tadam Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Viften som følger med ATI's kort er noe dritt, den lager alt for mye støy i min ellers stille pc... Kan noe anbefalle en GPU kjøler som funker bra for radeonen (jeg har ikke tenkt å overklokke, men liker å ha god stillegående kjøling) Noen forslag?? Kanskje en ZM80AHP eller ZM17CU Har noen linker til tester av disse på Radeon 9700 pro?? Lenke til kommentar
ih8myself Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Sett på ett adapter, og så monterer du en papst 60mm med zalman fan mate 1 eller enermax 60mm vifte på. Kanskje ikke dette helt var din greie... Men det hadde vært fett, og du får flott kjøling, med bare 15 dB... Lenke til kommentar
tadam Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 Hvilken / hva slags adapter var det du tenkte på (og pris)?? PS har alt chieftec kabinett med vifte i døren, den sitter perfekt til for å kjøle gpu... så trenger vel bare adapteren. Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Kjøp vannkjøing og, bruk en magnum gpu kjøler ! da får du stille maskin da ! Lenke til kommentar
tadam Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 ikke dum ide men det passer ganske dårlig for lommeboka mi... Lenke til kommentar
ih8myself Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 tadam, en slik: http://www.microplex.no/rubweb/rd.php?rd=K...K80000&toc=5845 Bare 40mm til 60mm... Men jeg vet ikke hvor man skal finne slik. Lenke til kommentar
tadam Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 Er noe usikker på hvordan det skal monteres... skal jeg fjerne ati's vifte for så å sette på adapteren med en digg stille gående 60mm papst vifte? Lenke til kommentar
ih8myself Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Jepp... Men jeg aner ikke om det blir bra. Jeg har gjort det på cpu'en min, funker flott. Lenke til kommentar
Mr. Horse Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Jeg monterte en Zalman ZM80A-HP på min Sapphire Radeon 9700 PRO. Det funker helt fint, kan til og med overklokkes hvis du har litt luftsirkulasjon i kassen. Lenke til kommentar
L0ko Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Leste et innlegg på forum som vertfall gav meg en kjempe mega nydelig ide til å kjøle ned det særs varme skjermkortet mitt (sapphire radeon 9700 Pro). Rett og slett ved å kjøpe ei vifte, samma kass 70x70mm, helst 80x80mm for de finst så mange og fine og kule av eller større for den del! Men uansett, så fester du den rett forran kjøleren på skjerkortet ditt SLIK -> http://home.online.no/~od-eri-p/gvifte.jpg TADAA og du har fått ei billig vifte (alt fra 50 - 200kr) med lite støy som kjøler fiiiiiiint!! Lurer du på korleis du skal feste den ? bruk litt kreativitet, bor hull i en metall bit eller lignende, og lim vifta på med superlim :smile: peace OUT [/url] Lenke til kommentar
ih8myself Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Najs. Skal teste det. Blir det for ineffektivt å bruke en sånn i tilleg til vanlig vifte ? Så kjører den bare på lav hastighet. Litt hjelp til gpu viften, og ram kjøling lissom, pluss at den skaper bedre luftflyt i kabinettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå