCen er forsåvidt nogenlunde i boks. Jeg er ikke noe særlig til å overklokke, men jeg tror jeg skal klare å bygge meg en finfin sak likevel.

Imidlertid: jeg er, iflg folk jeg kjenner, "fin på det". En PC som lager lyd, PLAGER meg. Det er lenge, LENGE siden jeg bygde PC sist, og på det tidspunktet valgte jeg en vifte som gikk for å være ganske stille. Folk rundt meg påstår den er det, men jeg synes ærlig talt den bråker. Skjermkortet er imidlertid det verste, så fort jeg drar i gang noe 3D-grafikk høres den ut som om den satte inn et ekstra gir (fordi den gjør det, så klart), og lyden irriterer meg noe helt AVSINDIG!

Så nå sitter jeg her og ønsker å høre fra folk som vet mer/har mer erfaring enn meg:

1. KAN jeg få en PC som er lim(lydløs) under spilling ved hjelp av luftkjøling? Er det MULIG?
  2. Hvor mye plunder og heft, samt ekstra kostnad, vil vannkjøling være?
  3. Har noen et tips for et bra kabinett å ordne vannkjøling til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan i alle dager klarte du å skrive inni margen på innlegget ditt?!? Jeg refererer til talllisten din 1,2,3 som ikke vises i inleggsfeltet men i stedet i feltet som viser avataren og brukernavnet. Jeghar aldri sett noe sånt før... *confused*

-Stigma

Lenke til kommentar
Hvordan i alle dager klarte du å skrive inni margen på innlegget ditt?!? Jeg refererer til talllisten din 1,2,3 som ikke vises i inleggsfeltet men i stedet i feltet som viser avataren og brukernavnet. Jeghar aldri sett noe sånt før... *confused*

-Stigma

Synes også det er rart, men det er ikke første gang jeg har sett det.

Lenke til kommentar

ikke spor helt av nå da... :)

# KAN jeg få en PC som er lim(lydløs) under spilling ved hjelp av luftkjøling? Er det MULIG?

# Hvor mye plunder og heft, samt ekstra kostnad, vil vannkjøling være?

jeg har en maskin som scorer 20K i 3dmark 2006 tilnermet lydløs. men man trenger stille vifter. og de finnes ikke i et kabinett så kjøp det heller på sida

Lenke til kommentar

-Stigma

Standard BBcode-lister:

[list=1]
[*]ett element
[*]et annet element
[*]tredje element
[*]siste element
[/list]

Lenke til kommentar

FORØVRIG! Takk for innspill så langt.

Jeg må innrømme at jeg er litt keen på å gi vannkjøling et forsøk, men samtidig er jeg skeptisk... jeg tipper jeg gir vifter ett forsøk til på å imponere, sannsynligvis...

Men en ting gjenstår. Skjermkortvifter. De er gjerne mer støyende enn resten av maskina til sammen under spilling, i min erfaring... har det skjedd voldsomme kvantesprang i utvikling der, eller blir jeg nødt til å erstatte skjermkortvifta mi også?

Lenke til kommentar
Jeg har ikke helt bestemt meg ennå. Har hørt skumle rykter om nye skjermkort i løpet av kort tid, og har ikke hatt tid til å sette meg inn i hva som skjer da.

har du is i magen så kan du vente. er store ting på gang fra både ati og nvidia. men i den øvre prisklasse 2-5K

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...