Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Merkelige Feil [Spill-PC]

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettop kjøpt en ny PC fra komplett... Punga ut 13 500 for den (inkl. frakt+mva)

Systemet mitt:

http://i307.photobucket.com/albums/nn294/T...dras/System.jpg

Bestilte Crysis med denne også som en slags "Test" for å finne ut om den duger bra til mine behov (Spill)

"Hardware spm":

1 - Ville dere trodd denne klarer Crysis Very High 1240x1024 DX10? Faktisk ikke, den har ikke kjangs på Very High, har rundt 15-18fps hele tiden. trur ikke jeg noengang har kommet over 22fps. Normalt til mitt system?

2 - Har noen merkelige Crysis oppstartsfeil, f.eks noen ganger hender det at musen blir "flyttet" noen cm til høyre, altså at jeg ikke kan trygge på Single Player noe annet. Må liksom knappen en eller annen plass på skjermen. Alt blir liksom forflyttet, selv om det ikke vises på skjermen.

Må endre oppløsning eller fullscreen off så on igjen for å fikse det.

3 - Har Age of Conan, kjører det relativt fint på Very High, men FPSen er rundt 15-23 noen ganger det er mye som skjer på skjermen. Er ikke PCen min BRA nokk eller trur dere det kan være en feil?

Annet spm:

A - Noen som vet hvordan jeg automatisk kommer inn på brukeren min? Det er bare en bruker på PCen min, og velkomstskjermen har jeg ikke bruk for i det hele tatt :whistle:

B - Virusprogrammet mitt som følgte med PCen går ut start (Norton). Noen som vet om gratisprogrammer som funker like bra?

Ville bare høre om det var noe galt eller om jeg bare har klage-mani =)

Er 14 år så er ikke så veldig erfaren med datateknologi. (en kollega til faren min hjalp meg å sette sammen datamaskinen).

Så prøv å forenkle dataspråket dere så lett som mulig.

Takk for alle evt svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svarer på det jeg har tid til:

3 - Har Age of Conan, kjører det relativt fint på Very High, men FPSen er rundt 15-23 noen ganger det er mye som skjer på skjermen. Er ikke PCen min BRA nokk eller trur dere det kan være en feil?

Dette er ikke maskinen dins feil. Har selv opplevd mange svingninger i FPS i AoC, og det har mange andre også.

B - Virusprogrammet mitt som følgte med PCen går ut start (Norton). Noen som vet om gratisprogrammer som funker like bra?

Avast eller AVG er begge gode og gratis antivirusløsninger:

http://www.avast.com/

http://www.grisoft.com/

A - Noen som vet hvordan jeg automatisk kommer inn på brukeren min? Det er bare en bruker på PCen min, og velkomstskjermen har jeg ikke bruk for i det hele tatt

Dersom du ikke har domene-pålogging, er det vanligvis ikke nødvendig med passord for å logge på. Eventuelt kan du endre passord til blankt, dermed skal den ikke be om passord ved Windows oppstart.

Forøvrig:

Hent ned de siste offisielle driverne for hovedkort (chipset), skjermkort, lydkort - fra de respektive produsentene. Dette for å få best mulig ytelse - og for å unngå potensielle bugs i eldre drivere.

Endret av Caze
Lenke til kommentar
hvorfor har du kjøpt 4Gb ram og win 32bit?

Fordi RAM er så billig for tiden at det ikke utgjør særlig stor forskjell mellom 2 og 4GB, tipper jeg.

Og så er det jo bedre med ~3.4GB enn 2GB eller 3GB.

Er du uenig?

Lenke til kommentar

har samme prob som du har med oppstart av crysis og må spille det i dx9,noe du velger med og høyreklikke på spillet.

mener og ha lest at det kan ha med og gjøre at du gar innstalert dx9 med et spill feks. og at det da vil kødde med dx10 spill,fant ikke siden jeg leste om dette men noe ala dette i denne linken

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
hvorfor har du kjøpt 4Gb ram og win 32bit?

Fordi RAM er så billig for tiden at det ikke utgjør særlig stor forskjell mellom 2 og 4GB, tipper jeg.

Og så er det jo bedre med ~3.4GB enn 2GB eller 3GB.

Er du uenig?

joa men når han først kjøpte Win, hvorfor ikke 64bit?

så får han alle 4GB sine

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...