Gå til innhold

Angrerett og store fraktkostnader

Anbefalte innlegg

Eg har nyleg kjøpt ein 50" plasma TV hjå, la oss sei, Komplett.

Frakta på den kjem på nesten 1 300 kroner. Dersom eg mot all formodning ikkje skulle væra nøgd med denne TVen, og vil benytta meg av angreretten min. Er det då på min rekning? Vil det sei at det vil kosta meg 1 300 kroner dersom eg angrar?

Eller betalar eg for frakten tilbake til komplett, som straks dei har motteke vara, refunderar fraktkostnaden min?

Nokon som kan svare på dette? På førehand takk.

Gaz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angrerettloven § 15:

Ved bruk av angreretten faller partenes plikt til å oppfylle avtalen bort. Dersom noen av partene har oppfylt hele eller deler av avtalen skal det skje en tilbakeføring. Returkostnadene bæres av forbrukeren med mindre selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig.

Det samme står på Komplett.no. Ja, jeg vet det var et eksempel, men jeg regner med at alle nettbutikker følger den samme loven. Det ser (dessverre) ut som du må betale returkostnadene selv.

Lenke til kommentar

Det blir jo urimelig å kreve at selger skal dekke den kostnaden, da det ikke er deres feil at du bor såpass langt unna at den må fraktes med eksternt selskap.

Så lenge selger leverer det de skal levere, kan de heller ikke stilles til ansvar for frakt. Sånne store varer lønner seg ofte å kjøpe fra butikk, netopp pga mye problemer med frakt frem og tilbake i eventuelle reklamasjonssaker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...