Gå til innhold

Jehovas vitne: planlagt eller tilfeldighet?

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig kan jo foreldre være normale. Jeg nekter ikke for at noen foreldre innser at barnet dems ikke kan overbeviser og lar det ta egne valg. Men mange som ikke gjør det. Og noen nevnte at f.eks. blir du kristen kan du ikke melde deg ut før du er 15. Det kan godt være, men der har du ikke obligatoriske møter/jobber å gjøre. Jeg har vært døpt men har ikke vært i en kirke siden barne skolen. Og da blei jeg tvingi dit av skolen (noe som også burde gjøres slutt på men som ikke tilhører denne tråden) Det er faktisk mest skolen dere kan skylde for folk som meg som blir rett og slett sint på religioner. Der har jeg lært om dem og skjønt hvor dumt det er mens jeg har vokst opp. Alle i Jehovas vitne er ikke dritt sekker. Men ting de står får går utover andre en bare dem selv. Og jeg syns ikke det er veldig "kristent" av dem. Men sånne som 13'åringens historier forandre litt synet. Bra jobba gutt ;) Viktig at du står for egne meninger, noe som enkelte folk i denne tråden ikke tillater.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor har du det fra at mange ikke ikke innser at barnet dems ikke kan overbeviser og lar det ta egne valg? Har du noen forskningsartikler, undersøkelser og/eller nyheter å vise til, eller tar du det ut ifra de få du har møtt?

Lenke til kommentar
Hvor har du det fra at mange ikke ikke innser at barnet dems ikke kan overbeviser og lar det ta egne valg? Har du noen forskningsartikler, undersøkelser og/eller nyheter å vise til, eller tar du det ut ifra de få du har møtt?

Tar det fra de få jeg har møtt og som andre har møtt. Rett og slett ting jeg har hørt og halveis erfart. Og skal du ha et eksempel ??? Hvis du hadde vært homofil og vært i en familie med jehovas vitner. Da hadde du hatt ett stort problem og blitt en "outsider" i dette samfunnet og dette kan knekke en person enormt! Og nei, jeg har ingen artikler som jeg har lest ettersom dette aldri kommer til trykk.

Lenke til kommentar

Tar det fra de få jeg har møtt og som andre har møtt. Rett og slett ting jeg har hørt og halveis erfart. Og skal du ha et eksempel ??? Hvis du hadde vært homofil og vært i en familie med jehovas vitner. Da hadde du hatt ett stort problem og blitt en "outsider" i dette samfunnet og dette kan knekke en person enormt! Og nei, jeg har ingen artikler som jeg har lest ettersom dette aldri kommer til trykk.

Eksemplet du viser til gjelder ikke bare Jehovas vitner, men også mange andre trossamfunn.

Bibelen fordømmer de som praktiserer homofili så de fleste som tror på Bibelen har det samme synet (utenom de liberale).

Her er noen skriftsteder som bekrefter dette:

3 Mosebok 18:22

3 Mosebok 20:13

1 Korinter 6:9,10

Romerne 1:26-28

Lenke til kommentar

Det er ganske sant at de "plukker". Og mange andre religioner hart dette og det er sant. Men det er en usaklig del av denne diskysjonen. Alle andre religioner har ett eget "bosted" f.eks. i India er 98%muslimer. Da er det greit å være muslim for alle andre er det. Her i norge er det noen få % som er Jehovas Vitne og er da i feil samfunn. Hadde jehovas vitne vert sterkt utbredt i ett eller flere land der de hadde ett nogenlunde likt samfunn så hadde det ikke vært noe å klage på. Jehovas vitne har startet på samme måte som kristendommen, sakte begynt å ta over. Og hvor kan det ende?

Lenke til kommentar
Alle andre religioner har ett eget "bosted" f.eks. i India er 98%muslimer.

Hvor i... har du det tallet der fra?

Enten sitter du på bedre informasjon enn denne Wikipedia-artikkelen - som sier at rundt 80 % av de religiøse er hinduister, mens rundt 13 % islam, ellers er dette et synsende utsagn som diskusjonen godt kunne ha vært foruten.

Lenke til kommentar
Det er ganske sant at de "plukker". Og mange andre religioner hart dette og det er sant. Men det er en usaklig del av denne diskysjonen. Alle andre religioner har ett eget "bosted" f.eks. i India er 98%muslimer. Da er det greit å være muslim for alle andre er det. Her i norge er det noen få % som er Jehovas Vitne og er da i feil samfunn. Hadde jehovas vitne vert sterkt utbredt i ett eller flere land der de hadde ett nogenlunde likt samfunn så hadde det ikke vært noe å klage på. Jehovas vitne har startet på samme måte som kristendommen, sakte begynt å ta over. Og hvor kan det ende?

98% muslimer i India er helt feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...