Bibbo Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Hei! Har nettopp gått til anskaffelse av et Nikon D40 og er strålende fornøyd! Men jeg trenger litt hjelp til valg av utstyr som veske og UV filter: Først, hvor stor diameter må mitt UV filter ha? Ser at det finnes både 52 og 58 mm. Har standard 18-55 linse. Og hva anbefales det av vesker? Har ikke behov for sekk og prisen bør helst ikke overstige 500,-. Gjerne nettbutikk =), og helst ikke snutebager. Plass til andre objektiv er ikke nødvendig, men helst til lader/minnekort. Med andre ord: noe enkelt=) Lurer også på om det er merkbar forskjell mellom Extreme III minnekortene og Ultra kortene? Takker for svar=)Beklager hvis dette er mye "debbatert" fra før. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 UV filter har ikke noe for seg på DSLR, de som bruker det bruker det for å beskytte den flotte og dyre optikken sin, kitzoomen din er rett og slett ikke noe å beskytte, IOM at et godt UV filter koster 2/3 av hva objektivet koster når det gjelder minnekortet må du avgjøre selv hva du trenger, hvis du liker å ta mange bilder på rad trenger du et kjappt minnekort, kjappt minnekort er også kjekkt og ha, hvis du som jeg får mark av å sitte og vente på at bildene skal bli overført til PC-en Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Forksjellen på Sandisk Ultra II og Sandisk Extreme III er minimale på ditt kamera da, så det går fint med begge. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 men dersom du bruker minnekort leser ved overføring til pc vil det kunne gå betydelig raskere med et raskt kort Lenke til kommentar
fototim Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Snutebag om ekstra minnekort burde ikke være noe problem. Det finnes plenty av smålommer i handelen som du kan feste på reima. Lader er kanskje litt verre å få plass til, men hva med ekstra batteri i bukselomma, de gangene du tror du trenger mer strøm? Endret 13. juni 2008 av fototim Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Laderen til D40 er ganske flat, så den bør gå greit nedi topplommen på en snutebag. Hvis jeg kan få ekstra EN-EL3 og en blåsebelg til å få plass i topplommen på snutebagen min (Lowepro TLZ1) så skal det ikke være noe problem med en liten lader. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Teac Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 (endret) Hiver meg på denne tråden jeg også. Fikk mitt kamera i går. Første speilrefleks Tenkte og gå for denne vesken til kameraet. Vet ikke hva jeg får oppi, men får stikke innom og se. I tillegg kjøper jeg nok sannynlig dette minne kortet. Mulig jeg kjøper et 4gb i resvere. Kjipt og dra på ferie og ende opp med ødelagt minnekort. Endret 14. juni 2008 av Teac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg