Gå til innhold

Kommentarer til halvferdig maskin

Anbefalte innlegg

Hei. Maskinen min begynner å krype mot antikk, og jeg skal gå til innkjøp av ny hardware nå i sommer. Jeg ønsker at den skal holde i noen år, men muligheter til å gjøre oppgraderinger underveis er tilstede. Når det gjelder spill så prøver jeg så klart å presse ut så mye juice som hardwaren tillater - jeg liker min eyecandy. :thumbup:

https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=75024

Dette er min foreløpige handlevogn. Tenker på å kjøre 2x 8800GT i SLI, dette skal visst være mye bang for the buck? Hovedkort er jeg relativt blank på, har noen et tips til en rimelig penge hadde det vært flott. HDD etc. ordner jeg senere.

- Hvor kraftig PSU trenger jeg?

- Er Boxed-viften ålreit på denne prosessoren (overklokking?)

- Har et gammelt Chieftec-kabinett, bør jeg investere i et nytt? (Har dvd-spiller, lydkort osv.)

- Kom gjerne med innspill, forslag og innvendinger, jeg prøver for øvrig å ikke gå over 9000 kroner. ( :cool: )

Edit: Å spytte inn en tusenlapp for en 9800 GX2 fremfor 2x 8800GT - noen vits? Verdt det?

Endret av fLR
Videoannonse
Annonse

Du må jo kjøpe ett nforce basert kort for å få utnytta SLI teknologien - Her er det flere serier og legge seg på... Ville valgt ett med passiv kjøling dersom støy betyr noe :) Boxed viftene sliter ofte med å holde under 50 grader uklokket så jeg ville nok kjøpt en skikkelig ribbe med en eller to stk. stillegående 120 vifter og en god kjølepasta ( feks. ArticSilver5) Om det er ett miditower kabinett fra chieftec og du planlegger å kjøre ATX ser jeg ikke problemet i at du beholder dette.. er jo bra kabinetter :) Ville kjørt 500 eller 550w PSU. Skjermkort oppgraderingen har jeg ingen formening om da jeg ikke har så god kjennskap til 9800 serien :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...