Gå til innhold

Hjelp meg med å finpusse handlelista fra USA (Canon)

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge tenkt på å bestille meg en fet pakke med moro fra USA (skal bruke bhphotovideo.com), og det ser ut til at jeg holder på å få muligheten nå.

Lista er grovt sett som følger:

Canon 70-200mm f/4

Canon 28mm f/1.8 (Skal brukes på crop-kamera)

67mm CPL (Hoya 67mm Circular Polarizer HMC?)

Har tenkt på andre filtre, som feks infrarødt filter, UV-filter (til beskyttelse?), ND-grad og graderte fargefiltre. Disse vil jeg kjøpe i 67mm (med UV som unntak) så jeg kan bruke en step-down(?) til å kunne bruke dem på 28mm f/1.8, og de vil passe på Tamron 17-50mm og 70-200mm f/4. Jeg kommer garantert til å kjøpe et eller flere av disse filtrene, jeg er bare ikke sikker på hvor jeg skal sette grensa.

Pakken handler ikke om å få dekket flest mulig bruksområder eller lignende, men mulighet til å ha det moro med å prøve ting jeg ikke har kunnet før. Objektiver jeg har fra før av er Tamron 17-50mm og Sigma 10-20mm. Grunnen til at jeg har sett meg ut 70-200mm f/4 er at den skal være så veldig bra, og det appellerer sterkt til meg.

Penger betyr noe. Ideelt sett skulle jeg ikke ha brukt mer enn 7000kr på denne pakka, men det er jo ganske så umulig. Det ser jo nærmere ut 10000kr for øyeblikket. Jeg har penger på vei i min retning, men det er en måned mellom lønningene og jeg skulle gjerne ha hatt utstyret i starten av ferien istedenfor slutten. Om jeg skulle bli supergira får jeg garantert låne noen lapper av foreldrene mine til neste lønning kommer. Tingen er at for øyeblikket så er det som ser ut til å tape i sammenligningen mellom pris og moro 70-200mm. Skal jeg kanskje kjøpe den senere? Hvor mye ekstra må jeg betale i frakt, tollgebyr osv. om jeg bestiller to ganger istedenfor en? Hvordan mener du at lista mi bør se ut, og hva kommer det til å koste?

Endret av pederk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...